fredag 21 september 2012

På resande fot och tomten!

Hej alla vänner!
Har varit på resande fot några dagar så därför lite dåligt med bloggandet!
Har varit hos lille Vilgot i några dagar och myst, flyttat möbler, mockat åt hästar, promenader och tittat på träning med hästar!
 Den här lille mannen blir så stor, snart 1 år.... tycker inte det var så länge sedan det plingade till i min mobil och Vilgot kom på kort där! Och då är mina 2 äldsta barnbarn 8 å 5 år.... var tog den tiden vägen!!!
 Här ser ni "bonnkärringa" i egen hög person! Vilgot är en riktigt liten klätterapa, så man får vara med hela tiden på hans upptåg! Nu har han oxå kommit på vad kamra är för någonting, då smilar han upp sig! Vi övar mycket på att säga Mormor oxå (hihi), känns lite vemodigt varje gång man ska skiljas från honom, då man vet att nu går det några veckor till nästa gång, att åka 27 mil tur å retur över en dag gör man ju inte så gärna, utan då stannar man allt några dagar!
 Hösten har verkligen kommit till oss, några skrapar rutor på morgonen, det har då jag inte gjort än! Fast det kan ju bero på att jag inte är uppe så tidigt.....!!*ler* Jag som älskar tomtar.... gör nu egna sådana i betong, här är en, så roligt! Flera formar till tomtar står på gjutning å sedan få klä dom är jättekul!
Detta fat innehåller 7 st löv, lagda så de bildar ett fat sedan har jag målat det i olika gröna nyanser! Att måla på betong är så kul, då försvinner tiden bara för mig!
 
Ja nu stundar en ny helg, regn sägs det, tråkigt då de inte kan tröska eller pressa halm, fast vi har att göra ändå men skörden behöver ju klaras av först å främst!
 
Ett stort Tack för alla goa kommentarer på mitt förra inlägg, så kul att flera av er är förankrade från början i bondens liv, hur sedan ens liv blir är ju något helt annat! Ser oxå att några nya bloggerskor har hittat till mig, ni är så Välkommna, hoppas ni vill stanna kvar å följa mig i mitt liv!
 
En skön helg till er alla! Kram Iréne

Etiketter: , ,

22 kommentarer:

Klockan 21 september 2012 kl. 05:22 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Så mysigt de e att få rå om de små du, tiden går fort ja, de är på dom man ser de:) jag har ju också avstånd till barnbarnen, 13 mil enkel, de funkar ju att köra över dagen tar ju bara lite mer än en timme, men jag föredrar som du att stanna eller när de kommer hit att de stannar,

Kramiz

 
Klockan 21 september 2012 kl. 05:50 , Blogger EM sa...

Vad trevligt och komma iväg och umgås med delar av familjen, och så det där med hästarna, som jag tycker är så mysigt. Saknar allt dem ibland, men inte stalljobbet i kyla o is, förstås... Här regnar o regnar... men är det höst, så är det. Hoppas ni fixar skörden
kram elsamarianne

 
Klockan 21 september 2012 kl. 05:52 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Jättefint löv och söt tomte du är så duktig. jag förstår inte hur du hinner allt. Jag är också lite bonddotter, eller mamma och pappa hade jordbruk fram tils jag var tre år så egentligen minns jag inte så mycket men lite, lite minnen finns. Så fin han är ditt lilla barnbarn, mysig ålder. VI var en snabbsväng förra helgen då var vädret annorlunda helt underbart och vi satt ute och åt både frukost och lunch.
Ha en härlig helg.
Kram/
Berit

 
Klockan 21 september 2012 kl. 06:14 , Anonymous Anonym sa...

Verkligen en söööt liten Vilgot :)
Tack för din fina kommentar hos mig.
Dottern är inte florist men ska bli, går på praktik.
Så du hade nästan rätt ;)
Välkommen tillbaka till mig!
Ha en riktigt fin helg
Ann-Louisekram

 
Klockan 21 september 2012 kl. 06:51 , Blogger bakom berget sa...

En så´n liten goding han är den lille Vilgot :o))
Wow, va läckert ditt fat är. Verkligen snyggt!

Ha en in helg nu!
Kram Åsa.

 
Klockan 21 september 2012 kl. 07:18 , Blogger Vardag och flärd sa...

Vännen, vilken underbar liten krabat du har, lycka är det! Och kul att se dig på bild, ser hur lycklig och glad du är när du är med lille Vilgot.
Dina betongsaker så fina som alltid och kul att du börjar göra tomtar så du har några att ge bort till jul.
Ha nu en riktigt härlig helg - trots dåligt väder!
Kram Eva

 
Klockan 21 september 2012 kl. 08:16 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Så go han ser ut..ja vart tar tiden vägen...känns som nyss när mitt första barnbarn kom till världen .hon är 9 år idag och 4 till har kommit sen dess

ha en bra helg
Kram Rosa

 
Klockan 21 september 2012 kl. 10:32 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Tomtar i betong också, så fina! Och fatet med!
Det har börjat regna nu och det ska fortsätta i morgon. Tråkigt!

Ha en skön helg ändå!
Agneta

 
Klockan 21 september 2012 kl. 11:17 , Anonymous sölvi sa...

Hej...Jag hamnade här hos dej,via en annan blogg! Visst är det underbart med barnbarn? Jag har bara ett,en kile som är fem år..Undrar med vart tiden tagigt vägen,tyker det var i går min dotter ringde kl 5 på morgonen ocg berättade att nu var han kommit! När jag får låna honom,ja,det är dom bästa stunderna som finns!!
Önskar dej en trevlig helg./Sölvi

 
Klockan 21 september 2012 kl. 11:19 , Anonymous sölvi sa...

Glömde säga;vilket häftigt hus du bor i!!!! :)

 
Klockan 21 september 2012 kl. 12:13 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Såå kul att se dej o barnbarnet! Tack för titten förresten,nä töserna är lika pigga idag;ihhihi...Dom tjötar precis som farmor heeela tiden...Kram på dej...hälsa barnbarnet! Gunilla

 
Klockan 21 september 2012 kl. 22:46 , Blogger Anki sa...

Hej... hamnade här genom en gemensam bloggvän - och så glad jag är att jag hittade hit :)
Härlig kille, lille Vilgot och visst är det underbart med barnbarn - synd bara att åren går sååå fort!
Nu ska jag titta runt lite mer här hos dig - ser intressant ut :)
Trevlig helg och på återseende!

 
Klockan 22 september 2012 kl. 01:42 , Blogger Rigmor sa...

Så där ja...nu har du tankat energi igen, barnbarnsenergi...ligger som bomull runt ett mormorshjärta. Tänk, inte kunde man tro att det skulle bli så att få barnbarn!!
Vilket vackert löv!! Å tomten med...vilken kreativitet, trots väder!! Jag är nog en äkta närking i alla fall, för nu gnäller jag rätt ofta över vädret...***skrattar***, fast det är med glimten i ögat!!
Ha en skön helg vännen!!
Kram kram

 
Klockan 22 september 2012 kl. 01:47 , Blogger Hjärtruds Stuga sa...

Mysigt med barnbarn. Gillar verkligen din lövskål...så underbart fin.

Ha en skön lördag

Kram Karin

 
Klockan 22 september 2012 kl. 08:10 , Blogger Mormorsvita sa...

Mysigt med barnbarn:)
Jättefina tomtar du gör!!

Kram Susanne

 
Klockan 22 september 2012 kl. 09:55 , Blogger Fröken Tindra sa...

Vilken mysig kille!
Att skapa med händerna är kul! Charmig tomte.
Kram!

 
Klockan 22 september 2012 kl. 11:19 , Blogger fianathome sa...

Barnbarnen är energi :)
Man blir totalt slut och man får goda energier.
Fint löv du gjort.
När jag var liten ville jag bara bli bondmora. Jag skrev önskelista på önskelista till mina föräldrar. Överst stod varje år
Bo på bondgård.
Alla drömmar blir inte verklighet men man ska aldrig sluta ha drömmar för det
kramelikram
Fia

 
Klockan 22 september 2012 kl. 23:25 , Anonymous Anonym sa...

Härligt härligt.......
Önskar dig en fin söndag
Kram
AC

 
Klockan 23 september 2012 kl. 23:22 , Blogger Annes vita rum sa...

Fina saker du gör! Man vill verkligen stoppa tiden,det går alldeles för fort...vårat minsta barnbarn blir ju oxå snart 1 år,känns ju som det var igår han kom.ha en fin vecka..kram/Anne

 
Klockan 24 september 2012 kl. 01:50 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fantastisk skål du gjort! Helt underbar och färgerna är urläckra. Det är den där lille krabaten också!
Agneta kram

 
Klockan 24 september 2012 kl. 03:35 , Blogger Norr om Köpenhamn sa...

Mysigt med barnbarnstid :) Vi har också våra föräldrar långt ifrån, så det blir heller inte så ofta de får se sina barnbarn.

Så fina fat du har gjort...läckert att du målar dem :)
Ha en ny härlig vecka!!
Kram
Ulrika

 
Klockan 28 september 2012 kl. 02:13 , Anonymous Anonym sa...

Jättefin skål!! Den virkade duken var väldigt vacker....virkat ligger lite i tiden nu så mina tonårsdöttrar har börjat rota fram gammalt virkat ur skåp och lådor här hemma :)
Önskar dig en riktigt fin helg♥
Ann-Louisekram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida