tisdag 16 oktober 2012

Spegel, spegel på väggen där.....

Hej alla vänner!
Vädret skriver jag inte något om.....! Hihi så därför känns det som inget händer, man grejar inne eller i verkstaden och humöret är ju inte på topp precis!
 Köpte en spegel för ett tag sedan, den ska till Pensionatet i Trosa så småningom! Bilden som sitter på den föreställer ett par änglar, tänkte ta bort men ångrade mig, fast nu vet då sjutton om jag inte skulle ha gjort det!?
 Så här ser den ut nu med målade schabloner!
 Det är Kinesikska fjärilar målade! Bilden stör mig lite, faktiskt! Eller vad tycker ni?
Längst ner en bård målad, var riktigt roligt det här med schabloner, får nog bli fler av det!
 
Ska nu åka till min fd arbetskamrat B och hämta en "dutt" till att måla mindre saker av schabloner å där det är lite trångt!
 
Har i uppdrag av son å sambo att fixa speglar till Pensionatet. hihi då går jag in för det med liv å lust, står några till här hemma men de behövs inte göras något åt, budar på Tradera, å målar en annan i verkstaden!
 
Ha en fortsatt fin vecka! Kram Iréne

Etiketter: ,

25 kommentarer:

Klockan 17 oktober 2012 kl. 00:01 , Blogger Skaparglädje sa...

Så snyggt det blir....men jag håller nog med dig att änglarna ska nog bort.

 
Klockan 17 oktober 2012 kl. 00:17 , Anonymous Anonym sa...

Svårt att säga så här på ett foto....men du får lita på din magkänsla.
Fint pyssel du fixar i alla fall...härligt :)
Önskar dig en fin dag vännen
Ann-Louisekram

 
Klockan 17 oktober 2012 kl. 00:29 , Blogger Änglarna finns sa...

Godmorgon!
Spegeln blev jättefin..tänk vad lite fix kan göra...:)
Håller med föregående..att det är svårt att säga om änglarna skall bort el inte...!
Önskar dej en underbar dag...trots vädret!!
Kram Annika

 
Klockan 17 oktober 2012 kl. 00:56 , Blogger Hjärtruds Stuga sa...

Jag tycker nog också att änglarna inte riktigt passar in. Men det är ju alltid svårt att avgöra på kort.

Ha en fin dag

Kram Karin

 
Klockan 17 oktober 2012 kl. 01:33 , Blogger Vardag och flärd sa...

Jag kan tänka att du går in för "pensionatspysslet" med liv och lust. Men ärligt talat - ta bort änglarna! Schablonerna är ju kanonfina och änglarna stör helheten.
Ha det fint, vännen!
Kram Eva

 
Klockan 17 oktober 2012 kl. 01:35 , Blogger Härliga Livet sa...

Jag säger nog som dom andra att änglarna passar nog inte i det mönstret.
Kul med pyssel. Här åker möblerna karusell i vårat sovrum idag ;)
Ha det gött.
Kram Pernilla

 
Klockan 17 oktober 2012 kl. 02:39 , Blogger EM sa...

Jättesnygg, men änglarna måste bort!
Tänk vad spännande med pensionatet. Vi får väl passera nästa gång vi åker iväg på nåt äventyr, eller hur?
kram elsamarianne

 
Klockan 17 oktober 2012 kl. 03:12 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Snygg men håller med om att änglarna inte ska vara kvar..passar inte riktigt ihop

ha en bra dag
kram Rosa

 
Klockan 17 oktober 2012 kl. 04:15 , Blogger Mormorsvita sa...

Fin men ta du bort änglarna om det går:)
Kram Susanne

 
Klockan 17 oktober 2012 kl. 04:34 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

hUMMM...m nu ska jag sätta lite griller i huvudet på dig:) vågar man ta bort änglar? man ska kanske bara flytta dom till en annan sak, bättre plats eller är dom målade, ja då kan de ju bo kvar under färgen liksom:)

Ser kul ut de du håller på med. Undrar när jag ska få tummen ur.....:) o skapa något vackert
Kramiz

 
Klockan 17 oktober 2012 kl. 05:30 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Du klurar nog ut hur det ska vara. Spegeln blev jättefin efter att du lagt din hand på den :)
Kram
MArie

 
Klockan 17 oktober 2012 kl. 06:26 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Roligt att måla, ser jättefin ut nu efter schablonmålningen. Änglar är jag inte överförtjust i men det är ju en smaksak, jag gillar det inte någonstans direkt.
Önskar dig en härlig fredag och här skiner solen idag hoppas den hittar till Dalsland.
Kram/
Berit

 
Klockan 17 oktober 2012 kl. 10:14 , Blogger Rigmor sa...

Det där blev svårt...med änglarna...Men kanske inte...Lägg ett vitt ark över dom och se hur det ser ut då!! Ett tag, för ganska länge sen, var jag helt galen i schabloner, det vart överallt till slut för jag kunde inte ge mej...allt från vinrankor på en vägg till barnstolar med nallar på...
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

 
Klockan 17 oktober 2012 kl. 11:26 , Blogger Bettina Bäck sa...

Äsch, jag tycker det blev lite kul. Du kanske kan leka med att lasera lite mörkare runt kanterna på spegeln. Bara lite mörkgrått och sedan torka bort det mesta?

 
Klockan 17 oktober 2012 kl. 12:18 , Blogger annika sa...

Har svårt att avgöra men kanske att änglarna ska ha annat sällskap :)

Kul uppdrag som du har fått.

Kram

 
Klockan 17 oktober 2012 kl. 22:45 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Svårt val....Jasså du är som jag alltså..kul art höra...tänker efter i stället för före... Ja men lergrytan var skoj att använda igen tycker jag!..kramis Gunilla

 
Klockan 18 oktober 2012 kl. 00:01 , Blogger Anki sa...

Spännande att få sådana uppdrag :) Så duktig du är - blir sååå fint! Svårt det där med änglarna... nja, kanske ska de ändå bort...
Ha det gott!
Kram

 
Klockan 18 oktober 2012 kl. 01:24 , Anonymous Anonym sa...

Låt du änglarna vara kvar så gör du nästa utan.Va roligt att du kom till mig tiden går alldeles för fort bara vi har ju väldigt mycket att prata om.Men vi får träffas igen.Kram Birgitta

 
Klockan 18 oktober 2012 kl. 01:25 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Schablonerna blev så otroligt fina så jag hade nog förpassat änglarna till någon annanstans, det hade jag allt. Det var en så fin schablon!
Nej, vädret skriver vi inget om, det är ju för bedrövligt, en enda dags sol kunde vi väl få, det blir så söligt och kladdigt med allt detta våta hela tiden och så behöver man solenergin!
Agneta kram

 
Klockan 18 oktober 2012 kl. 04:46 , Blogger nattugglan sa...

oj va du är dukitg.. håller med vissa andra att änglarna inte rikigt passar in med rankorna...men hur får du bort dem.. går det bara att måla över eller..??

 
Klockan 18 oktober 2012 kl. 11:47 , Blogger Ewa`s Galleri sa...

Håller med ,Snyggare utan änglar
Ha en skön helg

 
Klockan 19 oktober 2012 kl. 01:54 , Blogger Maria sa...

Det var inte dåligt att poletten ramla ner, trodde inte du skulle minnas men fick kanske lite hjälp av syster. Tror "gubben" har varit å tvättat hos er. Roligt att fixa till gamla saker, spegeln blir fin men kanske jag valt att inte ha änglar också.
Ljusen du hade fixat till var också jätte fina, var det med servetter?
Ha en skön helg/kramen

 
Klockan 20 oktober 2012 kl. 04:13 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Vilket roligt uppdrag du har fått! Både att leta speglar och sedan göra om dem lite.
Jag håller med de flesta här, finare utan änglar på spegeln!

Kram Agneta

 
Klockan 20 oktober 2012 kl. 11:40 , Anonymous blockethuset sa...

Men vilken trevlig blogg..att jag inte hittat dig innan..men jag kommer åter..FINT HUS!

 
Klockan 21 oktober 2012 kl. 05:03 , Anonymous lotta sa...

Fantisera vidare, jag tycker att din spegel blev urläcker! Kram Lotta

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida