torsdag 4 oktober 2012

En underbar känsla!

Hej alla vänner!
En underbar känsla sprids i mig när jag öppnar dörren på övervåningen och tittar ner i källartrappen! Det är städat!!
 
 Ser ni kassaskåpet i väggen till höger i bild.... det är stort å inget fanns i det när jag till slut fick upp det! Något hade det väl kunnat ligga där;)!
 Så här såg det ut i ett av rummen i källaren när jag gick ann i det, vad jag/vi har kastat, tre skopor med olika saker körda till tippen eller eldats blev det!
 Förstår ni min känsla nu när det ser ut så här! Behöver inte sparka mig fram för saker på golvet längre, allt står på hyllor!
 Just nu har jag för många projekt på gång eller i huvudet, vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på! Gjuter tomtar och fixar till dom, riktigt söta blir dom! Har några speglar som ska målas och göras schabloner på, nytt med schabloner för mig men ska bli kul att bita i!
Fast idag ska jag greja med sakerna över, behövs ljus till det, oxå ny grej för mig att dekorera ljus inför julen och till mina saker i betong!
 
Fast just nu dricker jag en kopp kaffe och önskar er en fin dag! Kram Iréne

Etiketter: , ,

26 kommentarer:

Klockan 4 oktober 2012 kl. 01:30 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Det är en känsla som inte går av för hackor - när man fått ordning i källaren......förut hade vi källare, inte nu, men gissa var allt hamnar då....
Ingjutet kassaskåp är kul, synd det inte var en riktig skattgömma däri! Kramar

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 01:40 , Blogger Änglarna finns sa...

Förstår din känsla!! Är underbart när man får ordning och reda runt sig!!
Härligt att vara så kreativ som du är..men helt riktigt....
Ta en kopp kaffe..och njut av dagen!!
Kram Annika

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 01:49 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej igen!
Yerba ligger precis ovanför Hotell Carlia. Detta hus och trädgård..är verkligen en oas..mitt i stan!
Kram igen!

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 02:01 , Blogger Hjärtruds Stuga sa...

Men så gott att ha källaren i ordning. Synd att inte kassaskåpet hade en skatt till dig.

Ha en fin dag

Kram Karin

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 02:19 , Blogger Mamma Blücher sa...

Underbar känsla när det är städat & alla saker har sin plats! Förstår bara inte vem som lägger dit saker dess emellan? (så är det hos mig iallafall!)
Efter allt jobb att få upp kassaskåpet, tycker jag oxå att skull finnas något där! hihi..
Härlig blogg du har!
/ Mamma Blücher

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 02:26 , Blogger Skaparglädje sa...

Vilket jobb du gav dig i på i källaren, men så snyggt det blev. Känns dig riktigt stolt över dig själv. Såna mysiga tomtar du gör.
Ha en bra dag.
Kram!

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 02:33 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Vilken skillnad ...förstår att njuter när du går ner i källaren nu
ha en bra dag
kram Rosa

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 03:42 , Blogger Bettina Bäck sa...

Hå! Gôtt jobbat! Förstår verkligen den sköna känslan.

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 03:53 , Blogger nattugglan sa...

Oj har du din källare klar.. inte jag,, Blev fint..Jag står oxå på "flere ben" har tusen projekt som jag borde göra/vill göra..o ändå får jag inget gjort..hahaHär spöregnar det idag..inget tröskas nu inte o halmen..hjälp!!!

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 04:13 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Ja men så fint de blev!! Tänk vilken skillnad de ändå blir när man plockar i ordning lite. Synd de inte fanns något i kassaskåpet. Vi fann ett kassaskåp här i marken utanför en ingång till ladan. De var låst o nog tomt, var ett lite titt in i de på baksidan:) de hade tydligen fyllt ut med de. De kan ju användas till allt.

Såg du att dina tavlor kom fram o finns nu här hos mig. Tack igen.
Kramiz

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 04:32 , Blogger Gröna Anemone sa...

Hej! Kan du inte komma till oss och städa i vår källare? För ett år sedan, när jag låg på sjukhus och var riktigt illa däran, ja då låg jag och tänkte på vår eländiga källare. Vem skulle reda upp där och förfasa sig... men jag blev bra igen, och är hemma igen.... och rätt gissat, inget är gjort åt källaren....
Lyckans ost som har så fint städat! Nu kan du pyssla och njuta av kaffet med gott samvete!
Ha en skön höstvecka!

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 05:18 , Blogger Unknown sa...

Hej! Jag förstår verkligen känslan, jättefint nu. Tänk att det så fort blir för mycket saker överallt.
Vilka fina tomtar du gör. Skall du stå och sälja några någon stans? Inte för att det brukar bli många turer till landet på vintern, men någon kanske det blir.
Ha det gott så länge.
Kram/
Berit

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 05:30 , Blogger Vardag och flärd sa...

Förstår att det måste vara en underbar känsla att se när det är nystädat och komma fram och se sina saker! Jösses vad du har mycket pyssel på gång! Kan du hålla reda på alla idéer du får? Det kan inte jag, jag har börjat skriva upp i en bok vad jag tänker (möjligen) göra.
Ha det fint!
Kram Eva

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 05:47 , Blogger Mormorsvita sa...

Skönt när det blir ordning!!!
vad kul med alla projekt du har på gång,börjar oxå tänka åt julhållet:)

Kram susanne

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 06:32 , Anonymous Anonym sa...

Så fint du gjort, härligt när man blir klar med sånt :)
Finfina tomtar :)
Ja tänk... nu går det fort fram till jul!!
Ha en fin dag, tack oxå för alla fina kommentarer hos mig
Ann-Louisekram

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 06:50 , Blogger Rigmor sa...

Nu kan du med gott samvete sitta ned och njuta av ditt kaffe...vilken ordning det blivit i källaren!! Allt på sin plats. Ända tills nästa gång man ska ha något och inte är lika ordentlig och lägger tillbaka allt på sin plats...
Kassaskåp, fanns ett i mina föräldrars hus också. När pappa gick bort så öppnade vi det, men inte var det några överraskningar där inte...mest till skjutvapen och sånt. Så nu sitter jag fortfarande och väntar på den där rika fastern i Amerika ska trilla av pinnen...ja, jag vet ju inte om jag har någon där, men det brukar väl vara där de är om de finns...
Många järn i elden inför julen har du dessutom!! Ska bli spännande att se hur det blir med schabloner, har aldrig heller sysslat med det.
Ha en bra dag, och en trevlig helg!!
Kram kram

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 07:01 , Blogger EM sa...

Oj vilken fantastisk städning du har gjort!
Kassaskåp? Hur i hela friden fick du upp det? Skärbrännare? Stetoskop? Eller ringde du Sickan?
Måste ännu en vända upp på vinden, för det tar aldrig slut... Tjingeling!
kram elsamarianne

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 09:31 , Blogger fianathome sa...

Ordning och reda! Gillas - så hittar man allt man vill ha och söker. Ganska mysigt att känna att man gjort något som syns?!
Ha en skön kväll
kram
Fia

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 10:51 , Blogger bakom berget sa...

Men alltså....Jag har funderat på det där...Varför blir det alltid så där i förråd och källare??? Jag kommer över huvud taget inte in i mitt förråd. Men snart....snart ska det fixas. Jag gör nåt roligt i väntan på att jag ska få lust :o))
Kul med allt fint du gjuter. Du är duktig tycker jag.

Kram Åsa.

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 11:00 , Blogger Ewa`s Galleri sa...

Vilken härlig känsla ,att ha sådan ordning i källaren o förråd ,önskar vi hade lika fint här i källaren
ha en skön kväll

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 13:37 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Gött att ha fått rensat...känner som du men tror vi rensa för myvket nu när vi flytta...nä blir nog ingen kronofogd men jag gillar inte sånt strul...ha det gott vännen...:)..kram . Gunilla

 
Klockan 4 oktober 2012 kl. 14:57 , Anonymous Cruellas sida sa...

Wow viket läckert hus ni har!

 
Klockan 5 oktober 2012 kl. 10:57 , Blogger Elzie sa...

Inte är du arbetslös inte, haha. Verkar som du behöver mer än 24 timmar per dygn för att hinna med!!
Visst är det skönt att härja i källaren. Gjorde ju det för ett tag sen och det är så gott att man kan "gå in" i rummet nu! Ska ta tvättstugan sen för den ser för jäklig ut. Måste målas till våren, det är då ett som är säkert. Har ju inten sån där fin som andra har utan en vanlig nere i källaren!
Hoppas du får en fin helg.
Kram Elzie

 
Klockan 6 oktober 2012 kl. 12:03 , Blogger Black Iris sa...

Ja det finns väl inte mycket som går upp emot känslan när man tycker att man fått ordning och reda.
Konstigt är det hur vi ändå samlar på oss hela tiden..

Kram maidi

 
Klockan 6 oktober 2012 kl. 23:40 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Vilka fina små tomtar och så fint du har städat.
Kram

 
Klockan 7 oktober 2012 kl. 13:06 , Anonymous Anna sa...

Skönt att rensa ut ordentligt ibland! För samlar på sig det gör man alltför lätt!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida