söndag 7 oktober 2012

Nytt påhit!

Hej alla vänner!
Vilken kanonhelg i väderlek vi haft här i Dalsland! Lördagen tog vi ett tag i trädgården och i dag söndag tröskar vi! Tror att jag nu har klippt gräsmattorna för sista gången denna säsong, härligt i så fall!
 Ja sedan har jag hittat på nya saker att göra!!! Man måste ju förnya sig....! Har dekorerat på ljus, var såååå roligt!
 Stora blockljus med olika motiv, tror jag skulle hållt på länge om inte ljusen hade tagit slut och dekorationerna *ler*
 Adventsljus till staken, ska stå i mina gjutna alster! Får nog ta mig en tur till Ikea och inhandla ljus, lite dyrt att köpa här i affärerna! Svårt att få tag på dekorationer bara, endast Panduro och inte mycket att välja på!!
Var tvungen att ta ett kort på våran katt Birger, här satt han i 3?? timmar och kollade in i trädet, han såg varken mig eller lilla vovven, fanns inget där heller, jag kollade för jag trodde väl att det fanns en liten mus...men icke!
 
Önskar er alla en fortsatt trevlig söndag! Kram Iréne

Etiketter: , ,

24 kommentarer:

Klockan 7 oktober 2012 kl. 09:04 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Tack för dina..alltid så gulliga kommentarer hos mej!! Värmer skall du veta!!
Såå fina ljus...blir riktigt avis..hi hi..
Önskar dej en fortsatt härlig söndag!!
Kram Annika

 
Klockan 7 oktober 2012 kl. 09:08 , Blogger annika sa...

Vilka fina ljus! Kul då man gjort något nytt som blir fint. Men så tossig katten var :))

Kram

 
Klockan 7 oktober 2012 kl. 09:35 , Blogger Gröna Anemone sa...

Hej! Så skönt att någon har haft fint väder, för vi har ju haft lågtryck och regn sedan i torsdags (därav alla översvämningar!). Jag undrar hur du gör när du dekorerar ljusen. Det där ser jätteintressant ut, det skulle jag gärna vilja pröva på.
Ha en bra kväll!

 
Klockan 7 oktober 2012 kl. 09:51 , Blogger Bettina Bäck sa...

Katter är för sköna. Birger kanske bara avlövade själen? Härligt höstpyssel med ljusen.

 
Klockan 7 oktober 2012 kl. 10:07 , Blogger fianathome sa...

Det där med ljus är magiskt. Jag köpte upp ett lager förra året på Ikea och jag tror det håller än faktikst (maken undrade om vi skulle byta ut elen)Men blir sugen på en tur till. Aldrig fel att ha ett litet lager :)))
Katten ser något vi inte ser - något som fascinerar!
Kramis
Fia

 
Klockan 7 oktober 2012 kl. 10:08 , Blogger Skaparglädje sa...

Oj, så många ljus du har dekorerat, blir jättesnyggt.
Hos mig är det för blött att klippa gräset, men jag hoppas jag kan klippa det en gång till i år.
Ha en bra vecka.

 
Klockan 7 oktober 2012 kl. 10:59 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Hahaha undrar vad birger titta på då? Vilka fina ljus!!! Skoj att fixa sånt...
Du vi hade det så nice i Gbg,strålande väder ...Nu slapp i soffan tror jag bestämt..Kraam Gunilla

 
Klockan 7 oktober 2012 kl. 11:10 , Blogger Vardag och flärd sa...

Du har så mycket energi och allt du gör blir så himla fint! Göksäter har många ljus och även Plantagen. På Ikea har jag inte varit på länge trost jag jag bor väldigt nära, kanske för nära för att det ska vara kul.
Tack för att du lämnat tavlan till Gun!
Ha en fin ny vecka!
Kram Eva

 
Klockan 7 oktober 2012 kl. 11:52 , Blogger Ewa`s Galleri sa...

Ohh vad mycket fint du gjort,blir sugen ,köpte du siffror på panduro??
Undrar vad Birger hade spannat in och väntade ut?
Har också klippt gräset idag och hoppas på att det är sista gången
ha en bra vecka

 
Klockan 7 oktober 2012 kl. 12:13 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Hej!
Fint du dekorerat ljusen , det brukar jag göra till jul, visst är det skoj.
Om vi åker upp i december får det bli då, men kanske inte troligt vi får se.
Katter är lustiga ibland, jasså det var Birger han heter. Honom har jag ju klappat, väldigt kelen kisse.
Ha en fin vecka.
Kram/
Berit

 
Klockan 7 oktober 2012 kl. 13:06 , Anonymous lotta sa...

Oj så fina ljus! jag får då julstämning redan! Kram Lotta

 
Klockan 7 oktober 2012 kl. 13:07 , Blogger Cajsas Faster sa...

Så fina ljusen blev:)

Birger njuter av solen eller funderar över livet..

Ha det skönt, visst är det skillnad med sol!?

Kram

 
Klockan 7 oktober 2012 kl. 21:42 , Blogger Anki sa...

Så skönt att ni äntligen kunnat tröska!
Katter är verkligen lite speciella... vår Sixten kan också sitta så där och bara stirra...
Kul pyssel med ljusen och fina blir de också! Känns som att jag också vill prova... hur gör man?
Ha det gott!
Kram

 
Klockan 8 oktober 2012 kl. 02:35 , Blogger Mormorsvita sa...

Fina ljus,kul att pyssla speciellt nu på hösten!!!
Trevlig vecka
Kram Susanne

 
Klockan 8 oktober 2012 kl. 03:29 , Anonymous Anonym sa...

Hej Irene!
Nu kommer min första hälsning till dig på din blogg,men vi har ju kontakten annars också,men inte lika ofta efs vi inte jobbar ihop längre,saknar dig!
Jättefina ljus du gjort,mysigt när hösten är här och man tänder lite här och var.Kram från Birgitta

 
Klockan 8 oktober 2012 kl. 05:16 , Anonymous Anonym sa...

Det där gav en väldig massa inspiration till att pyssla och fixa. TACK!!
Såå jättefint du har gjort, Har inte tänkt på att man kan göra sådana dekorationer själv på ljus.
Nu kommer mystiderna mer och mer, och det går åt en väldans massa ljus...härligt och vilken tur att vi har stearinljus som är såå mysigt.
Ha en fortsatt fin vecka vännen
Ann-Louisekram


 
Klockan 8 oktober 2012 kl. 05:37 , Blogger Rigmor sa...

Men du är väl för kreativ!! Nu är det ljus också...!! Snygga blev de!! Så du köper själva dekorationen och sen limmar det, eller...?? Ingen ska komma och säga att du ligger på latsidan...vart faktiskt lite sugen själv på att prova.
Säkert trodde Birger att det måste finnas en enda liten ynka mus i lövhögen i alla fall...söt är han!!
Fin helg vi haft, både du och jag. Nu kan man bara hoppas på flera sådana.
Kram kram

 
Klockan 8 oktober 2012 kl. 05:49 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Så fina de blev ...och visst är det kul när man pysslar att tiden bara går och man vill gör mer o mer

ha en bra vecka

kram Rosa

 
Klockan 8 oktober 2012 kl. 10:12 , Anonymous kathas kortmakeri sa...

Ja visst är det kul att dekorera ljus. Servetter och flamsäkert lack funkar om man vill ha omväxling :)
Ha de gott!
Kram Katha

 
Klockan 8 oktober 2012 kl. 11:29 , Blogger Viola sa...

Vet du vad..jag tycker du ska vara med på min julmarknad....gissa om detta skulle sälja och det finns ingen som säljer ljus...kom hit 17-18/11, menar allvar :) kram

 
Klockan 8 oktober 2012 kl. 13:35 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Innan du slutade ditt arbete måste du nästan ha spruckit av alla idéer som finns inuti dig, det bara forsar fram ju! Vilken energi och vilken kreativitet. Ljusen blev så jättefina!
Undrar vad Birger spanade på! Dom är roliga katter, dom har ett otroligt tålamod.
Agneta kram

 
Klockan 8 oktober 2012 kl. 15:12 , Blogger Elsa och Helena sa...

Briljant idè...ljusen är jättefina. Du är verkligen krativ...! Birger vilket härligt namn på en katt:)

KRAM Helena

 
Klockan 8 oktober 2012 kl. 15:13 , Blogger Elsa och Helena sa...

Krativ=kreativ:)

 
Klockan 10 oktober 2012 kl. 05:50 , Blogger Norr om Köpenhamn sa...

Så fina ljusen blev!! Jag provade att göra det för ett tag sedan, men motiven kryllade sig och jag gav upp ;O)
Nu har du fina värdinnepresenter till jul :)

Go' onsdag på dig!
Kram
Ulrika

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida