tisdag 24 september 2013

En speciell dag!


Hej på er alla goa vänner!
Ja nu sitter jag här igen, kom nästan inte på hur jag gjorde för att komma in på bloggen!!
Idag kom jag nämligen på en sak och det beror på att killen till vänster fyller 9 år idag, mitt barnbarn Gabriel och för 3 år sedan så skrev jag mitt första inlägg här på bloggen den dagen! Grattis till Gabbe och grattis till mig *ler*
 Dessa fyra barnen har förgyllt min sommar emellanåt, när vi har träffas så har vi bara ägnat oss åt dom. Lille Vilgot fick vi rå om helt å hållet själv en helg, helt underbart! Gabbe, Elias och Nellie hjälpte till hela dagen på invigningen av min lilla butik, de bar disk, pajer, kom med rent porslin tillbaka, ja de var så rediga! Älskar dessa ungar gränslöst!
Ja min sommar har huvudsaken beståt av lilla affären, vilken respons jag har fått, jag känner mig lyrisk!  På invigningen bjöd vi på rabarberpaj, trot om ni vill men vi gjorde 20 st..... min mor och mannen i huset bakade hela dagen nya pajer! 
 Lilla cafét var fyllt hela dagen och även ute, fast just denna dag regnade det lite fint, lite typiskt när sommaren för övrigt har varit kanon!
 Folk och bilar strömmade till precis hela dagen, ett tag undrade jag om jag tagit vatten över huvudet, skulle jag klara detta!? Men hade så underbar hjälp av alla barnen min älskade man och min mor och min bästa väninna! 
Ja så har hela sommaren bara rullat på, ibland fick jag inget i magen på hela dagen, fick t.o.m ringa efter mannen så jag fick gå på toa och han fick stå i affären en stund.
 Tiden har då inte ståt stilla denna sommar (fast man kanske skulle ha viljat det med detta härliga väder) den har snarare sprungit iväg!
 Inga husregler har vi följt denna sommar och jag har levt min dröm!
Jag har t.o.m gjort det som står på skifferplattan! Har kunnat varit ledig till och ifrån med hjälp av väninnan och älsta dottern så vi fick åka till sonen i Trosa och vi har fiskat kräftor i Arboga!

Har tillbringat många kvällar på "Smultronstället" och bara kopplat av!

Vi får se hur jag fortsätter, blir kanske något inlägg då å då, för jag känner att jag har saknat er alla goa vänner!
Och ni som inte har varit här kom den 23 nov då har vi julmarknad, vore sååå kul!

Kram Iréne

22 kommentarer:

Klockan 24 september 2013 kl. 11:58 , Blogger Vardag och flärd sa...

Vännen, så roligt att höra av dig! Du har haft en toppensommar och tydligen satsade du rätt. Jobbigt kan det nog vara men du gillar det ju. Ja, inte fick jag tillfälle att komma till dig, mitt arbete kräver alldeles för mycket av mig under sex månader (den andra halvan är mer normal) så någon fritid finns nästan inte. Men men ...
Ha det nu fortsatt fint, vännn!
Kramar Eva

 
Klockan 24 september 2013 kl. 12:28 , Blogger Solglittret sa...

Välkommen tillbaka, vännen!
Så härligt och fint du har ordnat :) förstår att det varit fullt upp och väldigt spännande detta!
Grattis till ditt bloggjubileum och till Gabriel på födelsedagen :)
Fortsatt lycka till med dina projekt ser ut att vara jättespännande, kul också om vi får följa detta lite....kanske tar jag en tripp åt ditt håll en vacker dag :)
Önskar dig fortsatt fina höstdagar <3
Kram Lollo

 
Klockan 24 september 2013 kl. 13:26 , Blogger nattugglan sa...

va kul att du är tillbaka..Jag har kikat tittsomtätt om du har varit inne o skrivit nått, förstår om du har haft fullt opp.Men kul har du haft o det är huvudsaken!Vi har också fullt opp här, håller på o renoverar + bygger nytt år kor som vi ska mjölka..så nu är köttdjuren snart en saga all.Ja kanske lite skall vi ha men inte som vi har haft det nu.Och kallt har vi nu om nätterna..det är andra natten nu som det blir köldgrader....nu är det +2.. Men vi har haft en skön höst o inget regn har kommit så det är tröskat o halm har vi också fått..som är gul o grann.. Skulle va så roligt att besöka dej till julmarknaden, men avståndet är för långt,, ha det bra!

 
Klockan 24 september 2013 kl. 13:49 , Blogger Felix sa...

Så roligt med ett livstecken från dig! Förstår att du har haft fullt upp hela sommaren, men kanske blir det lugnare under vinterhalvåret...?

Grattis till både blogg, barnbarn och din nya affär och café! Det ser spännande ut! Synd att det inte är i närheten...

Septemberhälsningar
Elisabet

 
Klockan 24 september 2013 kl. 20:40 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Härligt att se dig, eller nja läsa kanske :) så kul att din affär går bra - ser verkligen "ut som en affär jag skulle gilla att traska runt i"
Lycka till nu i fortsättning oxå med affären o allt, Får hoppas man får se dig här någon gång då och då varjefall. Kramiz

 
Klockan 24 september 2013 kl. 22:57 , Blogger EM sa...

Ja du vilken sommar vi fick. Tänk att det blev så himla bra för dig där uppe. Och jag hann aldrig hälsa på... Men vi ses kanske till julmarknaden.
kram elsamarianne

 
Klockan 24 september 2013 kl. 23:08 , Blogger Vardag och flärd sa...

Iréne, jag glömde ju säga GRATTIS till dig och Gabbe!
Kramar Eva

 
Klockan 25 september 2013 kl. 00:57 , Blogger Gröna Anemone sa...

Roligt att få ett blogginlägg från dig igen! Jag har följt med dig på FB denna sommar och jag har förstått att du har haft en minnesrik sommar. Ett har livet lärt mig och det är att man skall jobba med det man tycker om. Man får gärna jobba hårt och mycket. Så skönt att du ändå hunnit umgås med familjen, det dyrbaraste.
Lycka till med ditt projekt! Tyvärr bor jag för långt borta för att komma till din julmarknad.
Ha en fin höst!

 
Klockan 25 september 2013 kl. 05:13 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!
Kul att du är här...iaf en liten sväng!
Skickar ett grattis till er båda! Så kul att din dröm gick i uppfyllelse...och att det blev så bra! Tänk...vet inte var sommaren tog vägen..men om jag kommit och fikat...nej...det är ju nästan så jag skäms! Men om inte förr...så var det väl..om jag inte skall komma på julmarknaden!!
Kram och ha det gott!! /Annika

 
Klockan 25 september 2013 kl. 10:02 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

ÅH hej på dej! Tur jag ser dej på IG ibland då! Vilken dröm vännen ♥ Helt otroligt!Lycka till i fortsättningen..Kraam Gunilla

 
Klockan 25 september 2013 kl. 10:10 , Blogger Rigmor sa...

Men så roligt att du är här med ett inlägg, en liten resumé av sommaren!! Nu har jag ju haft lite "koll" på dej ändå...men det är kul att du skriver. Och jag har förstått att du verkligen har slitit i sommar, och samtidigt var det en dröm som gick i uppfyllelse! Och att besöka dej var som att, ja träffa en gammal vän, vi hade ju inte direkt svårt att prata...och det syntes verkligen att du gjort rätt val, jättefint i butiken och cafét, precis så som det ska vara. Sååå fina saker, muggarna jag köpte är jag så nöjd med, enda felet är väl...att jag köpte för få!!
Så grattis till killen lite i efterskott, grattis till tre år loggande (också det lite i efterskott) och framför allt, GRATTIS till ditt livs dröm!!
Kram kram

 
Klockan 25 september 2013 kl. 10:11 , Blogger Rigmor sa...

Bråttom som vanligt...loggande vet jag knappt vad det är, men bloggande...suck.

 
Klockan 26 september 2013 kl. 05:56 , Blogger Äppelblom sa...

Samma hände här efter min bloggpaus!
Fick tänka till lite extra.
Må så gott!

 
Klockan 26 september 2013 kl. 10:09 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Hej och välkommen hit igen ...och grattis till dina 3år
ha en bra helg
kram Rosa

 
Klockan 27 september 2013 kl. 23:56 , Blogger Anki sa...

Kul att du kommer med ett inlägg igen :) Grattis till tre års bloggande - hoppas du fortsätter!
Förstår att du inte hinner med att vara så flitig, men hoppas på några små livstecken då och då :)
Kram

 
Klockan 30 september 2013 kl. 14:51 , Blogger Maria sa...

Härligt att ha kunnat förverkliga sin dröm och att det gått bra. Ni hade gjort så fint i din bod och mycket fina saker.
Det är tur att tiden räckt till annat roligt också för sommaren har varit jätte fin.
Ha en skön vecka/kramizar

 
Klockan 3 oktober 2013 kl. 08:58 , Blogger Black Iris sa...

Åh vad härligt att allt gått så bra för dig i sommar.. Jag förstår att tiden bara rusat iväg för dig men vad fint att du ändå hunnit att umgås med barnbarnen ibland..

Kram Maidi

 
Klockan 3 oktober 2013 kl. 11:03 , Blogger EvaB sa...

Roligt att du är tillbaka på bloggen! Och så roligt att din butik blev en sådan succe!

 
Klockan 16 oktober 2013 kl. 11:22 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Grattis! Så roligt att det har gått så bra! Tur att du har fått lite hjälp så att du kunnat pusta ibland.

Kram Agneta

 
Klockan 17 oktober 2013 kl. 00:31 , Blogger Unknown sa...

Men vad glad jag blir.... du har gjort det jag skulle vilja göra ha nått eget hemma på gården. Egen butik vilken dröm. Grattis!
Kram Uttan.

 
Klockan 21 oktober 2013 kl. 05:28 , Blogger Anna Stenberg sa...

Stort grattis! vad härligt (och jobbigt såklart) det måste vara! Kram Anna

 
Klockan 31 oktober 2013 kl. 01:24 , Blogger Christina sa...

Härligt att din dröm gick i uppfyllelse! Hoppas du bloggar någon gång då och då, så vi får se hur det går!/lila-/Christina

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida