söndag 2 juni 2013

PHU....... städning pågår!

Hej alla vänner!
Vet inte var förra veckan tog vägen, den bara försvann för mig! Men så hade vi faktiskt fint väder till och från och mot helgen strålande fint väder! Ja vad gör vi då.... jo städar i Boden och där skulle det blåsas bort all blästringssand.... det var en del! På lördag kväll kändes mitt hår som cement! Kvällen avslutades på Smultronstället med en grillning i lugn och ro! Balsam för skälen!
 Utlovade ju bilder på dörrarna som skulle bli något annat. Här är första dörren...som då blir min bänk i Boden( att räkna alla pengar...Haha)  till allt möjligt! En glasskiva ska ligga ovanpå som ska beställas idag!  De andra två dörrarna kommer senare, det fattades lite grejer för att göra klart!
 Planterat ut blommor har jag hunnit, här är det mina betong krukor som har kommit fram!
 Mina tagetes som jag har tagit fram alldeles själv har så här stora knoppar, de trivdes så i växthuset när de kom ditt!
 Vårat stora päronträd i full blom! Ja jag har hunnit med kameran oxå!
Även det lilla äpple trädet har så här söta små knoppar!

Ja som jag skrev här ovanför så är Boden städad, skurat golven med såpvatten ( inte på knä *ler*) snickaren höll tiden.... men vart elektrikern har tagit vägen vet jag inte!!!!
Denna vecka ska varor börja trilla in, möbler flyttas in och jag beställer mera varor hela tiden.... tänk vad mycket snyggt det finns!
Har även registrerat mig på miljönämden så allt ska vara i ordning ang cafét, har haft Katarina här som ska baka åt mig och vi har bestämt vad hon ska göra! 
Och jag öppnar upp den 29 juni kl 10.00!

Idag ska jag gjuta ett större fågelbad som ska vara till ett bröllopspar, med lite fåglar och hjärtan som dekorationer! 
Och solen lyser! Kram Iréne 

Etiketter: , , ,

24 kommentarer:

Klockan 2 juni 2013 kl. 23:45 , Blogger Hjärtruds Stuga sa...

Oj vad det har hänt mycket hos dig. Inser att det var ett tag sedan jag tittade in. Så långt du kommit med din bod och vilken stilig kattherre det flyttat in hos dig.

Ha en bra vecka.

Kram Karin

 
Klockan 2 juni 2013 kl. 23:52 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Who hos dig händer de grejer - så kul att låter o spännande:) Vilken häftig ide att göra bänk av en dörr, kul grej!!

Tur du får sitta ner o vila lite ibland oxå. Ta´t lugnt - förstår du längtar tills du får slå upp portarna.
Kramiz

 
Klockan 3 juni 2013 kl. 01:37 , Blogger Felix sa...

Här händer det en hel del ser jag. Så snygg bänk ni har gjort av dörren! Låter spännande med café på gården! Lycka till!

Försommarhälsningar
Elisabet

 
Klockan 3 juni 2013 kl. 02:52 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Mycket som händer ser jag
ha det bra
kram Rosa

 
Klockan 3 juni 2013 kl. 03:44 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Jaaa, nu förstår jag det där med din bänk - inte att vila på - utan annan angenäm syssla, det gillar vi! Den blev väldigt väldigt snygg och glasskiva ovanpå är ju ursnyggt!

Skönt att ha ett smultronställe!

Kramar

 
Klockan 3 juni 2013 kl. 05:09 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Åh va spännande det sker hos dej! Hur hinner du allt då;) Lycka till nu vännen ♥ Kramelikram Gunilla

 
Klockan 3 juni 2013 kl. 05:33 , Anonymous EvaB sa...

Full fart! Spännande tider med alla dina förberedelser.
Så fina tagetes och vad är väl som blommande äppelträd?

 
Klockan 3 juni 2013 kl. 06:47 , Blogger EM sa...

Å så bra det blir. Du har ju en bänk... ja då kan du glömma det jag skrev om bänkar i alla fall, i mailet *ler*...
Då har du full fart som vanligt, och det är skönt att se att du tar dig tid med att grilla. Glöm inte föda o vätska, bara... mitt i all rush.
kram elsamarianne

 
Klockan 3 juni 2013 kl. 08:37 , Blogger Änglarna finns sa...

Så spännande det låter...med detta café! Tänk..nu är det inte så långt kvar innan premiären!!
Önskar dej en underbar kväll i solen!
Kram Annika

 
Klockan 3 juni 2013 kl. 10:39 , Blogger Gröna Anemone sa...

Oj, du har då fullt upp. Fast ibland är det roligt att ha många järn i elden, speciellt ditt projekt ser ut att vara ett intressant "bekymmer". Lycka till med alla förberedelser! Men kom ihåg att vila och njuta lite också. Sommaren är kort men härlig!

 
Klockan 3 juni 2013 kl. 10:57 , Blogger Här är gudagott att vara ! sa...

Du har verkligen en spännande tid att se framemot ! - Några sysselsättningsproblem har du då inte ;)
Håller tummarna att allt ska gå bra för dej !
Kram Anneli

 
Klockan 3 juni 2013 kl. 21:54 , Blogger Browneyedgirl sa...

Vilken dröm med ett cafe på gården =)
Så himla skoj för dig, då har du en hel del att se fram emot. Lycka till och ha det fint.
Kramen

 
Klockan 3 juni 2013 kl. 22:28 , Blogger annika sa...

Ska bli kul att se detta live :). Men vilket jobb det är! Tycker man om det man gör så är det oftast bara kul.
Vi ses!

Kram
annika

 
Klockan 4 juni 2013 kl. 01:05 , Blogger Rosenhäxan sa...

Mycket som händer hos dej. Ska bli så roligt att se Boden sen.
Vi håller på med alla papper så vi har inte kommit långt med den biten.
I morgon ska jag till Västerås för äldsta barnbarnet ska skriva sin teori där till körkortet. Kanske får han köra hem.......
Ha d bäst vännen
Kram Gittan

 
Klockan 4 juni 2013 kl. 06:40 , Blogger Anneli sa...

Alltid mycket på gång hos dig.
Kul när allt faller på plats sedan.
Spännande.
Du visar väl när det är klart?
Du vet...........man är ju ganska nyfiken av sig!

Ha det fint,
Kram Anneli

 
Klockan 4 juni 2013 kl. 11:20 , Blogger Vardag och flärd sa...

Himmel, så energisk du är! Tur att du har Smultronstället att koppla av på!
Ha det fint, rara du!
Kram Eva

 
Klockan 4 juni 2013 kl. 22:29 , Blogger nattugglan sa...

åh så härligt..o du är i farten som vanligt! Va fint det blev med dörrar som bänk,,en fiffig ide.!Tur att du har ditt smultronställe där du kan koppla av!o ladda batterierna .Nä nu ska jag gå ut o klippa gräset, vet inte vart värmen for?? Här är bara +10 o blåser sååå kallt...blää.. Ha en bra vecka!!

 
Klockan 4 juni 2013 kl. 23:19 , Blogger Viola sa...

Så himla spännande...du...jag vet känslan och pirret :) lycka till, nu packar jag väskan och far till Spanien ikväll för långhelg, kram på dig

 
Klockan 5 juni 2013 kl. 08:47 , Blogger Anki sa...

Wow! Så fin den blev din dörrbänk - blir perfekt med glas uppepå :)
Det går framåt och det är såå kul att följa dig - snart premiär... eller?
Kram

 
Klockan 7 juni 2013 kl. 06:07 , Blogger fianathome sa...

Åh vilken kreativitet!
Jaha då är det nedräkning nu då :D
Spännande
kram och ha en riktigt skön helg
Fia

 
Klockan 7 juni 2013 kl. 11:13 , Blogger Elzie sa...

Vilket härligt pysslande du håller på med. Kan tänka att det ska bli spännande att öppna.
Hoppas du har en fin kväll.
Kram Elzie

 
Klockan 8 juni 2013 kl. 09:30 , Blogger Rigmor sa...

Jösses...nu går det undan i flygande fläng!! Å sååå snygga dörrarna blev!! Idéer saknar du då inte...
Hörde att du hade haft örebrofrämmande oxå...jag som trodde jag skulle bli först...*skrattar*!! Men sen ser jag, i slutet av juni öppnar du, och jag har semester då...så hoppas jag kan leta mej till ditt söta café då!! Med kameran i högsta hugg förstås...
Och här är vi hemma igen efter nästan en vecka på Gotland, välbehövligt och välförtjänt känns det som...antagligen den enda längre semester vi får gemensamt.
Ha nu en riktigt skön lördagskväll, och hoppas att den där försvunna elektrikern dyker upp...efterlys honom annars på FB, där tycks det mesta finnas!!
Kram kram

 
Klockan 9 juni 2013 kl. 07:07 , Blogger Vi i Villa Ville kulla sa...

Härligt här händer det saker ser jag!!!
ha nu en fortsatt finfin Söndagskväll!!
Kramar Lotta

 
Klockan 10 juni 2013 kl. 14:03 , Blogger Maria sa...

Kan riktigt känna din förväntan inför öppningen av din bod/café. Kommer förbi någon dag men jag jobbar för jämnan känns det som.
Ha de gott/kramen

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida