måndag 15 april 2013

En guldgruva och en eländig förkylning!

Hej alla vänner!
Vi kan ju börja med förkylningen som då drabbade mig oxå, inte så mycket som hos "mannen i huset" men man blir ju väldigt vissen i hela kroppen även om det bara är en liten förkylning! Och i lördags skulle jag ha små (stora) pojkarna här med ont i halsen och hosta hämtade jag dom under e.m men stora som de är så reder de sig mycket själv!
Sedan kan vi ju ta snön..... så här såg det ut innan vi fick ca 10 cm snö fredagen... orkade inte ens ta bilder på eländet som kom ner! Men det försvann väldigt fort! 
 Och så tar vi "Guldgruvan"  fast detta bord är inte därifrån, köpt på ett loppis, det som mannen i huset fick hämta när jag storhandlade på loppisen i Arena Vänersborg *ler*! Nix denna guldgruva ligger på grannstället, ja tänk vad man vet lite om folk! Grannen kom och frågade om jag ville kolla på vinden, de skulle flytta... åkte ditt och wow vad saker, en del gammalt en del nytt en del trasigt och en del i "ihop plocknings stadiet" fast det hoppade jag över, såg verkligen risigt ut! Alltså bara att plocka ut vad jag ville ha, 6 st ekstolar bara att klä om, 1 större bord och 1 mindre bord, borden bara att hämta och ställa in! 1 mindre avlastningsbord som ska målas. 
Jag tackar å tar emot! Ska försöka mig på att hämta lite idag, bl.a stolarna så jag kan börja klä om är väl ett lagom arbete när man är förkyld!!
Nu är jag kaffesugen men konstigt det smakar inget vidare när man är förkyld!
Ett stort tack till er alla som tror på min idé om Boden och alla goa kommentarer jag får! 
I nästa inlägg ska jag berätta om namnet..... det var inte lätt, Bolagsverket ville inte riktigt min linje!
Ha en fin dag! Kram Iréne

Etiketter: ,

17 kommentarer:

Klockan 15 april 2013 kl. 00:18 , Blogger Sirpa sa...

Godmorgon Iréne! Krya på dig! Hoppas förkylningen ger sig snart!
Oj vilken guldgruva! Jag skulle älska rota såna ställen! Vilka fina saker du hittat! Nyfiken att se resten!
Önskar dig en bra början på veckan trots förkylningen!
Kram Sirpa♥

 
Klockan 15 april 2013 kl. 00:19 , Blogger Solglittret sa...

Häftigt med alla vackra fina möbler att hämta hem!
Kommer bli jättefina när du klätt om dem :)jag gillar ekmöbler!

Visst var det surt med snöfallet...det kom här också...men idag är det borta!!
Underbart och milt och skönt i luften idag...

Hoppas du får en riktigt bra dag...och fortsätt krya på dig.
Kram Lollo

 
Klockan 15 april 2013 kl. 00:31 , Blogger EM sa...

Morron! Å vad blåsigt vi har det. Drar mig för den där vanliga förmiddagspromenade idag. Igår fick vi hämta altanmöbler nedanför berget,,,hihi... J passerade nog ert igår, på väg hem med båten,.. den kom inte i för det stormade så, och nu står den här nere och glänser, ;-)
Ska du med till Viola? Jag hade tänkt sälja lite...
kram elsamarianne

 
Klockan 15 april 2013 kl. 03:13 , Blogger Stina sa...

Mysigt med såna ställen. Man kan ju vara länge och titta sig runt när det finns så mycket fint.:-) Kram

 
Klockan 15 april 2013 kl. 05:17 , Blogger Skaparglädje sa...

Wao, vilken granne du har...det besöket piggade väl upp mitt i vårförkylning och vinterns bakslag.
Hoppas du kryar på dig. Jag var och jobbade på dagis förra veckan, där fanns det gott om förkylda barn....jag hoppas verkligen jag klarar mig från deras envisa baciller.
Kram!

 
Klockan 15 april 2013 kl. 05:19 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Trist med förkylning ...jag fick en dos penicillin i veckan ...går ju ner i mina lungor direkt eftersom jag har kol
hoppas du mår bättre idag
kram Rosa

 
Klockan 15 april 2013 kl. 05:39 , Blogger Rosenhäxan sa...

Men va roligt. En guldgruva. Tänk va roligt för dej vännen.
Fina saker. Synd att du åkt på en förkylning nu när du har så mycket kul att göra.
Idag kom ingen skiffersten, så imorgon kanske om vi har tur. Såg din kommentar.... Tack . Han är bra snäll mannen min, tur jag har.
Väntar nu på att du hittar knappen att: vidarebefodra ! !
Kul att se bilden på skifferstenen.
Ha d bäst och krya på dej
Kram Gittan

 
Klockan 15 april 2013 kl. 06:42 , Blogger Vardag och flärd sa...

Det är så jobbigt att vara förkyld, även om man inte har feber känner man sig hängig och orkar inte mycket!
Vilken granne som kommer och frågar om du vill ha något, det är ju toppen nu när du ska ha grejer till boden. Ska bli roligt att höra namnet!
Ha en fin vecka och krya på dig!
Kramar Eva

 
Klockan 15 april 2013 kl. 06:43 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nä, nu vill man inte vara förkyld, nu vill man vara frisk och pigg och glad så att man kan ta vara på våren.
SPännande att höra vad Boden kommer att heta...
Kram
Marie

 
Klockan 15 april 2013 kl. 08:41 , Blogger Gröna Anemone sa...

Så fina möbler och framför allt så fina vårblommor! Här uppe i norr har vi ännu en hel del snö kvar, med idag har regnet och stormbyarna gjort sitt bästa för att "äta upp" snön.
Krya på dig!

 
Klockan 15 april 2013 kl. 09:20 , Blogger Maria sa...

De var ju tråkigt att även du åkte på lite baciller...hade tänk ta en sväng ner till dig en dag men tror jag väntar ett tag tills du blivit kry. Jag gläds med dig när allt verkar gå i lås och så roligt med alla gamla saker du får ihop.
Kryapådig kramizar

 
Klockan 15 april 2013 kl. 09:43 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Åh nyfiken blir man på namnet! Jaa förkylningen har inte drabbat mej..ÄN.Är så gla för det..Hoppas du får en fiin vecka vännen min♡Gunilla

 
Klockan 15 april 2013 kl. 10:00 , Blogger Annes vita rum sa...

Vilka fina möbler du fick till din bod,härligt,nu har du nått att göra igen:) kommer att bli hur mysigt som helst! ha en fin måndagskväll..kram

 
Klockan 15 april 2013 kl. 13:24 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad många fina möbler du fått och så mycket fint du fyndat på loppis...blommar gör det så rart hos dig också, här har vi fortfarande snö, men den måste väl försvinna nu...

Vad spännande det är med din bod och café.
Kram,
Regina

 
Klockan 15 april 2013 kl. 13:28 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Blommorna börjar kanske komma nu, för idag kom våren hit! Härligt. Vilket mysigt runt bord!
Agneta kram

 
Klockan 16 april 2013 kl. 00:06 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Åh vad härligt med en tur på grannens vind. Krya på dig
Kram Agneta

 
Klockan 17 april 2013 kl. 00:57 , Blogger Sirpa sa...

Hej! Hoppas du mår bättre!
Önskar dig en fin onsdag!
Kram Sirpa♥

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida