fredag 22 mars 2013

Älskade klädesplagg!

Hej alla godingar!
Har varit på resande fot igen, for till Arboga för att gratta dottern som fyllde 30 år och passa Vilgot en dag! Dotterns kalas gick som smort jag stog i diskbaljan hela kvällen.....;)!
Dagen efter så fick jag en dag med  Vilgot, vi mockade i stallet, gav hästar mat, läste böcker, lekte och tittade på "dato" (traktor) hela dagen!
 Dom här byxorna älskar jag över allt annat i klädesväg, bara att dra på, ingen vet vad jag har under.... och denna vinter har de ju verkligen fått bekänna färg! Jag brukar inte visa kläder och skriva om det här på bloggen, visst jag är intresserad av kläder, tycker om att klä mig snyggt men jag köper det som är praktiskt och har ingen noja vad det är för märken på mina kläder! Hihi är det något jag har noja av så är det väskor, hmhm har blivit några i mitt liv!!
 Gjorde en inköpsrunda förra helgen, på FB finns ju flera ställen med "köp, sälj å byt" sidor och hittade denna fina servise, 300 kr och Hackefors, till mitt lilla Cafe...
 .... även dessa små bord hämtade jag hem, så kommer ni i sommar så får ni sitta runt dessa å fika!
Den här blomgruppen fick dottern utav oss, egentillverkad kruka och ljusdekoration! 
Ja så har snart Mars månad försvunnit..... nästa vecka för 1 år sedan då sådde vi här hos oss, varmt man gick i T-shirt, började greja i trädgården.... nu kan vi fortfarande åka skridskor på sjön!! Vädret är konstigt!

Ha nu en fin helg alla vänner! Kram Iréne

Etiketter: , ,

23 kommentarer:

Klockan 22 mars 2013 kl. 03:03 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Kikade i min dagbok igår..och såg då att vi hade runt +20c för ett år sedan!!
Idag...?? jo snöar och blåser..-5c...fy tusan!!
Jag vill ha vår..NU!!
Önskar dej en underbar fredag! Kram Annika

 
Klockan 22 mars 2013 kl. 03:30 , Blogger Hjärtruds Stuga sa...

Hi hi ...jag har också ett par sådana överdragsbyxor och jag älskar dem. Det har hänt att jag varit ute i dem med pyamasen under. Ingen som ser det och så är det bara att fortsätta mysa när jag kommer in. Praktiskt och bra.

Ha en skön helg

Kram Karin

 
Klockan 22 mars 2013 kl. 03:41 , Blogger Rosenhäxan sa...

Hej vännen Tack för fina kommentaren... Oj va fina saker och porslin . Blev lite avis på borden . Älskar bord av alla slag. Kommer bli så fint i din bod.
Bekväma kläder är toppen att ha, och sen få klä upp sig där i mellan är roligt.
Konstaterade att våra döttrar är lika gamla. Min blev 30 förra veckan. Stor överraskningsfest blev det.
Ser oxå iframemot samarbetet.
Vem vet kanske hälsar på i din bod i sommar. Vore roligt att träffa dig. Dottern o ja prata om det häromdagen.
Nu njuter vi av solig helg
Kram kram gittan

 
Klockan 22 mars 2013 kl. 04:19 , Blogger Solglittret sa...

Så fint och trevligt du visar och där är jag nog som du lite grann...kan fästa mig så otroligt mycket vid vissa av mina kläder/prylar.

Önskar dig en riktigt fin helg vännen <3
Kram från Lollo

 
Klockan 22 mars 2013 kl. 04:28 , Blogger Här är gudagott att vara ! sa...

Här är en till som saknar kunskap om olika klädesmärken, och vad som är "inne" och inte !
-Tycket att det är så skönt att känna att ;Jag klär mej i det jag trivs i och tycker är snyggt..
Så himla kul det skulle vara att få besöka dej och ditt cafe´i sommar...Det kommer att bli så fint och mysigt ♥
Varma kramar Anneli

 
Klockan 22 mars 2013 kl. 04:39 , Blogger Sirpa sa...

Hej Iréne! Oj så mycket allt fint! Vilken härlig dag du hade med Vilgot! Snygga inköp och presenten var mycket fin! Grattis till din dotter!
Praktiska kläder är alltid bra:)
Har en mysig fredag!
Kram Sirpa♥

 
Klockan 22 mars 2013 kl. 05:39 , Blogger bakom berget sa...

Ja visst är det som bakvända världen va! Hoppas att värmen kommer snart. Man vågar ju knappt titta på väderprognoserna längre :o)

Ha en riktigt fin helg nu!

Kram Åsa.

 
Klockan 22 mars 2013 kl. 08:07 , Blogger EM sa...

Ja fy vad kallt det är fortfarande. Minus 3 fast solen skiner... och jag har fått sånt "frys" så jag går inne med dubbla tröjor. Kopplat med en djävulsk huvudvärk så misstänker jag att nåt är på väg. Och inte är det då våren...
Såna byxor har jag också. Mina är så stora o fladdriga, men oj va praktiskt det är. Har köpt nya men de gamla får hänga med så länge...
ha en fin helg
kram elsamarianne

 
Klockan 22 mars 2013 kl. 08:39 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Kallt som bara den fortfarande..hoppas på lite sol i helgen
ha en trevlig helg
kram Rosa

 
Klockan 22 mars 2013 kl. 08:51 , Blogger Vardag och flärd sa...

Hej vännen! Så gott kaffet ska smaka i dina fina Hackeforskoppar!
Ha en fin helg!
Kram Eva

 
Klockan 22 mars 2013 kl. 10:33 , Blogger Bettina Bäck sa...

Åh, vad fint det kommer att bli i ditt lilla café! Ljuvliga bord och en lika älsklig servis. :-)

 
Klockan 22 mars 2013 kl. 10:57 , Blogger Rigmor sa...

Mycket fint du fyndat...och nu blir jag lite orolig...jag kanske ska redan nu tinga bord...?? Med allt det vackra som du inhandlat och fixat ordning så kommer det inte att råda brist på kunder!!
Fint arrangemang till dottern, kommer hon att ha glädje av lång tid framöver!! Och med denna sega vinter så hinner hon nog att elda upp både ett och två ljus till...
Ha en riktigt skön helg vännen!!
Kram kram

 
Klockan 22 mars 2013 kl. 12:37 , Blogger Unknown sa...

Ååå va mycket skojigt du har hunnit med sedan sist jag kikade in. Skall du öppna café måntro? verkar ju kul. har du läst boken Café trädgårdslyckan? har för mig den heter så. Känns väldigt som om man vore i Dalsland när man läser den:)
Ha en fin helg.
Kram/
Berit

 
Klockan 22 mars 2013 kl. 14:16 , Blogger Annes vita rum sa...

Kommer att bli såå mysigt i ditt lilla cafe.Just ett sånt cafe jag älskar att besöka... ha de gott..kramizar

 
Klockan 22 mars 2013 kl. 16:05 , Blogger Maria sa...

Det låter ju trevligt att få sitta vid dom borden å fika, har du kommit på något namn ännu till din bod? Ja inte sjuttan skulle man vilja gå i annat än vinterkläder just nu men snart blir de nog vår.
Ha en skön helg/kramizar

 
Klockan 22 mars 2013 kl. 20:28 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Tack för titten kära du...Då har du haft kvalitetsdagar då förstår jag:))..jamen visst ÄR det gött att bara dra på sig ett par byxor som en kan gå i sen..hahaha. .så är det här oxå med gubben o mej på landet.Ja vilka kontraster sen i fjol. .blir nog en jädrans fiin vår o sommar i stället:) kram Gunilla♡

 
Klockan 23 mars 2013 kl. 09:53 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Så fint arrangemang och så härligt att få rå om lille Vilgot ocht diskutera daton
Sköt om dig
Kram Agneta

 
Klockan 24 mars 2013 kl. 10:10 , Blogger Betongglädje sa...

Ja när man ska ut o fixa på landet går det åt överdragsbyxor, jag ser nog förskräcklig ut men struntar helt i det! Sedan drar jag oftast bara på nåt när jag skall till jobbet också.. byter ju ändå om direkt!
Härligt fina koppar o bord, får försöka ta en utflykt i sommar o då kanske man kan fika hos dej!
Stor kram
Camilla

 
Klockan 24 mars 2013 kl. 11:55 , Blogger katha´s kortmakeri sa...

Ja visst är det härligt att få snacka lite med de små....
Kika in hos mig har en liten överraskning till dig!
Kram Katha

 
Klockan 24 mars 2013 kl. 12:18 , Blogger Elsa och Helena sa...

Då har vi en gemensam passion...väskor! Är inte heller märkesfixerad när det gäller kläder:)

Så mysigt ditt cafè kommer att bli....jättefina bord och vacker servis.

Önskar dig en skön kväll...KRAM KRAM

 
Klockan 25 mars 2013 kl. 02:55 , Blogger Fru C sa...

Sådana klädesplagg borde man ha fler av...för då kan man ha vad som helst under (pyjamas kanske? Nej skojar bara)

Tjusig dekoration frun har gjort!

Kram//

 
Klockan 25 mars 2013 kl. 04:17 , Blogger Black Iris sa...

Vad spännande det låter med dina café-planer. Liknande drömmar har jag också men jag är inte riktigt där ännu..

Kram Maidi

 
Klockan 26 mars 2013 kl. 02:32 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättebra med sådana oömma kläder, då spelar det ingen roll vad man gör.. :)
Det kommer att bli jättefint i ditt cafe, så söta bord du hittat.
Kram
Marie

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida