söndag 3 februari 2013

Fullt ös....... medvetslös!!!!

Hej alla vänner!
Kanske inte fullt så drastiskt som överskriften låter..... men näst intill! 
Först vill jag börja med att säga TACK till er alla för era härliga kommentarer om mitt projekt, det ger mig ännu mer energi att driva igenom det! Just nu kommer det till att stå lite still, för stiftelsen har inte möte förrän i Mars tills dess ska vi ha klart med snickaren om kostnader!
 Nu till överskriften..... under förra veckan åkte vi upp till Arboga, dottern är ju nyopererad för diskbråck och vi gav hennes tillfälliga stallpersonal lite ledigt i några dagar! Hemma på tors kväll och fredagen lunkade på som vanligt men.... natten till söndagen vaknade jag av att mannen i huset var på toa inget ovanligt i säg men jag hörde hur han ulkade..... magsjuka! Och jag som blir magsjuk utav att någon annan mår illa, började redan känna av det oxå. Så på lördag morgon blev det besannat jag hade fått det oxå! Så här låg vi hela lördagen helt utslagna, ja vi var nästan medvetslösa, sov som gott hela dagen, fram emot kvällen kunde vi få i oss lite lätt mat och sedan sov vi hela natten igen! En riktig pärs! Nu är vi fitt for fight igen!
 Även jag börjar längta till våren när snödroppar tittar fram och marken ser ut som ovan, just idag har vi fått lite pudersnö och tempen på noll!
 Våran härlige katt Birger, stor kastrerad hankatt i sina bästa år som då är 7 st, håller uppsikt från trädet och från att inte behöva bli nedmejad....
.... av denna vilda tjej Ztella! Birger är mycket större än Ztella men hon har övertaget, så då är ett träd ganska bra!

Har börjat att fixa lite möbler till min Bod men de visar jag senare, både sådana som jag har och som jag har köpt, en del ska fixas till och andra är klara!
Ha det fint nu alla! Kram Iréne

Etiketter: , ,

20 kommentarer:

Klockan 4 februari 2013 kl. 00:20 , Blogger Fru C sa...

Magsjuka av den kaliber du beskriver är min mardröm. Händer inte så ofta som tur är men när det händer blir man totalt borta USCH!

Precis som du längtar jag efter VÅR...kan inte komma fort nog nu.
Ha en bra vecka/Kram

 
Klockan 4 februari 2013 kl. 00:27 , Blogger Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!!
Så skönt att du/ni mår bra igen! Magsjuka är eländigt..phu!
Ja du..vilket konstigt väder vi har!
Just nu..snöar det här. Jag vill ha vår..nu!! Eller helst igår..fniss!
Ha nu en fortsatt mysig dag!
Kram Annika

 
Klockan 4 februari 2013 kl. 00:34 , Anonymous Anonym sa...

Usch och fy säger jag bara för magsjuka...något av det värsta jag vet....

Så fint med snödroppar..måste gå ut direkt och kolla hur det går för våra!

I helgen värmde ju solen så mycket att det kanske hänt lite här och där :)

Så fin han är eran Birger...jättefin :)

Ha det gott vännen
Ann-Louisekram ♥

 
Klockan 4 februari 2013 kl. 01:10 , Blogger Skaparglädje sa...

Åh, jag trodde snödropparna redan blommade hos dig och började fundera på var i landet du bor.
Magsjukan är inget vidare, skönt att ni är på benen igen.
Kram!

 
Klockan 4 februari 2013 kl. 01:13 , Blogger Annes vita rum sa...

Fy! för magsjuka,vi har klarat oss här,men hör ju om det överallt.Precis som du säger,jag mår illa och inbillar mig direkt att nu blir jag sjuk:)
Visst är det mysigt,med lite vår,men det väntas mera snö nu:( men snart så...
skönt att ni är på benen igen
ha de gott..kram

 
Klockan 4 februari 2013 kl. 01:19 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Usch och fy. Jag är som du - mår illa när någon nämner ordet.
Så spännande med din bod. Du kanske ska sälja lite smycken från Signerat AJ :O).
Ha en fin måndag
Kram Agneta

 
Klockan 4 februari 2013 kl. 01:39 , Blogger bakom berget sa...

Så skönt att magsjukan passerade snabbt förbi.
Men du....sä himla kul med butiksprojektet!! Hoppas att allt går vägen nu så att du kommer igång fort. Lycka till!

Kram Åsa.

 
Klockan 4 februari 2013 kl. 02:16 , Blogger Rosenhäxan sa...

Hej Vännen Snödroppar...hät har inte de visat sig ännu.Men snart så är våren här mysigt att längta till.
Stackars er magsjukan är vidrigt.Skönt att ni är friska nu.
Vad spännande med din bod.....ska du göra egna hantverk?
Här poppar ideerna upp till vår marknad på torpet.Min minsta dotter och jag samarbetar. En rolig sysselsättning när vi ses.
Just nu klipps det rutor i massor till täcken som ska vara klara till 7 april.
Ha en fin vecka och må så gott
Kram Gittan

 
Klockan 4 februari 2013 kl. 02:21 , Blogger EM sa...

Peppar peppar... jag har aldrig varit magsjuk i hela mitt liv... trots resor till de mest suspekta delar av världen... (nu blir jag väl dösjuk...)
Ska bli kul att se ifall du får som du vill med boden. Så klart dom godkänner, det är ju en utveckling...
Vi får ta en sväng snart. Måste laga lilla bilen först, det är framhjulslagret, och beställa en tid...samt hunddagis...det är mycket som ska stämma... men vi kanske kan ses den dagen jag lämnar bilen i Uddevalla då? Återkommer m mer info senare...
kram elsamarianne

 
Klockan 4 februari 2013 kl. 03:51 , Blogger Vardag och flärd sa...

Magsjuka, urk! Lika bra att ni låg utslagna båda samtidigt!
En så vacker bild på Birger i trädet!
Vilket tips du kom med till mig, cykla utmed Göta kanal, det vore nåt det!
Ha det fint!
Kram Eva

 
Klockan 4 februari 2013 kl. 04:49 , Blogger Rigmor sa...

Magsjuka...det är nog bland det värsta man kan drabbas av...och jag är som du, bara jag hör talas om det så rumlar det i magen...Nu har det börjat på jobbet också, så nu är det bara en tidsfråga innan jag ligger.
Men gud...mars...kan de inte ha ett möte lite tidigare?? Förstår de inte att projektet måste igång NU!! Man kan nästan tro att det är jag som ska starta verksamheten...*skrattar', men jag är sån, ivrig, det ska ske på en gång.
Vi går lite i valptankar, och det är väl just nu egentligen bara kattdamerna som har negativa synpunkter på det hela!! Fina bilder på dina djur!!
Kram kram

 
Klockan 4 februari 2013 kl. 06:25 , Blogger Anki sa...

Men fy sjutton ... magsjuka är inget kul - jag hade en släng av det för någon månad sen... för första gången på minst 50 år... minns att jag blev matförgiftad i skolan och hälften av eleverna drabbades...
Skönt att ni är OK igen. Ztella gillar jag skarpt... ja Birger med då, men Ztella, åh vad jag tycker hon är fin :)
Ha det gott!
Kram

 
Klockan 4 februari 2013 kl. 06:30 , Blogger Elsa och Helena sa...

Nej fy så tråkigt med magsjuka man blir ju helt matt efteråt. Hoppas ni kryat på er både maken och du.

KRAM Helena

 
Klockan 4 februari 2013 kl. 06:53 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Ja visst är de fina. Gillar halvmånen bäst
Kramisar

 
Klockan 4 februari 2013 kl. 06:55 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Usch och fy för den hemska sjukan... Så skönt att ni är bättre nu. Förstår att det är full fart på Birger och Ztella... :)
Kram
Marie

 
Klockan 4 februari 2013 kl. 07:01 , Blogger Susanne sa...

Usch och fy,brukar säga att jag hellre bryter båda benen än får magsjukan.... tur iallafall att det inte sitter i så länge.

Ha det gott
Kram Susanne

Mormrosvita

 
Klockan 4 februari 2013 kl. 07:25 , Blogger Sirpa sa...

Hej! Usch, magsjuka är inget roligt! Men skönt att du mår bättre! Fina djurbilder! Har en skön måndag kväll!
Kram Sirpa

 
Klockan 4 februari 2013 kl. 08:33 , Blogger Gröna Anemone sa...

Oj, snödroppar mitt i vintern....men så är det att bo långt söderöver. Här uppe i norr får vi vänta till slutet av mars eller början av april innan man kan börja hoppas se några vårblommor. Glad blev jag i alla fall att se ditt fina vårtecken! Annars hoppas jag du mår bra nu, vinterns magsjuka har jag också prövat på. Roligare dagar finns ju... Ha en fortsatt fin vecka!

 
Klockan 5 februari 2013 kl. 11:20 , Blogger Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej på dig..
Tror bestämt var varannan människa har Virus eller e magsjuka. Skönt när det är över. Läste ditt förra inlägg. Såååå roligt & spännande.
Hoppas nu inte det kostar skjortan Håller tummarna.
Önskar dig en fin vecka vännen
Kramisar
Sus

 
Klockan 6 februari 2013 kl. 10:03 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Urk för magsjuka. Vi har båda två här varit "nästan" magsjuka idag, vi vet inte vad det är, men det kan vara något på gång. Jag hoppas det klingar av.

Spännande med projektet! Jag väntar tålmodigt på styrelsens möte och beslut!

Vilken underbart härlig katt! Så ska dom vara!

Agneta kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida