onsdag 23 januari 2013

Brrrrrr va kallt!

Hej alla vänner!
Oj vad kallt vi fått -18 nu kl 09.00 på morgonen! Över Kroppefjäll är himlen alldeles röd, knarrar under skorna när man går ute och hästarnas mular är alldeles vita av frost! Tror det är skönast att hålla sig inne idag!
 Var ju på Formex mässan under tors-fre, mysigt och sååååå mycket att titta på, men var var alla? Vi tyckte det var lite folk och utställare vi pratade med sa samma sak! Jag är van med mässan på Göteborgs Horse Show där man armbågar sig fram! Trevlig hade vi det många kataloger å visitkort kom med hem. Min svägerska beställde lite smycken, härliga vykort och olika tesorter! 
 Vi blev upphämtade av sonen på tors eftermiddag och begav oss på motorvägen mot Trosa, när det smäller till.... punktering (ja vad vi trodde) inte kunde vi stanna på vägen för att kolla....där alla bilar rusade förbi i 120 km, nä vi fick gå åt sidan och ta oss sakta, sakta till nästa avfart, det fick ju bära eller brista med punkteringen å däck å fälgar! Hoppar ur och nä alla däck hela, men bilen rullade då inte framåt ens, så skjuta på i en liten uppförsbacke fick vi göra, ringa bärgare, försäkringsbolag m.m efter ca 35 min kom bärgaren och killen kollade på bilen och hittade felet..... styrstaget var paj!! Hyrbil fick fixas, taxi beställas för att komma till hyrbilen, Mc Donalds låg alldeles bredvid så en kopp kaffe blev det menas vi väntade! 2 timmar senare var vi hemma!
 Sedan hade vi en så trevlig kväll med son å sambo, go mat å sköna sängar att sova i! Fredagen åter på mässan en stund och sedan tåget hem igen! En resa att minnas!
Nya gardiner har kommit upp i köket och nytt fodral till kuddarna i soffan!
Annars händer inte så mycket här, slippar lite på ett bord, fått hjälp av J som jag delar verkstad med att fixa till ett bord med lite lister och skruvar här å där!
I morgon kanske jag kan få ett litet svar från jordägaren om jag kan dra igång det jag vill göra här på gården, så håll lite tummar för mig!
Nu ska jag ta en kopp kaffe och hälsa på hos er alla goa vänner! Kram Iréne

24 kommentarer:

Klockan 23 januari 2013 kl. 02:15 , Blogger Skaparglädje sa...

Nu håller vinterkylan ett krampaktigt tag om hela Sverige. Skönast att sitta inne och mysa. Trist med bilen, alltid jobbigt när de går sönder.
Kram!

 
Klockan 23 januari 2013 kl. 02:55 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Gillar inte denna kyla riktigt...men det blir väl bättre.Tråkigt när bilar går sönder..då blir man inte glad..tur det löste sig ialla fall.
ha det bra
kram Rosa

 
Klockan 23 januari 2013 kl. 03:19 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Äventyr i och vid storstan! Det är jobbigt när det mankerar på motorvägen. Bra att det gick att lösa.
Kul att gå på mässa, och lite, lite skönt att det inte var så fullt med folk, men man undrar väl varför. Depressionen har lagt sig som ett lock över hela landet.......skojar.
Så fint du har gjort och nu är vi nyfikna på vad du har på gång!
Agneta kram

 
Klockan 23 januari 2013 kl. 04:07 , Blogger EM sa...

Våra tio minus känns också i näsan, ska jag säga... men oj så vackert det är ute nu. Dimman ligger över öarna och ovanför lyser solen! Och så all rimfrost. Bedövande. Och varmt inne, solen värmer...
Ja hästmässan brukar ju vara folk så det räcker. Vi ska på båtmässan snart... nytt o spännande...
kram elsamarianne

 
Klockan 23 januari 2013 kl. 04:27 , Blogger Vardag och flärd sa...

Jo minsann är det riktigt kallt nu, inte kul när man jobbar.
Vilket äventyr med bilen när ni var på Formex! Hörde också att det var lite besökare och lite utställare där, tråkigt.
En kalvtaxi önskade jag att jag hade när jag arbetade på gården, det var många hinkar man fick släpa iväg med till kalvarna, men det gick det också.
Håller tummarna för dig imorgon, spännande att höra vad du har på gång!
Kramar Eva

 
Klockan 23 januari 2013 kl. 06:16 , Blogger Black Iris sa...

Håller tummarna för ditt eventuella projekt.. Vilket äventyr ni var ute på med bilen då. Skönt att allt gick bra..
Kallt som attsingen är det här också.. Händerna blir alldeles fnasiga när man varit ute en stund..

Kram maidi

 
Klockan 23 januari 2013 kl. 06:25 , Blogger Rigmor sa...

Jösses...styrstag...det hade väl kunnat gått riktigt käpprätt åt skogen om det velat sej riktigt illa...?? Ja, det var väl nog det som blev, ibland är McDonalds riktigt bra...!! Bilar...de ska bara rulla, möjligen tankas ibland också...
dåligt med folk på mässan?? Det var nog första gången, eller är det så att även där börjar folks ekonomi att märkas? De spår ju att just detaljhandel ska märka av det i år.
Men du...jag är ju nyfiken på ditt projekt...så jag var snudd på att träffa rätt med min gissning...?? Hmmm...va kan det då vara som ska till ytterligare, förutom café...försäljning av dina alster...men mer då...??
Ha en fin fortsättning på veckan vännen!!
Kram kram

 
Klockan 23 januari 2013 kl. 06:48 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Håller tummarna direkt för dej!! Åh himmel vilket elände med bilen då,tur det ordnade sig..Tack för titten hos mej,det är ett jädrans målande,idag fridag,dotter vart här i morn jobb,puh det blir hela helgen måla...Kraaam Gunilla

 
Klockan 23 januari 2013 kl. 10:00 , Blogger Bettina Bäck sa...

Blä, det låter otäckt med ett styrstag som är paj på bilen. Som att ni hade tur trots allt. Och kylan, ja. Det är nästan så man bara kan fnittra hysteriskt. Jag som är vinterfantast orkar knappt vara ute, för näsan fryser bort. :-)

 
Klockan 23 januari 2013 kl. 10:22 , Blogger Änglarna finns sa...

Håller med dej vännen...såå kallt idag! Men ändå en helt fantastisk dag..med sol!!
Härlig helg du haft..trots missödet med bilen!!
Självklart håller jag mina tummar...skall bli spännande att höra vad du skall hitta på!!
Önskar dej en fortsatt skön kväll!!
Kram Annika

 
Klockan 23 januari 2013 kl. 12:57 , Blogger fianathome sa...

Åh va mysigt!
Nu vart jag nyfiken på vad du ska hitta på på din gård :)? Spännande
kramelikram
Fia

 
Klockan 23 januari 2013 kl. 15:08 , Blogger Felix sa...

Burr, vad kallt det är! Vi har haft 14-21 minusgrader i dag. Men soligt och vackert!

Låter spännande med nya projekt!

Vinterhälsningar
Elisabet

 
Klockan 23 januari 2013 kl. 23:33 , Blogger Anki sa...

Men vilket äventyr med bilen! Trasigt styrstag... det låter otäckt det!
Så mysigt i köket, med gungstol vid fönstret... såå fint!
Håller tummarna hela dan! Lite nyfiken varför, men antar att du kommer att berätta om ditt projekt när du vet hur det går... eller? Spännande!
Kram

 
Klockan 24 januari 2013 kl. 00:25 , Blogger Rosenhäxan sa...

God förmiddag
Men vilken otur med bilen. Råkade själv ut för exakt samma slags
fel på min gamla opel en gång på väg till Arlanda. Hade oxå turen
att hamna på en McDonalds och vänta på hjälp.
Ha en fin helg
Kram Gittan

 
Klockan 24 januari 2013 kl. 03:32 , Blogger Fru C sa...

Länge sedan jag besökte formex...blir alltid lite sugen när jag ser/hör andra som varit där.

Du vet att jag vet hur det är när bilen krånglar....min är hos doktorn just nu.

Kram//

 
Klockan 24 januari 2013 kl. 04:34 , Blogger nattugglan sa...

Va fina gardiner!! Här är oxå ganska kallt..men såg på vädret att ni har det kallare än vad vi har i norr..allt är så konstigt nu tycker jag. Skitt med bilen o på motorvägen, inte så bra..tur att det gick att fixa med hyrbil osv...ha de bra!

 
Klockan 24 januari 2013 kl. 06:17 , Anonymous Anonym sa...

Jaa ojoj så kallt det är!!

♥Kikar in för att önska dig fortsatt fina vinterdagar♥

Tack för alla fina kommentarer du delar med dig av till mig :)

Ann-Louisekram

 
Klockan 24 januari 2013 kl. 15:15 , Blogger Maria sa...

Nu gnistrar de fint i snön men va kallt. Var upp till Örsjön å tog en promenad på dagen och då var de skönt i solen. Jo jag tackar kommer förbi någon dag när jag är in till Mellerud, kanske man kan få reda på vad de e du har på gång, jo lite nyfiken e jag.
Ha de gott/kramen

 
Klockan 24 januari 2013 kl. 15:21 , Blogger Sirpa sa...

Tråkigt det där med bilen! Gården...nyfiken! Har det bra!
Kram Sirpa

 
Klockan 24 januari 2013 kl. 23:24 , Blogger Vi i Villa Ville kulla sa...

Ojojoj då du har haft fullt upp ser jag!!! Va mysigt!! Tråkigt med bilen!!
Ha en fin helg!!
Kramar Lotta

 
Klockan 24 januari 2013 kl. 23:34 , Blogger Solstrimmor sa...

Så kul med Formex! Och äventyrligt blev det också, skönt att det gick bra, vad kunde inte hända?

Kram och god helg!
Eva-Mari

 
Klockan 25 januari 2013 kl. 00:28 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Ja, brrr va kallt! 21 grader här i morse.
Kul att gå på Formex! Och två dagar! Mycket fint att titta på där. Spännande med det som eventuellt ska hända på er gård! Hoppas att du snart kan berätta.

Kram Agneta

 
Klockan 26 januari 2013 kl. 07:33 , Blogger Elsa och Helena sa...

Så synd att vi inte träffades på Formex mässan...men jag hoppas vi ses snart igen. Usch vad otäckt med bilen, har ju faktiskt kunnat gått riktigt illa.

KRAMAR

 
Klockan 26 januari 2013 kl. 10:07 , Blogger Veronicas Lantliv sa...

Tråkigt med bilen men tur att det gick bra med er. Punktering i full fart hade inte varit roligt. Blir nyfiken om er gård. Kram Veronica.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida