tisdag 20 november 2012

Tiden rullar på!

Hej alla vänner!
Här kommer ett livstecken från mig, var ett tag sedan men har nästan befunnit mig på resande fot till å från hela tiden! Varit i Arboga hos dottern som har blivit liggande i diskbråk och ska förmodligen opereras för detta, inte lätt med småbarn å hästar så vi har tagit hem en av hästarna, hade som tur en box över! Sambon drar ett stort lass där hemma hos dom.
 Har även hunnit med en tur till Stockholm till sonen med sambo, de är ju i flyttartagen till Trosa och det nya pensionatet där! Måste bara visa detta helt underbara skåp de hittade på blocket, så fint det kommer till att pryda sin plats på pensionatet!
 Fick mig även en tur till Trosa, en helt underbar liten stad, tror jag varit där för ca 30 år sedan, så inte kom jag ihåg så mycket hur det såg ut och det har nog förändrat sig en del på alla de åren! Jag å Margit (fransk bulldog) promenerade omkring i staden, tur den är liten så vi hittade tillbaka till utgångspunkten efter 2 timmar.....!
 Besökte även penionatet "Sundnergården" detta är huvudbyggnaden från baksidan, det ligger en sjö precis nedanför, så vackert! Det finns en länga med rum å två lägenheter å ett torp som kommer till att hyras ut men mycket finns att göras där, även om det mesta består i att måla, tapetsera, lägga nya mattor och få ordning på trädgården!
 Har ju oxå varit på Julmarknaden hos Violan på Vikbolandet under lördagen, stog å sålde ljus å betongtomtar där, oj vad folk det var! Träffade på en del av er bloggare, var så kul att ses och få prata en stund! TACK Viola för en underbar lördag!
Ja nu har vardagen tagit fart igen, grått, regnit och mulet, fast det har ju hela hösten varit!! Längtar efter lite lagom kallt nu när advent står för dörren!
 
Hittade en så trevlig blogg (fast har nu glömt vad den heter) men återkommer  med namn när jag visar bilder på kuddfodral som jag försöker "apa" efter *ler* har inhandlat tyg och syr för fullt, så när jag är klar med några så kommer bilder!!
 
Ha nu en skön vecka alla goa vänner! Och tack för ert stöd om mina tankar om att minska ner på bloggandet, ni ska veta att jag lever efter det nu!
 
Kram Iréne
 


Etiketter: , , , ,

17 kommentarer:

Klockan 20 november 2012 kl. 02:01 , Anonymous Anonym sa...

Oj så jobbigt för din dotter :( förstår att det drar med sig oro och extra engagemang även för dig såklart.
Men en sån mysig tripp du gjort! Tack för att jag fick följa med :)
Visst är det trevligt att turista omkring lite så där och upptäcka nya smultronställen i vårt fina land.

Önskar dig en fin dag
Ann-Louisekram

 
Klockan 20 november 2012 kl. 03:59 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Hej vännen,
Ja det var verkligen superkul att ses men så synd att vi inte kunde äta tillsammans. Hoppas att det gick bra hem och att du inte behövde vänta allt för länge. Ska bli spännande att få se dina kuddfodral
Kram Agneta

 
Klockan 20 november 2012 kl. 05:22 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Mysigt att höra av dej!!
Förstår..att även du har en del att göra..!!
Lider med din dotter...hoppas att hon snart mår..iaf lite bättre!!
Tänk så mysigt..ett eget pensionat..men förstår att det finns en del att göra!!
Önskar dej en fortsatt underbar dag...!!
Kram Annika

 
Klockan 20 november 2012 kl. 06:56 , Blogger Härliga Livet sa...

Men hallå, hur kunde jag missa dig??? Var stog du någonstans ??? Fy vad jag skäms :(
Jo där ju en massa folk. Mycke fint att titta på.

Trosa är en underbar stad. Brukar åka dit på sommaren och shoppa i alla fina butiker.
Ha det nu så bra.
Kram från Skäms frun !

 
Klockan 20 november 2012 kl. 07:18 , Blogger Vardag och flärd sa...

Vännen, vad du haft mycket för dig, förstår att du inte hinner blogga! Tråkigt med diskbråcket, småbarn och hästar passar inte ihop med det, och det är ju nåt som inte går över i en handvändning. Tur att du slutat jobba så du kan ge dem lite tid.
Så kul att vara på Violans marknad, jag hoppas jag kan åka dit nån gång.
Jag tittar på min betongtavla från dig varje dag, jag är så glad för den och du är så rar!
Ha det fint!
Kram Eva

 
Klockan 20 november 2012 kl. 10:55 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Ja jag missade dig också..nu får jag be om ursäkt..var gömde du dig?
Det var mycket folk och det var så mycket fint överallt.
Vi brukar åka till Trosa varje sommar en dag och bara gå runt och titta på alla fina hus och båtar
kram Rosa

 
Klockan 20 november 2012 kl. 12:38 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad mycket roligt du hunnit med. Så tråkigt att din dotter fått diskbråck. Inte kul när man har mycket omkring sig. Ha det gott och tack för din hälsning hos mig!
Kram,
Regina

 
Klockan 20 november 2012 kl. 14:37 , Blogger Unknown sa...

Jobbigt för din dotter med familj. Tur du kunde hjälpa dem . Vilket underbart pensionat, ser så mysigt och fint ut.
Ha en fortsatt bra vecka, trots det gråa.
Kram/
Berit

 
Klockan 20 november 2012 kl. 22:58 , Blogger EM sa...

Å himmel va tråkigt med diskbråck. Och när man har hästar dessutom. Minns hur det var när jag bytte min höftled...då fick mannen verkligen sköta både mig och hästarna...och så jobba... och vinter var det...
Så mycket du hinner med... tänk va roligt att komma till Violan. Nu har jag ju ännu längre...
Får du tid att ses i Torp framöver kanske?
kram elsamarianne

 
Klockan 20 november 2012 kl. 23:57 , Blogger Rut och Signe sa...

Roligt att se dig på marknaden! Hoppas du fick sälja bra. Jo, den här växten skulle nog passa i ditt hus då den gillar lite kalla fönster, hi,hi.

Ha en skön veckan, kram Marie

 
Klockan 21 november 2012 kl. 03:54 , Blogger Anki sa...

Härligt att du är tillbaka :) Trist med dotterns diskbråck, men skönt att du kan ställa upp och hjälpa till... Tänk... hm fattade inte att det var hos Viola på Vikbolandet du var med - det är ju inte alls så långt från mig. Nu var jag ju upptagen den lördagen, men det skulle ha varit roligt att träffa dig och se dina alster där, men det blir säkert vid något annat tillfälle :)
Ha det gott!
Kram

 
Klockan 21 november 2012 kl. 04:48 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

HEj Irene!
Tack för senast! Det var roligt att ses, även om vi inte hann prata så mycket. Det var ju ganska mycket folk hela tiden...
Men jag ser att du hunnit med en hel del sen dess.
Kram
Marie

 
Klockan 21 november 2012 kl. 13:14 , Blogger annika sa...

Stackars dottern som har diskbråck...låter ont...ont. Förstår att ni har fullt upp. Detta med bloggen får man ta då man har lite tid över...jag hinner inte heller med.
Kul med marknaden. Det är ju några mil dit men någon gång vill jag ta mig dit.

Trosa är en oupptäckt stad för oss. Vi pratade om att åka dit i våras men det blev inte av.

Kram

 
Klockan 21 november 2012 kl. 13:28 , Blogger Rigmor sa...

Stackars flickebarnet ditt...Vid såna tillfällen skulle man bo väldigt nära, man känner sej lite maktlöst när det skiljer en massa mil emellan!!
Kul med marknaden, förstår att dina alster gick åt som smör...
Men vilket fynd sen med skåpet!! Klart det ska stå i Trosa, hela den staden är ju en liten gammal idyll. Var faktiskt där förra sommaren, premiärturen med husbilen tror jag t.o.m. att det blev. Å nu finns det ju fler saker att upptäcka, som ett pensionat t.e.x....
Kul att du gör ett inlägg då och då, alltid roligt att se vad som hänt sen sist, men framför allt ska det känns kul för dej att skriva!!
Ha det så gott!!
Kram kram

 
Klockan 21 november 2012 kl. 13:59 , Blogger Elsa och Helena sa...

Ditt lilla energiknippe vad du reser och far:) Hoppas dottern snart blir bättre, inte roligt med diskbråck! Fina bilder du bjuder på också.

KRAM KRAM Helena

 
Klockan 22 november 2012 kl. 03:05 , Blogger fianathome sa...

Stackars dotter. Jag har diskbråck så jag vet hur hemskt ont det där är. uuh :(
Tur hon har en snäll mamma! <3
Roligt att höra ifrån dig.
KRAM
Fia

 
Klockan 22 november 2012 kl. 07:05 , Blogger Elzie sa...

Åh Trosa! Den är ju så mysig den stan. Dit åker jag gärna igen. Kände igen mig på din bild, haha.
Kommer att bli härligt där på pensionatet. Och skåpet var så fint.
Ha en fin kväll nu.
Kram Elzie

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida