torsdag 8 november 2012

Funderar hit å dit!!

Hej alla vänner!
Nu var det ett tag sedan jag bloggade, har varken haft tid eller lust att sätta mig framför datorn! Har funderat mycket på detta med bloggen, tycker det är jätteroligt med alla nya härliga människor jag har träffat här, knytet kontakt med och allt man får igen av er, men ibland känner jag att det tar tid, mycket tid.... har kanske inte lärt mig hur man sköter detta med bloggande och kommenterande hos er??!! Jag kommer inte till att sluta men det blir sporadiska inlägg när jag hinner och känner för det!
Nu till något helt annat....
 
 Har hittat ett så härligt ställe hos Susanne och Vassvikens loppis och antikt, ligger upp mot Åmål ifrån mitt håll, Åmål som då är Dalslands enda stad, vacker och liten! Där hos Susanne kan jag gå och botanisera runt länge! Alltid få en trevlig pratstund med Susanne och alltid lika trevligt är det!
 Sist jag var där så skulle jag hämta två karmstolar och ett litet bord, som Susanne lagt ut på FB, ringde med en gång och köpte det, nu finns det i Stockholm och ska vidare till Trosa! Fönstret och vaggan fick följa med hem då oxå, så fint fönster och vaggan ska jag nog måla om och sedan sy ett lapptäcke till!
Kunde inte låta bli att ta kort på våran Ztella, så här sitter hon alltid med oss när vi äter, egen stol ska det vara!!! Dock äter hon inte Kalles Kaviar *ler* men annars skulle hon nog kunna äta allt, tror att hon är "matfixerad" så liten hon är.... hihi kanske hon tror att hon blir större om hon äter allt!!??
 
Jag håller på att fixa med lite ljusdekorationer och betongtomtar, ska ju vara med hos Viola på hennes julmarknad den 17-18 nov, ska bli så skoj! Lite långt att åka, så vi börjar redan på fredag och tar oss till Arboga, sedan har jag ju bara 2 tim därifrån på lördag!!
 
Nu ska jag ut å ge hästar lite mat i hagarna..... ja men sedan har det ju hänt lite mera här på gården, Sarah yngsta dottern har börjat jobba här i ladugården och på kontoret, så himla kul!
 
Ha nu en fin helg alla goa där ute, så dyker jag upp när andan fallar på! Kram Iréne

Etiketter: , ,

27 kommentarer:

Klockan 8 november 2012 kl. 01:52 , Blogger Felix sa...

Finns inga "måsten" i bloggvärlden. Det behöver inte vara inlägg varje dag, utan räcker med lite nu och då, när du hinner och har lust... :-)

Snygg fönsterram som står i fönstret i loppisen!

Novemberhälsningar
Elisabet

 
Klockan 8 november 2012 kl. 02:00 , Blogger Anki sa...

Har saknat dina trevliga inlägg :)
Skönt att du inte överger bloggandet helt, men visst är det så att det tar en del tid, så jag förstår om du inte hinner med.
Förstår också att det känns bra att få in dottern i företaget :)
Lycka till på julmarknaden - synd att det är så långt bort för mig!
Ha det gott!
Kram

 
Klockan 8 november 2012 kl. 02:16 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Ja jag saknar dej Irene men det ska vara skoj som du säger så kom du med inlägg när andan faller på! det går väl upp o ner o lite tid tar det ju! Fina saker du visar inkl hunden:) Va kul med dotter att jobba med!! Kram på dej vännen / Gunilla

 
Klockan 8 november 2012 kl. 02:18 , Blogger Härliga Livet sa...

Det ska vara roligt att blogga inte ett måste. Men måste säga att jag kommer sakna dina inlägg =)
Kul att du ska till Violan. Då ses vi för jag kommer på besök. Kör försiktigt då min vän.
Kram Pernilla

 
Klockan 8 november 2012 kl. 02:30 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Vilka fina grejer du fick med dig hem. En sån där vagga var min mellangrabb o jag ock köpte till lillprinsessan i en loppisaffär, hon blev så glad för den. Hon är lika tokig i dockor som hennes farmor:)

Ja bloggar ska man göra när man känner för de och har tid, så gör vi alla. De alltid sin lilla tid med både inlägg och påhälsning hos sina vänner. Man är väl glad att man inte har flera tusen..haha..

Kramiz på dig

 
Klockan 8 november 2012 kl. 02:46 , Blogger Rigmor sa...

Känner sej väl igen det...man både vill och inte vill...det här med bloggandet alltså. Det tar tid, i gengäld har jag fått många nya vänner, en del har man träffat i real life, andra på FB...och en del endast genom bloggen, men det känns ändå som man känner alla, på något sätt. Men sen tar tid, oerhört mycket tid...som ibland inte finns. Så jag förstår dej, och ser fram emot dina sporadiska inlägg, det ska du veta!!
Sen verkar du ju ha fullt upp omkring dej...***skrattar***, julmarknader, loppisar att besöka, barn och barnbarn. Men du, julmarknaden, var är den någonstans?? Vilka fynd du gjorde sen på loppis!! fönstret, vaggan...skulle passa perfekt här också...och sist men inte minst, Ztella den sötnosen...charmtroll!!
Ha det så gott vännen och var rädd om dej, vi hörs väl snart igen...??!!
Kram kram

 
Klockan 8 november 2012 kl. 02:58 , Blogger EM sa...

En sak i taget, får man ta, du vet. Prioriteterna ändras med tiden.
Kul att vara hos Violan på julmarknad. Hoppas du får sålt massor. Om inte annat, så får du en trevlig dag.
Ha en idag också, du...
kram elsamarianne

 
Klockan 8 november 2012 kl. 03:10 , Blogger Mormorsvita sa...

Fint fönster,ja visst är ndet mysigt hos Susanne:)

Tack för fina kommentarer!!!
Ha en trevlig dag
Kram Susanne

 
Klockan 8 november 2012 kl. 04:10 , Blogger Cajsas Faster sa...

Jag känner som du, att det kommer ett liv emellan bloggandet också. Och det riktiga livet måste få ta mer tid,iallafall för mig just nu. Men jag skriver lite ibland och kommenterar ibland. Vi gör det helt enkelt på våra villkor.
Jag tycker det låter som du har det skönt och en hel del att stå i.
Synd att jag inte kan komma till Viola, ni är många som ska dit. men det är då jag är i Tyskland.

Ha det så himla kul så ses vi på ett eller annat sätt framöver:)

Kram Marie

 
Klockan 8 november 2012 kl. 04:13 , Anonymous Anonym sa...

Tycker du tänker helt rätt, man får inte lägga för mycket tid vid en dator.
Det verkliga livet är ändå viktigare!
Jag kommer följa dig även om det inte blir så ofta, detta med blogg måste vara på bloggskribentens villkor.

En sån söt lite vagga...
Önskar dig en fin dag
Ann-Louisekram

 
Klockan 8 november 2012 kl. 07:42 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Hejsan visst är det så att man ska blogga för att det är roligt och inte tvång..så skriv du när du känner för det...det är så det ska va.ses hos Violan ,blir ett besök dit på julmarknaden
kram Rosa

 
Klockan 8 november 2012 kl. 08:15 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Förstår dej..vad det gäller bloggandet..!!
Men då är det skönt..att man kan göra som man vill..ta en paus om man känner för det..:)

Önskar dej en fortsatt mysig kväll..och välkommen tillbaka..när det nu än blir..!!
Kram Annika

 
Klockan 8 november 2012 kl. 10:14 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Vilka vackra saker du har fyndat. Det ska bli jättekul att ses igen. Kör försiktigt bara.
Kram Agneta

 
Klockan 8 november 2012 kl. 10:27 , Blogger Unknown sa...

Hej!
Jag kan bara hålla med dig det tar en otrolig tid att blogga, så jag kör ju också väldigt sporadiskt. Va bra med loppis tips, finns ju mängder i våra trakter men när man väl är där tycker jag inte att det är så billigt direkt.
Är nog en dålig förhandlerska, brukar ha bättre tur på auktioner.
Fönstret du hittat var ju ljuvligt fint.
Ha det så bra.
Kram/
Berit

 
Klockan 8 november 2012 kl. 10:44 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Ja, det låter bra, man ska bara göra bloggeri när man känner för det och inte låta sig stressas av det. Själv sitter jag ofta med datorn när det är något tv program som jag vill se på så där lite grand, då går det bra att göra lite av båda!
Agneta kram

 
Klockan 8 november 2012 kl. 12:11 , Anonymous kathas kortmakeri sa...

Blogga ska va kul inte ett måste...
Ska bli så kul att träffas snart. Även här fixas det för fullt inför julmarknaden.
Ha de gott vännen!
Kram Katha

 
Klockan 8 november 2012 kl. 15:08 , Blogger Maria sa...

Har också känt så där ibland med bloggen men saknar den efter ett par dagar. Det var ju roligt att dottern vill vara med i arbetet på gården. Har för mig att ni hade son som var duktig ryttare kanske han har slutat med hästar.
Fina saker du hittat på loppis speciellt vaggan.
Ha en skön pysselhelg/kram

 
Klockan 8 november 2012 kl. 21:57 , Blogger fianathome sa...

Så fina saker du hittat. Förstår att du har fullt upp nu när du inte jobbar (???!!!) :P
Härligt att livet rullar på för dig. Njut. Blir härligt när man får titta in till dig och höra hur du har det.
Ha det så gott :)
Fia

 
Klockan 9 november 2012 kl. 00:32 , Blogger Skaparglädje sa...

Tittar in för att önska dig en Trevlig Helg!

 
Klockan 9 november 2012 kl. 05:28 , Blogger Fru C sa...

Vaggan är ju för söt....tycker inte du ska måla om den. Fönster, gamla, har jag liksom lite pippi på. Gillar att ställa dom i fönsterkarmen så det blir dubbla rutor...snyggt.

Önskar jag kunde komma till julmarknaden hos Viola men det är tyvärr alldeles för långt bort.

Ha en go helg! Kram//

Ha en bra h

 
Klockan 9 november 2012 kl. 07:58 , Blogger Elzie sa...

Hej vännen! Inte ska du känna bloggen som en belastning. Gör inlägg när du själv känner för det, så gör jag och är det någon som vill hälsa på så är de hjärtligt välkomna, haha. Annars får de väl låta bli!!
Vilken fin vagga du hittade. Och fönstret blev bra på sin plats.
Hoppas du får en fin helg.
Kram Elzie

 
Klockan 9 november 2012 kl. 10:21 , Blogger Gröna Anemone sa...

Så mycket roligt du har ikring dig! Nu skall du ha en skön helg och kanske vi ses i bloggvärlden endera dagen!

 
Klockan 10 november 2012 kl. 15:02 , Blogger Elsa och Helena sa...

Åhh så roligt du ska till Violan. Jag kommer inte men önskar jag kunde och få träffa er alla:)

KRAM Helena

 
Klockan 11 november 2012 kl. 01:15 , Blogger Ett ögonblick sa...

Hej!
Jag är bara tvungen att skriva till dig...
TACK för din jättegulliga kommentar på min andra blogg Atelje eLLeN, sånt värmer, gör gott och gör så att jag får inspiration till att göra fler saker.
Vilket fantastiskt hus ni bor i!!!!
Att få leva och bo på en gård måste vara lite av paradiset...slitigt värre, men underbart.
Jag har lagt mig som följare hos dig och kikar snart in igen:)

Ha en fin söndag!
kram lisamaja

 
Klockan 11 november 2012 kl. 06:50 , Blogger Black Iris sa...

Men vad lustigt.. Den loppisen du pratar om besökte jag häromdan. Det var inte öppet just då men det stod en massa saker utanför..
Det här med bloggandet blir det lite si och så med för min del också.. Sluta helt vill jag nog inte i alla fall..

Kram Maidi

 
Klockan 12 november 2012 kl. 04:16 , Blogger Vardag och flärd sa...

Bloggen tar väldigt mycket tid, det är jag villig att erkänna! Jag skriver inte så ofta inlägg men jag försöker att kommentera hos mina vänner. Men bloggen kan ta hur mycket tid som helst om man vill.
Vilken härlig vagga du hittade, den är jag avundsjuk på!
Kul att dottern börjat jobba hos er.
Vi hade det hur kul som helst på vår spa-resa, du skulle varit med där! Anita hade med sig betongtavlan från dig, den är underbar, jag ska lägga ut en bild på bloggen när jag hinner.
Ha det nu riktigt fint!
Kramar Eva

 
Klockan 16 november 2012 kl. 01:21 , Blogger Hjärtruds Stuga sa...

Jag bara nickar och håller med. Bloggandet tar så mycket tid så det får bli när tid och lust finns.

Ha en skön helg

Kram Karin

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida