tisdag 15 januari 2013

Än är inte vintern över!

God morgon alla vänner!
Nej än är inte vintern över, här har det kommit ca 5-6 cm snö under natten och det blåser lite, så snön yr runt här! Lite mysigt får jag nog lov att skriva.....!

 Annat var det för en vecka sedan, då hittade jag snödroppar utefter huset, ingen snö och solsken! Snödropparna kommer alltid väldigt tidigt på detta ställe, är väl väl skyddade och så fort solen kommer fram så vill de upp!
 Även lite nypon på en bar gren hittade jag på en promenad!
 Denna tisdag spenderar jag helt själv, mannen i huset är bortrest idag, så man behöver inte tänka på tider med mat å fika, skönt ibland att få rå sig själv, vi jobbar ju väldigt mycket tillsammans, så lite egen tid behövs då å då!  Jag har en del ärenden att uträtta i Mellerud först å främst, sedan tar jag nog dagen som den kommer!!! 
I slutet av veckan är det min tur att få komma bort lite, jag åker med min svägerska till Stockholm och Trosa under tors å fredag, först ska vi gå på Formex mässan, min svägerska har en liten butik med allt möjligt, så vi ska botanisera efter nytt till henne! Ska väl själv slänga några blickar på saker å ting...... ska bli så himla kul detta! Sedan möter sonen upp oss å vi övernattar i Trosa på pensionat Sundnergården, lika trevligt det! Fredagen tillbringar vi en stund till på mässan innan vi tar tåget hem på kvällen!
Å på lördag skulle jag vist till Växsjö!!!!! men då åker jag å mannen dit, mer om den trippen kommer senare!
Inga hundspår på bilden över,( är nog rådjur) för den stora hunden är fortfarande borta, måste vara så frustrerande för ägaren men nu när snön har kommit så får de kanske upp spår!

Ha nu en fortsatt trevlig vecka alla goa vänner, kanske jag har turen att träffa någon av er i Stockholm! Kram Iréne

Etiketter: , ,

24 kommentarer:

Klockan 15 januari 2013 kl. 00:22 , Blogger Vardag och flärd sa...

Så kul att åka till Formex och roligt med övernattning hos sonen på deras pensionat! Du kommer säkert att träffa många bloggvänner på mässan och lite inköp blir det säkert.
Här började snödropparna också sticka upp för ett tag sen men nu fryser de även om vi inte har så mycket snö, men kallt är det.
Blir lite nyfiken på vad ni ska göra i Växjö!
Ha en fin vecka, vännen!
Kramar Eva

 
Klockan 15 januari 2013 kl. 00:53 , Blogger EM sa...

Å du din lyllo som får åka till Formex! Det slår både båtmässan och Horse Show...
Här har också kommit några cm, gillar´t icke. Blir så ämmligt att gå ut med hunden här i alla backarna,,,men men...
Du är ute o rör på dig, bort o fram över landet. Är som sagt avis... pratade med Viola igår och det blir i maj igen, vi åker väl?
kram elsamarianne

 
Klockan 15 januari 2013 kl. 01:22 , Blogger Skaparglädje sa...

Jag såg att både snödroppar och påskliljor tittade fram förra veckan, men vi har fått 10 cm snö i natt så nu är de gömda igen.
Kram!

 
Klockan 15 januari 2013 kl. 01:37 , Blogger Fru C sa...

Ett ord som jag läste i din blogg fastnade mer än dom andra......Egentid.....det är något som vi alla behöver. Mattider och fikatider i alla ära men ibland vill man verkligen ta dagen som den kommer.

Kram//

 
Klockan 15 januari 2013 kl. 02:18 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Här har också kommit snö..och snöar fortfarande lite!!
Visst är det skönt..att ta dagen som den kommer!!
Ha en underbar "tripp" till Stockholm..och givetvis även till Växjö (älskar den staden..känns nästan som om jag är uppväxt där..eller iaf delar mej är det..hi hi)

Mys och njut av dagen!!
Kram Annika

 
Klockan 15 januari 2013 kl. 03:35 , Blogger Anki sa...

Snö här också... ca 15 cm sen igår kväll... inget kul alls, men snart är det ju sportlovstider, så då kanske det är bra :)
Skönt med lite egentid och så kul att åka med svägerskan till Stockholm och Trosa :)
Ha det då trevligt!
Kram

 
Klockan 15 januari 2013 kl. 08:43 , Blogger Rosenhäxan sa...

Hejsan Irene Trevlig blogg du hsr. Och vackert hus.Hoppas det blir kul på Formex.Har aldrig varit där måste va hur spännande som helst att se allt.Ha en fin fortsatt vecka /Gittan

 
Klockan 15 januari 2013 kl. 10:01 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Ja idag hittade man inga vårtecken inte ...snön vräkte ner hela dagen
kram Rosa

 
Klockan 15 januari 2013 kl. 10:31 , Blogger Gröna Anemone sa...

Visst behöver ni söderöver också lite snö, det är ju vinter! Här uppe i norr finns en hel del av den vita varan, men så skall det ju vara den här tiden på året. Så roligt att du skall få fara ut och resa lite, alltid intressant med lite ombyte. Ha en finfin vecka!

 
Klockan 15 januari 2013 kl. 11:20 , Blogger Annes vita rum sa...

Härligt med lite vårtecken! men slut på det för ett tag nu.. Lite egentid behövs ibland,jag och gubben är oxå alltid tillsammans,vi har alltid arbetat ihop:) men vad du har att se fram emot,kul! ha de bäst vännen..kram

 
Klockan 15 januari 2013 kl. 11:46 , Blogger Bettina Bäck sa...

Låter behagligt det där! Här är förkylningen inte slut, men snart så, jädrars, ska den väck helt.
Vad kul att gå på Formex, låter farligt! :-)

 
Klockan 15 januari 2013 kl. 12:41 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Oh, så trevligt att ha resor att se fram emot, det låter mysigt och Formex måste bli ett eldorado.
Vi fick lite pudersnö bara idag.
Agneta kram

 
Klockan 15 januari 2013 kl. 12:49 , Blogger fianathome sa...

Här har det varit fulväder de lux. Usch :(
Arma människor som krockat och skadat sig. Skönt om man slipper ge sig ut i trafiken.
Låter som en härlig vecka du har framför dig.
Ha det riktigt gott på din resa.
KRAM
Fia

 
Klockan 15 januari 2013 kl. 13:51 , Blogger annika sa...

Ååååhh så kul att gå på Formexmässan. Men ta en massa foton då så vi får se. Låter som att du har en rolig och vad jag kan förstå en spännande tid framför dig.

Här har vi fått ca 2 dm snö så ta det lugnt på vägen.

Kram
annika

 
Klockan 16 januari 2013 kl. 00:10 , Blogger Viola sa...

Om du visste vad snö vi fick igår :/ jag hoppas verkligen att vi går på varandra :) är ju där med Helena, pratade med ElsaMarianne härom dagen...hon hoppas att vi ses i maj...blir nog träff i slutet utav den månaden..ha de, kram

 
Klockan 16 januari 2013 kl. 01:57 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Hej vännen,
Visst är det nödvändigt med lite egn tid ibland. Jag är också på Formex på fredag. Ring om du har tid 0709 108943
Kram Agneta

 
Klockan 16 januari 2013 kl. 04:16 , Anonymous Anonym sa...

Det där låter inte dumt, att ha en resa att se fram emot ojoj så trevligt!!

Visst slog vintern till med full kraft igen...massor med vitt mjukt fluff för våra hundar att busa runt i :)

Önskar dig en finfin onsdag vännen
Ann-Louisekram

 
Klockan 17 januari 2013 kl. 23:19 , Blogger Ett ögonblick sa...

Så har vi också snö igen, fördelen är att det inte är så smutsigt ute och att det blivit betydligt ljusare med vitt på marken men kallt är det också -10 just nu.
Då kanske du är på väg till Formex just nu...är liite avundsjuk, ville så gärna varit där men det blir till hösten istället. Det är många bloggare där, så vem vet, kanske träffas ni några stycken.
Hoppas det blir/blev en bra tripp i alla fall.

kram lisamaja

 
Klockan 18 januari 2013 kl. 09:23 , Blogger Black Iris sa...

Hoppas du har det jätte-trevligt och helt underbart nu i helgen på din lilla utflykt..

Kram Maidi

 
Klockan 18 januari 2013 kl. 09:24 , Blogger Rigmor sa...

Kan tänka mej att snödjupet förändras sen du gjorde det inlägget...!! Å Formexmässa...hur avundsjuk blev jag inte där??!! Många år sen jag var där, men kommer ihåg att det blev dyrt...
Och i morgon Växsjö, du blir berest, vill minnas att du även var i Arboga nyligen, och vart det inte t.o.m.lite problem med bilen då...??
Egentid...det är skönt, man kan dricka hur mycket kaffe som helst utan att "någon" undrar om man inte ska sova på hela natten...!!
Ha nu en skön helg, och kör försiktigt i morgon!!
Kram kram

 
Klockan 18 januari 2013 kl. 13:25 , Blogger Unknown sa...

Snödroppar det var inte illa. Det har jag inga sett till här ännu. Inte så myket snö i Dalsland i år då? Kul med mässan har läst massor om den nu hos bloggerskor. Låter hur kul som helst din helg.
Ha det fint.
Kram/
Berit

 
Klockan 21 januari 2013 kl. 07:57 , Blogger Sirpa sa...

Hej! Hoppas du hade en härlig helg! Önskar dig en skön vecka!
Kram Sirpa

 
Klockan 22 januari 2013 kl. 00:45 , Blogger EvaB sa...

Hoppas du haft det riktigt trevligt på dina resor!

Gott att mötas av blomknoppar hemmavid! Jag kom på att jag planterade julrosor i somras, och minsann - jag har hittat en knopp! Jag älskar snödroppar, januaribarn som jag är, men har faktiskt inte kollat än under snö- och granristäcket. Ska nog ta mig en titt i dag.
Må så gott!

 
Klockan 22 januari 2013 kl. 02:59 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var inte dåligt att hitta snödroppar redan... Här är det svinkallt idag, men vackert väder, och det är ju skönt med ljuset.
Jag kom aldrig iväg på Formexmässan den här gången.
Kram
Marie

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida