torsdag 10 januari 2013

Äntligen kom jag till skott!

Hej alla vänner!
Ja äntligen har jag hamnat här på bloggen! Var ett tag sedan... men varken lust eller tid har infunnit sig efter jul/nyår! Vet egentligen inte vad jag gjort, inte något av värde i alla fall känns det som!! Mörkt och all snö nästan borta, kallt och jag känner mig bara ruggig!
 Tagit små promenader nästan varje dag med lilla vovven, som hon uppskattar, samtidigt har jag hållit uppsikt efter en bort sprungen hund här i Melleruds trakten,  hon ska vara här runt där jag bor, men syns nästan bara på kväll/natt, det är ingen liten hund utan en sydafrikans mastiff,  50 kg å 60 cm hög! Har varit borta sedan nyårsnatten, så nu pratas det på fällor för att få tag på henne!
 Bilden här över är på våran gård fast från andra hållet, bakifrån kan man ju säga! Vi har oxå vatten runt gården, Kolungen heter sjön, marken till gården går ut i en udde i sjön, där brukar vi grilla å åka skridskor när det tillåts!
 Har "slängt" ut julen, har bara stakarna kvar men de åker nu till helgen! Granen åkte ut i dag med buller å bång när jag väntade på en kompis som skulle hämta sin häst här, kommer om 1 timme sa hon..... hmmmm 2 timmar blev det, det var då granen åkte!!!
 Så här kan det se ut när vi åkt skridskor å spelat ishocky på sjön, en välförtjänt fika smakar gott efter! Vi gjorde upp eld och grillade korv, dimman låg tätt men vad gjorde det.... vi hade kul en hel förmiddag med små grabbarna!
Så här kan man oxå ha en båt under vintern.... ska dock tillägga att det inte är våran! *ler*

Har hämtat hem några bord idag som ska slipas och målas, ska bli kul att sätta händerna i något nu efter hela jul/nyår då man har slöat och slappat! De ska ingå i mitt "projekt" om det går i lås med alla in rörda instanser!! Kommer inte till att kunna delge er något förrän tidigast i Mars, det är så när något ska göras på en arrendegård! 

Ha nu en fin kväll och helg som närmar sig! Kram Iréne

Etiketter: , ,

30 kommentarer:

Klockan 10 januari 2013 kl. 07:55 , Blogger Hjärtruds Stuga sa...

Visst är vädret grått och trist nu när snön är borta. Triss i sötnosar på fikafilten. Grilla korv är så mysigt. Bloggandet tar en del tid och finns inte tiden och lusten så får det väl vara till en annan dag.

Ha en skön helg

Kram Karin

 
Klockan 10 januari 2013 kl. 08:11 , Blogger Änglarna finns sa...

Trevligt att höra från dej, vännen!!
Är väl så..att har man ingenting att skriva eller inte har lusten..så kan man ju likaväl låta bli!
Jag har ju inte alltid ngt speciellt att skriva om,,men för mej är det min dagbok..och jag kan alltid gå tillbaka och se vad jag gjorde då eller då!!
Önskar dej en fortsatt härlig kväll!!
Kram Annika

 
Klockan 10 januari 2013 kl. 09:44 , Blogger Skaparglädje sa...

Så mysigt med korvgrilning efter skrikdskoåkandet, kommer ihåg att vi gjorde så när våra barn små.
Jag har också plockat ner julen, bara granen kvar och den åker i ut i helgen. Det tar tid att få bort all jul och så ska det städas i alla vrår också.
Kram!

 
Klockan 10 januari 2013 kl. 09:51 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Hej Irene
Ja det är superkul att gjuta men jag har bara testat i gips än. Får avvakta med betongen till landetsäsongen. Om jag nu ska gjuta i betong :O)Då kan det ha dykt upp nåt nytt pyssel. Ha en fin kväll
Kram Agneta

 
Klockan 10 januari 2013 kl. 09:55 , Blogger Märta sa...

Här står julen kvar några dagar till, just nu finns inte tiden och vi ska få besök av min mans systrar. Fast när det kalaset är avklarat då åker allt in i sina lådor och granen åker ut.
Vad mysigt det ser ut med fika efter skridskoåkningen!
Ha nu en skön helg! Kram!
Märta

 
Klockan 10 januari 2013 kl. 09:58 , Blogger Betongglädje sa...

Det är väl skönt att få ta lite bloggledigt ibland! Jag känner att jag inte alltid hinner det är så mycket man vill göra! Åh heltidsjobbet tar en del....
Vad roligt att du är med i min blogg tävling hoppas på tur för dej! Ha en fin helg! KRAM Camilla

 
Klockan 10 januari 2013 kl. 10:20 , Blogger Vardag och flärd sa...

Kul att höra av dig, vännen!
Så hunden har inte kommit tillrätta än, jag har hört tals om detta, mina släktingar r ute och letar.
Dina barnbarn har det så fint hos er när ni är ute med dem och gör roliga saker, det är så viktigt att vara ute och inte bara sitta vid dator eller TV.
Hmm, undrar vad du har för projekt på gång, år väl vänta till mars då!
Ha det nu fint!
Kramar Eva

 
Klockan 10 januari 2013 kl. 10:42 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Åh va kul att läsa inlägg från dej igen! TACK gulliga du för "berömmet" är så glad själv fast nu kommer det jobbiga sen när man ska hålla vikten o så...:) Fina härliga bilder ...Kram Gunilla

 
Klockan 10 januari 2013 kl. 11:16 , Blogger Fru C sa...

Nu väckte du mitt intresse....vadå projekt?? Är så dålig både på att blogga och läsa andras bloggar men när jag väl gör det blir jag alltid på bra humör.

Kram//

 
Klockan 10 januari 2013 kl. 11:24 , Blogger bakom berget sa...

Kul att se dig här gen. Du har att göra ser jag.
Stackars lilla hund! Antar att den blev skrämd av raketer och flydde därför. Hoppas den kommer tillrätta snart.
Vad är det för spännande projekt du håller på med? Nu blev jag nyfiken :o)

Ha en fin helg!

Kram.

 
Klockan 10 januari 2013 kl. 11:36 , Blogger Fröken Tindra sa...

Härliga foton och utomhusaktiviteter! Blir så nostalgisk när jag ser din fina Ztella. Men det har jag ju nämnt förut. =0)
Hoppas att den andra hunden kommer till rätta! Och att dina planer går i lås!
Ha en skön helg!
Kram!

 
Klockan 10 januari 2013 kl. 11:49 , Blogger Annes vita rum sa...

Stackars lilla vovven,hoppas!! Mysigt ni haft det med småkillarna! kul att du är tillbaka..stor kram..

 
Klockan 10 januari 2013 kl. 12:00 , Blogger Härliga Livet sa...

Så mysigt det ser ut med skridsko åkning och korv grillning. Vi har fortfarande snö kvar även om det sjunkit en del. Nytt har kommit och mer ska det bli =)
Låter spännande med vad du ska hitta på. Hoppas vi får se snart.
Ha nu en härlig helg.
Kram pernilla

 
Klockan 10 januari 2013 kl. 13:51 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Så vackert den ligger gården där på kullen! Men det är mycket vatten nu, överallt, och där man inte brukar se det också. Huhujaja.
Spännande med projekt!
Agnetakram

 
Klockan 10 januari 2013 kl. 14:46 , Blogger Felix sa...

Så fint gården ligger! Visst är det konstigt att det plötsligt har gått flera veckor sedan jul, men vad har man gjort under hela tiden...? Mest slöat när man var ledig, och nu jobbat den här veckan.

Vinterhälsningar
Elisabet

 
Klockan 10 januari 2013 kl. 14:50 , Blogger Ett ögonblick sa...

Den där blogglusten, den kommer och går och det är kul när den kommer:)
Så vackert det är där ni bor och så mysigt med små barnbarn.
Att Du har nånting på gång det förstår jag...Du håller oss på halster...spännande!

Tack goa Du för den fina kommentaren Du gav mig:)

Ha det nu så gott och trevlig helg!!
kram lisamaaj

 
Klockan 11 januari 2013 kl. 00:08 , Blogger Rigmor sa...

Så vackert du bor!! Misstänker att du fått lite mer snö sen bilden togs, eller har ni klarat er den här gången...??
Nu blir jag lite nyfiken, igen, om dina projekt, som är hemliga tills vidare...men jag anar lite, när du slipar och renoverar...!! Man kanske får avlägga ett besök frampå sommaren...och beställa lite fika...***fniss***.
Här är inte blogglusten alltid på topp heller, och då...ja då dröjer det mellan inläggen!!
Ha en bra helg vännen!!
Kram kram

 
Klockan 11 januari 2013 kl. 02:38 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Skönt att ha lite andrum ibland
ha en trevlig helg
kram Rosa

 
Klockan 11 januari 2013 kl. 04:08 , Blogger nattugglan sa...

Så vackert det är ut på landet..visst?? sällan man tänker så själv där man bor..då tycker jag att man bara ser brister hit o dit.. Jag är oxå trött nu,,,Vi har just flyttat 10 tjurar i lagom ålder..de sprang o hoppade över..o pust..tillsist hade vi dem där de ska va..o nu skall jag koka en kaffepanna..o njuta en stund före det blir mat...o fähus igen..Va härligt för barnen ..men skidning/skrinnsko..o sen njuta av fika,... ha en skön helg.

 
Klockan 11 januari 2013 kl. 05:25 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Nja de här med blogglust o så...är lite si o så här också, min blogg bara bråkar så då tröttnar jag fort:(
Men snö har vi i massor, o mer trillar. vinden låter de virvla runt o varje gång jag går ut med hundarna får jag skotta mig ut genom dörren :) de e vinter.

Kramiz kära du

 
Klockan 11 januari 2013 kl. 05:33 , Blogger Black Iris sa...

Jag är precis likadan. Ibland tycker jag inte att jag har nånting alls att skriva om och dagarna försvinner med andra sysslor.
Jag har sett på FB att det försvunnit otroligt många hundar, speciellt under nyårs-helgen.


Kram Maidi

 
Klockan 11 januari 2013 kl. 07:51 , Blogger Bettina Bäck sa...

Oj, vet inte om jag skulle vilja möta en bortsprungen mastiff ...
Tycker det låter sunt att ta det lite lugnt och smälta julen. :-)

 
Klockan 11 januari 2013 kl. 08:52 , Anonymous Anonym sa...

Kul att höra ifrån dig igen.Jag har saknat dig!
Allt är bara bra här.Vi får höras snart igen.KRAM Birgitta

 
Klockan 11 januari 2013 kl. 12:23 , Blogger Elsa och Helena sa...

Hoppas ditt projekt går i lås. Ska bli spännande att höra!

Önskar dig en pysmysig helg...KRAMAR

 
Klockan 12 januari 2013 kl. 01:02 , Blogger Viola sa...

Målar projekt på g igen ser jag :) här är det nu mest jobb som gäller igen...mkt varor att ta hand om som anländer varje vecka, ha en fin helg, kram

 
Klockan 12 januari 2013 kl. 06:15 , Blogger EM sa...

Det händer massor hos dig, ser jag. Spännande! Och kanske lite spännande med en sån bjässe lös ikring... hoppas den är snäll...
Visst kan vi börja planera! J jobbar i Lysekil så jag måste kolla med bil o sånt. VI har bara en nu, och han tar bilen i st för färja o buss, för han kör på arbetstid också.
Fredagar? Då skulle det funka...
kram elsamarianne

 
Klockan 12 januari 2013 kl. 10:00 , Blogger Susanne sa...

Vilka fina bilder,mysigt med skridskor och picknik:)

Kram Susanne

 
Klockan 13 januari 2013 kl. 11:18 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Oh, hoppas att hunden snart kommer tillrätta!
Vilket mysigt fika efter skridskoåkningen. Spännande med ditt projekt, synd att det dröjer innan du kan berätta.

Kram Agneta

 
Klockan 14 januari 2013 kl. 02:53 , Anonymous Anonym sa...

Härliga och vackra bilder ojoj såå fint ni har det!! :)

Önskar dig en finfin vecka
Ann-Louisekram

 
Klockan 14 januari 2013 kl. 06:46 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Du har nog säkert gjort en hel del,bara att du inte tänker på det... Du har ju haft det mysigt, och det är väl inte illa det :)
Kram
Marie

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida