torsdag 20 december 2012

GOD JUL!

Hej alla vänner!
Nu är det inte många dagar kvar innan tomten kommer!!!
Å jag är dålig på att blogga, hinner inte å så fattas det lite inspiration, händer inget utöver det vardagliga! Vi har nästan ingen snö, nästan + grader och alldeles vindstilla, jag har ingen stress inför julen, det är klart nästan allt, lite mat som ska göras under helgen!
 Vi har haft "julbord" här hemma för våra anställda, då pyntade jag färdigt med alla tomtarna! Maten beställde jag från Alsin Deli här i Mellerud, "görgo"! Jansson var helt underbar!
Har sedan även avnjutet ett julbord på Kroppefjälls Hotell med de äldre i familjen, oxå helt underbar mat, vilket godisbord de hade.... ojoj!!
 Idag bakade jag Biscotti med saffran, blev jättegoda, lagom hårda, så lådan här över får jag gömma..... annars finns nog inga kvar till julafton!
 En liten grupp hyacinter å så en tomte givetvis! Det är andra omgången hyacinter som står här.
Här är en av alla tomtar jag har, han är väl go?!
 
Vi kommer till att vara hemma på julafton med 2 av barnen och 2 barnbarn + min mamma, sedan åker vi till Arboga och Trosa på några dagar, lite ledighet skadar ju inte!
 
Nu önskar jag er alla goa vänner en riktig GOD JUL och att tomten kommer till er alla, tänk va duktig han är som hinner med alla snälla under julafton ;);)!
 
Kram Iréne

Etiketter: , , ,

32 kommentarer:

Klockan 20 december 2012 kl. 05:34 , Blogger EM sa...

Låter lagom tycker jag... nu har ni ju fått i er julmat så ni står er några dagar...hihi.
Tomten kommer nog på lördag, hoppas jag, då vi ska till svärfar o alla ungar kommer. Allt är fixat o klart och jag behöver bara inställa mig. Sånt gillar jag.
kram elsamarianne

 
Klockan 20 december 2012 kl. 06:02 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Så himla mysigt. Jo Kurten trivs hemma hos oss och vi trivs med honom. Han bröt ju av Camillas fingrar när han levde....
Sköt om dig och kör försiktigt
Kram Agneta

 
Klockan 20 december 2012 kl. 06:32 , Blogger Hjärtruds Stuga sa...

Så skönt att nästan vara klar inför julen. det är jag med. I år tar jag julen med ro, det får bli som det blir. Jobbar både julafton och juldagen så det blir firande på annandagen.

Ha det gott

Kram Karin

 
Klockan 20 december 2012 kl. 06:32 , Blogger Skaparglädje sa...

Så skönt att du inte har någon stress inför julen utan allt är klart. Idag tar jag det lugnt. Har en liten släng av magsjukan så jag har sovit hela förmiddagen, men nu mår jag bättre.
Jag vill önska dig och din familj en riktigt fin julhelg.
Kram från Anne-Lie

 
Klockan 20 december 2012 kl. 06:36 , Blogger Black Iris sa...

Kikar in för att önska dig en riktigt God Jul,,

Kram Maidi

 
Klockan 20 december 2012 kl. 07:02 , Blogger Solstrimmor sa...

En god och glad jul önskar jag dej!
Kram Eva-Mari

 
Klockan 20 december 2012 kl. 07:05 , Blogger Unknown sa...

Ja, han är allt bra duktig den där tomten:)
Önskar dig en riktigt fin jul och ett GOTT NYTT ÅR.
Kram/
Berit

 
Klockan 20 december 2012 kl. 08:14 , Blogger bakom berget sa...

Nu slog det mig att jag oxå hade tänkt baka såna där biscotti...Ja ja..det får väl bli nästa jul då.
Vilka fina tomtar du har. Jag håller med dig. Den grå där är såå fin.
Ha nu en riktigt fin och glad jul!

Kram Åsa.

 
Klockan 20 december 2012 kl. 09:04 , Blogger Bettina Bäck sa...

Och en god jul till dig! Ha det härligt och mysigt. :-)

 
Klockan 20 december 2012 kl. 09:07 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Åh tänk va skoj idag att jag fått så många goa kommentarer om sparkupplevelser...Kommer ju ihåg detta oxå...åh det va bättre förr...hihi...ibland ialla fall...kram på dejGunilla

 
Klockan 20 december 2012 kl. 09:34 , Blogger Annes vita rum sa...

Ingen stress här,vi tar det som det är.Inte massa mat utan bara det vi gillar i familjen.Och godis förstås:) barn o barnbarn här med:)
Ha de gott...kram

 
Klockan 20 december 2012 kl. 09:48 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Jamen, det är som du skriver här och hos mig, det är lite underligt - vad är det man förbisett, högst underligt och jag lovar jag kommer att stressa med hårtvätt eller nåt sånt på Julafton just därför att allt känns så klart!
Du har det fint hemma hos dig som alltid!
Agneta kram

 
Klockan 20 december 2012 kl. 12:08 , Blogger Vardag och flärd sa...

Så vackert på ditt bord och härliga tomtar! Vi var på Kroppefjäll och åt för något år sedan, sov över där också, maten var jättefin.
Nu hoppas jag att din jul blir riktigt fin och ta det vackert i trafiken, goa vän!
Kramar
Eva

 
Klockan 20 december 2012 kl. 12:42 , Blogger Betongglädje sa...

Vilket mysigt bord!
Jag hinner inte heller blogga så mycket!
Ha en fin jul om vi inte höres innan!
KRAM Camilla

 
Klockan 20 december 2012 kl. 13:10 , Blogger Fru C sa...

God jul på sig själv frun! Så juligt och mysigt du har det, även om vädret inte är så himla juligt just nu varken hos dig eller mig.

Ha en god jul med nära och kära så hörs vi efter jul!

Kram//

 
Klockan 20 december 2012 kl. 16:53 , Blogger Maria sa...

Ja här är de också näst in till färdigt för julen,
skall bli så mysigt. Var in till Mellerud i onsdags å skulle köpa gran ingen på torget, åkte ner till Lindströms nä ingen där heller men på Fritzenz sålde dom granar, ingen skönhet kanske men väl en gran.
Önskar er en härlig jul med barn å barnbarn.
Kramizar

 
Klockan 20 december 2012 kl. 21:34 , Blogger Härliga Livet sa...

Jag är inte färdig, men än finns det några dagar kvar. Försöker att inte stressa. Det blir jul endå.
Önskar dig en härlig jul.
Kram Pernilla

 
Klockan 20 december 2012 kl. 22:50 , Blogger Anki sa...

Skönt stressfritt här också :)
Väldig mysig tomte han där bredvid flaskan... och den lilla ihop med hyacinterna... så söt!
Ha nu en riktigt God Jul!
Kram

 
Klockan 20 december 2012 kl. 22:54 , Anonymous Anonym sa...

Så fint och juligt du har det :)

Önskar dig och alla de dina en riktigt god jul <3
Ann-Louisekram

 
Klockan 21 december 2012 kl. 02:51 , Blogger Änglarna finns sa...

Önskar dej en riktigt God och Mysig Jul..!!
Njut och bara ha det härligt..med nära och kära!!
Kram Annika

 
Klockan 21 december 2012 kl. 03:05 , Blogger Susanne sa...

Ha en riktigt God Jul
Kram Susanne
Mormorsvita

 
Klockan 21 december 2012 kl. 03:46 , Blogger Elsa och Helena sa...

God Jul till dig också!

KRAMAR Helena

 
Klockan 21 december 2012 kl. 05:46 , Blogger Rigmor sa...

Så kul att du gör ett inlägg!! Julfint hemma hos dej ser jag...tomtarna har vaknat till liv och strandat lite här och var...Skönt att läsa också att det är julefrid, ingen stress, ingen panik...ta det också lugnt på vägarna, och jag önskar dej en riktigt God Jul!!
Kram kram

 
Klockan 21 december 2012 kl. 08:28 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Har inhandlat mat och nya hyacinter idag...sen några klappar kvar att slå in...har morgondagen på mig också ..jobbar sen hela söndagen
Ha en riktigt God Jul
kram Rosa

 
Klockan 21 december 2012 kl. 10:35 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Så klart att du får hämta snö här! Jag skottar ihop en hög och sätter på kaffet!
Så skönt att du är nästan färdig och slipper stressa inför julen!

Ha en God Jul!
Agneta

 
Klockan 21 december 2012 kl. 20:59 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

❤God Jul till Dig och dina kära❤
Kramiz

 
Klockan 23 december 2012 kl. 05:59 , Blogger fianathome sa...

God Jul Irene och hoppas du får och har det mysigt och gott!
kram
Fia

 
Klockan 23 december 2012 kl. 12:34 , Blogger Elzie sa...

God Jul till dig och de dina.
Kram Elzie

 
Klockan 23 december 2012 kl. 13:38 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

En riktigt GOD JUL önskar jag dig!
Kram,
Regina

 
Klockan 23 december 2012 kl. 14:49 , Blogger nattugglan sa...

God JUl.. här är oxå allt klart--Imorn blir det mat .. ena dottern med fam o farmor o farfar kommer..Så fin tomte du har!!

 
Klockan 26 december 2012 kl. 13:06 , Blogger Viola sa...

Hoppas du haft en mysig julhelg med de dina, god fortsättning, kram VIOLA

 
Klockan 26 december 2012 kl. 14:22 , Anonymous Anonym sa...

Kikar in igen för att önska dig och din familj fortsatt fina dagar vännen <3

Ann-Louisekram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida