torsdag 22 november 2012

Lite av varje!

Hej alla vänner!
När jag var på julmarknaden hos Viola så ringde dottern i Arboga och undrade om de sålde kransar till att hänga på dörren, OM de gjorde, hittade denna, annorlunda å så fin, dottern blev mer än nöjd!
 Skrev ju i förra inlägget att jag hittat en så mysig blogg, ni hittar den här http://ateljeellen.blogspot.se/  hon syr så jättefina kuddar + allt annat, men jag som är en kuddfantast.... tog efter, så det här tyget köpte jag i Trosa, ett grovt snöre till att knäppa med och en stor knapp!
 Vaggan som jag köpte hos Susanne på Vassviken för ett tag sedan får behålla färgen, sytt ett täcke och dockan hittade jag i ett skrymsle här hemma, nu återstår att se om pojk barnbarnen vill leka med detta *ler* fast har en liten bonus.... älsta dottern har träffat en ny kille som har en liten tös, så där kommer det nog till användning!
 På väg hem från Trosa stannade vi till på Saltå Kvarn för en fika, såg då att de sålde sin färdiga pepparkaksdeg, köpte 2 st och här en kväll bakade jag ut en hög med pepparkakor, så go deg och ganska fina kakor!!
Under helgen ska jag besöka en julmarknad på hemmaplan, Alltorp, ca 40 utställer ska det vara ska bli kul!
På söndag åker vi upp en tur till Arboga och blir kvar till på tisdag, idag fredag ska Emma få reda på om operation!
 
Ha nu en fin helg alla goa där ute! Kram Iréne 

Etiketter: , , ,

23 kommentarer:

Klockan 23 november 2012 kl. 01:50 , Blogger EM sa...

Så mycket fint du hittat! Och så gott med peppisar! Men jag tror inte jag gör några här.... eller jo, kanske, för jag antar att evt julgäster vill ha... så ska jag bara hittat pepparkaksmåtten...ligger nånstans...
Såklart vi gör en Torp-vända efter jul. Vi tar väl en sväng innan Ikea öppnar, sen blir det väl där man är...;-) Var där igår och handlade träningskläder. Jo du läste rätt. Nu är det dags... :-)
kram elsamarianne

 
Klockan 23 november 2012 kl. 02:27 , Blogger Vardag och flärd sa...

Ja, hennes blogg har jag hittat, massor med inspiration för oss syglada!
Härlig krans du fick tag i på marknaden!
Redan bakat pepparkakor, duktiga du!
Var ligger Alltorp? Har aldrig hört talas om det.
Ha en fin helg!
Kram Eva

 
Klockan 23 november 2012 kl. 03:34 , Blogger Mormorsvita sa...

Kransen var jättesöt:)
Trevlig helg
Kram Susanne

 
Klockan 23 november 2012 kl. 06:29 , Blogger Unknown sa...

Kransen är bara så underbar, jättefin med den virkade duken på. Vad du hinner mycket, redan bakat pepparkakor.jag funderar på att sätta upp julgardiner, tja de är inte så juliga bara röda och vita men nu är det ju bara en vecka kvar till första advent , man vil ju hinna titta lite på dem innan de skall ner igen:)
Ha en härlig helg och vistelse hos dottern. Julmarknad skulle jag med vilja gå på, får se vad som hinns med.
Kram/
Berit

 
Klockan 23 november 2012 kl. 06:45 , Blogger Härliga Livet sa...

Det fanns många fina kransar på julmarknaden. Ångrar att jag inte köpte någon. Jaja det kommer säkert fler tillfällen.
Ha nu en skön helg.
Kram Pernilla

 
Klockan 23 november 2012 kl. 07:39 , Blogger Anki sa...

Så mycket fint det finns här hos dig... dörrkransen och den fina kudden... och nybakade pepparkakor - härligt!
Så fin den är den lilla vaggan med dockan - kommer säkert att bli till mycket glädje :)
Vet inte varför just det inlägget krånglade, men jag gjorde ett nytt inlägg och nu funkar det :) (tror jag)
Ha en trevlig helg!
Kram

 
Klockan 23 november 2012 kl. 09:34 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Ja det fanns många fina kransar där på marknaden...köpte ingen vilket jag ångrar

ha en trevlig helg
kram Rosa

 
Klockan 23 november 2012 kl. 10:32 , Blogger Gröna Anemone sa...

Nu blev jag allt snål på pepparkakor! Åh, ljuvliga snart-före-jul-tid! Ha en skön helg!

 
Klockan 23 november 2012 kl. 16:12 , Anonymous Min vindsvåning på landet sa...

Oj vad många pepparkakor det blev
Önskar dig en fin helg
Kramis
Sus

 
Klockan 24 november 2012 kl. 10:31 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Så fin och annorlunda krans!
Jag letar just idéer till kransar. Så bra!
Och vilket bra sätt att sy kuddar på.

Kram och trevlig kväll!
Agneta

 
Klockan 24 november 2012 kl. 11:25 , Blogger katha´s kortmakeri sa...

Tack för senast kul å träffas.
Ja visst har sofia så underbara saker förstår att kransen blev uppskattad.
Ha de så gott!
Kram Katha

 
Klockan 24 november 2012 kl. 11:55 , Blogger fianathome sa...

Det var mycket fint på din blogg måste jag säga.
Hoppas din dotter får god hjälp nu.
kram
fia

 
Klockan 24 november 2012 kl. 12:42 , Blogger Maria sa...

Man kan få mycke fina idéer till mycket fint på bloggar man hittar. Oj pepparkakor redan, jag köpte mig en burk gott med ost mellan två.
Hoppas barnbarnen får roligt med vaggan för visst kan pojkar också leka med dockor. Jag gav Leo barnbarnet en docka får väl se om han leker med den någon gång.
Hoppas ni fick några fina dagar i Arboga/kramen

 
Klockan 24 november 2012 kl. 14:28 , Blogger Vi i Villa Ville kulla sa...

Jättefin krans !!! Vilka fina kuddar !! Ha en fin helg !!
Kram Lotta

 
Klockan 25 november 2012 kl. 02:24 , Anonymous Anonym sa...

Såå mycket fint du visar som ger inspiration och myskänsla!! :)
Ha dé gott vännen
Ann-Louisekram

 
Klockan 25 november 2012 kl. 03:11 , Blogger nattugglan sa...

Så mycket fint.. kransen va fin o lite annorlunda.. lite ungdomlig..på nått vis..inte undra på att din dotter tyckte den va fin!! vaggan är oxå så fin.Och kuddarna..oj så fint tyg...ha en bra vecka..

 
Klockan 26 november 2012 kl. 05:09 , Blogger Black Iris sa...

Nästa år ska jag också se till att jag kan åka till Violas julmarknad.. Jag har sett så många bilder från den nu och blir helt sjuk.. Jättefin krans fick du tag på.

Kram Maidi

 
Klockan 26 november 2012 kl. 09:19 , Blogger Viola sa...

Vems krans var detta ...så fin :) men trist att det blev som det blev..hade sett fram emot kvällen, hoppas du haft en fin dag, kram

 
Klockan 28 november 2012 kl. 02:12 , Blogger Norr om Köpenhamn sa...

Vilken finfin krans! Kan det vara Sofias :))
Så många det är som bakar pepparkakor...kanske skulle ta tag i det i år ;o) Dina ser jättefina ut!

Ha det gott!
Kram
Ulrika

 
Klockan 28 november 2012 kl. 13:57 , Blogger Elsa och Helena sa...

Vilken fin krans, förstår att dottern blev förtjust.

Vilka fina kuddar du sytt, du är allt en riktig all konstnär:)

KRAM Helena

 
Klockan 29 november 2012 kl. 10:20 , Blogger Christina sa...

jättesnygg krans! Får se om jag hittar någon snygg i år!/Lila-Christina

 
Klockan 29 november 2012 kl. 12:16 , Blogger Unknown sa...

Så fin krans. Tittade just på den vi har på dörren och den är inte speciellt "julig" måste fixa nått annat. Blir ju marknad här i byn på lördag kanske det kan bli nått då. Viloas julmarkand ligger på önske lista för MEj men är tuyvärr lite för långt bort. Vad duktig Du är som redan bakat pepparkakor. Ser såååå gott ut.

Kramar Uttan

 
Klockan 29 november 2012 kl. 13:14 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad mycket roligt du har varit med om.
Kram,
Regina

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida