måndag 28 januari 2013

Delmål 1.....klart!

Hej alla vänner!
Hoppas er helg varit bra? Jag har varit på Bandy VM.... å jag som absolut inte intresserar mig av bandy, man ser inte bollen, knasiga regler (enligt mig hihi) men har vi fått VM till Vänersborg å har turen att bli bjuden så sjuttan tackar man inte nej! Vi hade en trevlig söndag eftermiddag, såg invigningen och att Sverige vann över Finland med 5-3, ska då tillägga att jag bara såg 2 av målen.....resten applåderade å jublade jag för att alla andra gjorde det!! *ler* det där med var bollen är, ja det är ju egentligen inte klokt va fort det går! Nog om Bandy!
 Vi har ju som jag skrev i förra inlägget haft en representant från Stiftelsen som äger våran gård hos oss, mycket diskuterades  om alla saker som blivit eftersatta av Stiftelsen här på gården, sådana saker som inte vi som arrendatorer ska göra.... men nu ska det hända grejer! Tavlan ovanför visar jag för att ni ska få en uppfattning om hur det ser ut fram mot vårat hus, 2 flygel byggnader finns, den till vänster är inred med 2 lägenheter, där det bor folk.... men den till höger har ståt å förfallet.....
 ...... så här ser den ut, 4 rum å kök på nedervåningen och en stor vind ovanpå, så här kommer mitt projekt in och vi fick JA till att fortsätta utveckla mina ideér!!! JIIIIPIII! Nu ska vi ta hit våran snickare för ett kostnadsförslag till en renovering! Vad ska det då bli?? Joooooo ett liten fika/heminrednings/betong BOD!
Så delmål 1 är uppnått nu gäller det va snickaren kommer fram till för kostnader!  Nu får ni hålla tummarna för del 2!

Idag så knackade det på dörren och utanför stod Maria med bloggen www.torparmor.blogspot.se  eller som det står på hennes blog när man kommer in "Mor Mias Hjärterum" vi är nästan grannar och det var så roligt att du tittade in! 
Nu ska jag gå ut en sväng å ta in mina hästar för här har regnet börjat, ena stunden -17 å andra stunden +2!!!
Kram Iréne

Etiketter: , ,

33 kommentarer:

Klockan 28 januari 2013 kl. 07:45 , Blogger Änglarna finns sa...

Åhh så spännande!! Klart jag håller tummarna för att del 2 går i lås!
Ja, vilket konstig väder...snöade igår..och minus..och idag regn och plus grader...ingen ordning alls...fniss!!
Ha nu en fortsatt mysig kväll!
Kram Annika

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 08:14 , Blogger Fru C sa...

Projekt...spännande......fortsättning följer alltså i detta ärende...
Kram//

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 08:33 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

vilket roligt projekt...spännande...håller tummarna
kram Rosa

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 09:07 , Blogger Annes vita rum sa...

Spännande,håller tummar och tår för del två då:)
kram

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 09:25 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Oh vad spännande. Bra ni gör något av de, så synd när hus bara står och förfaller ju :(
Ska bli spännande att följa - för de hoppas jag vi får:)

Kramiz

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 09:36 , Blogger EM sa...

Å vad roligt. Det var ju nåt sånt du satt o funderade på i somras... nu håller vi tummarna för att resten av projektet ska falla på plats. Då kommer jag! Men vi får kolla på en dag framöver för vår Torp-resa... nu får jag en bil i veckan, så jag är mer "flyttbar" än tidigare. Det betyder att jag kan i stort sett vilken dag som helst (Lilleman får vara med i bak...)
vi hörs
kram elsamarianne

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 09:47 , Blogger Gröna Anemone sa...

Spännande tider! Vad roligt att starta upp ett projekt, jag får bara önska lycka till! Nu blir det roligt att se vad som händer där hos dig. Ha en fin vecka!

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 10:08 , Blogger Rosenhäxan sa...

Gokväll . Men va roligt med flygeln. Grattis.
Visst är det roligt med projekt.
Vi renoverade ett "övergivet" torp i somras.
Ska fortsätta nu i vår. Där är nu min pysselstuga.
Varmt lycka till
Kram Gittan

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 10:20 , Blogger Rosenhäxan sa...

Hej igen ( skratt) såg precis din snälla kommentar. TACK!
Om du vill ha tips och idéer om projektet hjälper jag gärna till. Tänk va kul du kommer att ha framöver.
Mycket jobb naturligtvis men så kul.
Ska bli spännande att följa din blogg
Kram igen Gittan

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 10:44 , Blogger Vardag och flärd sa...

Iréne, vad jag väntat på att du skulle berätta! Och vilken härlig idé, det är ju perfekt att du kan ta vara på huset så det inte står och förfaller. När du har det hemma kan du ju ha lite koll på när det kommer besök (som jag t ex), kan tänka att du blivit inspirerad av sonen. Men hinner du med att vara på Smultronstället då? Sätt igång och lycka till! Jag kommer!
Kramar Eva

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 10:48 , Blogger annika sa...

Men det blir ju kanonbra! Nu blir det ännu ett utflyktsmål i trakten. Jag tänker på den rundan som jag har gjort på din ort. Det finns ju mycket som lockar turister. Bra med kreativa människor. Han från stiftelsen förstod nog att det inte var någon idé att neka :)

Kram
annika

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 11:15 , Blogger Bettina Bäck sa...

Häftigt! Det kan väl inte vara så enorma kostnader (hoppas jag). Oj, vad roligt i så fall. En egen liten betongbod. Det vore nåt!

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 11:22 , Blogger Viola sa...

Vilken grej, låter ju superhäftigt..ser fram emot etapp 2 :) kramar

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 12:19 , Blogger Sirpa sa...

Hej! Grattis! Va spännande att höra fortsättningen...nyfiken här:)
Ååå va roligt att renovera ett gammalt hus! Har en fin vecka!
Kram Sirpa

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 13:12 , Blogger Märta sa...

Vad spännande! Ska verkligen bli roligt att följa utvecklingen på ditt projekt!
Här tar det på snö och plusgrader har vi också, inget skoj alls.
Ha en bra vecka!
Märta

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 13:28 , Blogger Skaparglädje sa...

Grattis, så roligt det låter med en liten butik på gården. Vilken vacker tavla, roligt att få se hur det ser ut runt ert hus.
Kram!

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 15:17 , Blogger Maria sa...

Tackar så mycket för fikat å en jätte trevlig pratstund, riktigt roligt att träffa dig. Har lille Leo här inatt å han vaknade nu igen hostar så, får nog ta och lägga mig så han får ro.
Jag önskar dig all lycka till med ditt projekt låter så himla roligt.
Ha en fin dag/kramizar

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 21:07 , Blogger Anki sa...

Ååh... stort Grattis! Härligt - och så himla kul att ni nu kan göra något bra av den tomma flygeln :) Hoppas nu att även delmål två går i lås - håller tummarna för det! Lycka till!!
Ha det gott!
Kram

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 22:21 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Meeen, vad roligt!!! Vilket härligt projekt! Det är bara att gratulera och så roligt det ska bli att följa händelserna framöver!

Ha en fin fortsatt vecka!
Kram,
Regina

Ps. Kan förstå varför bandy aldrig blivit någon TV-sport, det måste vara ett helsike att vara kameraman och hinna med bollen=)

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 22:26 , Blogger Country Hill sa...

Er gård är så vacker, så spännande det låter hoppas allt går i lås.
Ha en fin vecka!
Kram Lena

 
Klockan 28 januari 2013 kl. 23:07 , Blogger Susanne sa...

Men gud så spännande,lycka till!!! Måste komma och kika när det blir klart;)

Kram Susanne
Mormorsvita

 
Klockan 29 januari 2013 kl. 00:39 , Blogger Rigmor sa...

Grattis!! Första målpinnen i backen med andra ord...å så rätt jag ändå hade!! Nu ska det bli spännande att följa fortsättning...men jag förstår att jag kanske får vänta till nästa sommar med kaffet...**skrattar**!! Men det gör jag så gärna.
Bandy...EN gång för en massa herrans år sen var jag på en match, och roligast...ja det var det nog att titta på alla som jublade och hade sej...!!
Ha en bra dag och grattis än en gång!!
Kram kram

 
Klockan 29 januari 2013 kl. 01:20 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Ha ha håller med gällande bandyn :O)
Åh vad spännande och så himla kul. Ha en fin dag
Kram Agneta

 
Klockan 29 januari 2013 kl. 04:38 , Anonymous Anonym sa...

Jättespännande detta!! Kul att du delar med dig av det till oss alla läsare...nu önskar jag lycka till med del 2 :)
Önskar dig en fin tisdag vännen
Ann-Louisekram

 
Klockan 29 januari 2013 kl. 05:11 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så roligt! Det låter jättekul.. Lycka till med alltihop! Hoppas det går bra med del 2 också
Kram
Marie

 
Klockan 30 januari 2013 kl. 02:16 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

MEN gud så kul för er...Grattis till det Irene!Håller tummarna för del 2 då...Kram på dej / Gunilla

 
Klockan 30 januari 2013 kl. 02:19 , Blogger Norr om Köpenhamn sa...

Åååh så kul att du också blir med egen butik. Vilken spännande tid ni har framför er :))
Hela gården ser verkligen jättefin ut...bara till att flytta in ;o)

Ha en härlig onsdag!
Kram
Ulrika

 
Klockan 31 januari 2013 kl. 06:42 , Blogger Solstrimmor sa...

Så kul! Hoppas allt går enligt planerna!

Kramar Eva-Mari

 
Klockan 1 februari 2013 kl. 01:52 , Anonymous Anonym sa...

Vad kul för dig!Hoppas att allt blir som du tänkt dig jag tror det är en jättebra ide`.Lycka till o kram önskar Birgitta

 
Klockan 2 februari 2013 kl. 04:54 , Blogger Black Iris sa...

Men vad spännande med dina planer för den lilla stugan.. Jag håller tummarna så hårt jag kan för att allt ska gå bra..
Jo du gissade rätt, vårt torp ligger vid Hunneberg mellan Grästorp och Vargön..

Kram Maidi

 
Klockan 2 februari 2013 kl. 09:59 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Å, så spännande! Kan man inte söka bidrag, EU t ex till sådant, nånting att hålla landsbygden levande, eller ja......du vet! Hoppas snickaren räknar bra och att Stiftelsen är på gott humör när dom får offerten. Så roligt!!!
Lycka till!
Agneta kram

 
Klockan 3 februari 2013 kl. 08:37 , Blogger Hjärtruds Stuga sa...

Vilken spännannde tid du har framför dig.Ska bli kul att höra hur det går. Kul att ha en bloggkompis så nära.

Ha en fin vecka

Kram Karin

 
Klockan 3 februari 2013 kl. 09:03 , Blogger Elzie sa...

Vad kul. Ska bli intressant att följa arbetets gång.
Hoppas du har en fin kväll.
KRam Elzie

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida