onsdag 13 mars 2013

"Möe i hövet"

Hej alla vänner!
Nix skriver inget om vädret!!! men så här ser det ut vid "Smultronstället".... krokusen har slagit ut i rabatten!
 Nu gjorde inte bloggen riktigt som jag ville när jag la in bilderna, för bilden här under skulle ha varit lite längre ner.... men så är det ibland! Men håller just nu på att måla denna hylla, ja inte är det lätt ligger på knä ju längre ner jag kommer, sista raden får jag nog be någon hjälpa mig att lyfta upp den på något annars får jag nog ligga på magen.....!
 Ja så hoppar vi tillbaka till rabatten, här sticker det upp väldigt mycket av blommor men så ligger den väl skyddad  och i lä med solen lysande hela dagen!
 Ja som sagt så har jag möe i hövet..... försöker ju fixa det som går innan vi får ett riktigt besked om huset, var en tur upp till Susanne på Vassviken i söndags och kom hem med diverse saker!
 Detta fina fat fick jag med mig, och koppar i olika valörer, visar några här under! Ska ju ha olika koppar och glass i mitt lilla café! 
Alla stora saker som ska inköpas får man vänta med, kyldisk, kaffebryggare, ska även ta kontakt med en tjej som bakar och höra mig för om hjälp där, ibland så är det väldigt frustrerande att vänta...... Tradera är bra på mycket, har vunnit/köpt flera små brickor i olika modeller till inget större pris!
Har en del möbler på "G" får visa när de kommer! 
Nu till något helt annat, under torsdagen ska jag och syrran ut med mor å handla kläder i Uddevalla, blir nog Torp! Och på fredag ska jag göra något riktigt rolig men jag håller er på halsen några dagar ;)!
Ha nu en fin onsdag och hoppas att vädret blir bättre! ( ja där kom det om vädret...)
Kram Iréne

Etiketter: , , , ,

22 kommentarer:

Klockan 13 mars 2013 kl. 03:46 , Blogger Black Iris sa...

Väldans vad läigt det måste vara vid den rabatten. Det har ju kommit jättemycket där.
Fina loppisfynd har du gjort..

Kram Maidi

 
Klockan 13 mars 2013 kl. 03:49 , Blogger Rosenhäxan sa...

Hej Kul att höra ifrån dej.Roligt att du gillar äggen.....
Fantasin har ju inga gränser.
Ang kaffekoppar jag köpte en massa olika på loppisar.Alla med rosmotiv.
Så på torpet passa de utmärkt.
Idag böjer jag gafflar.....du får se sen.
Ha det så kul på fredag , vad det nu är som händer för spännande...
Inga krokusar i sikte här inte.Ha de bäst kram Gittan

 
Klockan 13 mars 2013 kl. 04:51 , Blogger Anki sa...

Oj... redan utslagna krokusar :) Och snön ja, vad gör man åt den? Inte mycket... men den börjar vara riktigt irriterande...
Det där kakfatet - åh det är såå fint... ja det är de söta kopparna också :)
En cliffhanger - spännande och se vad du ska hitta på på fredag!
Jo om någon bild hamnar fel så brukar det gå lätt att flytta den genom att markera den - klipp ut - och så klistra in den där du vill ha den... brukar funka :)
Ha det gott!
Kram

 
Klockan 13 mars 2013 kl. 07:20 , Blogger Vardag och flärd sa...

Så fint dina vårblommor kommer, det är härligt! Hos oss har de inte kommit så långt än men det är ju isvindar och berget tar en del sol.
Så mycket fint till din butik, bra att du förbereder, det blir ju ändå mycket när du ska igång, håller fortfarande tummarna för dig.
Ha det fint, vännen!
Kram Eva

 
Klockan 13 mars 2013 kl. 08:24 , Blogger EM sa...

Så spännande allt är, med ditt nya projekt!
Och så får du en tur till Torp också. Tips: det enda ställe där man kan äta nu är på Coop, nyrenoverat och god mat, (man kan även köpa från take away och äta där) , för det andra matstället Briggen (?) renoveras... så om ni inte vill äta på Coop, McDonalds eller Subway så får det bli i Uddevalla,,,,
Har lite datum uppbokade framöver, men vi hörs mer om repris för dig där...
kram elsamarianne

 
Klockan 13 mars 2013 kl. 08:57 , Blogger annika sa...

Hej du energiska tjej!
Du får mycket ur händerna ser jag då jag läser här. Ibland räcker inte tiden till att läsa på bloggar men nu har jag en stund över innan jag ska iväg. Ska bli kul att se vad du hittar på på fredag. Jag ska också göra något kul och för mig nytt nu om en stund.

Kram
annika

 
Klockan 13 mars 2013 kl. 09:31 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

vilket fint kakfat och koppar ..blir ett mysigt cafe
kram Rosa

 
Klockan 13 mars 2013 kl. 09:40 , Blogger Gröna Anemone sa...

Nu blir jag lite avundsjuk. Här hos oss ligger massor av snö, men ni har krokus som redan blommar. Lite orättvist är det... fast vår tid kommer. Roligt att se fram emot något - vad du ser fram emot förstår jag. Ha en fin vecka!

 
Klockan 13 mars 2013 kl. 09:53 , Blogger Bettina Bäck sa...

Kul med små uppiggande fynd. Och kul att du hittade till min betongsamling. Nog har väl du något kuligt att länka till samlingen? :-)

 
Klockan 13 mars 2013 kl. 10:05 , Blogger Annes vita rum sa...

Visst är det svårt att låta bli att säga några ord om vädret:)Men så fint du kommer att få i ditt lilla cafe.Lite udda porslin o lite udda möbler.Kan ju inte bli bättre:)Ha de gott...kramiz

 
Klockan 13 mars 2013 kl. 11:32 , Blogger Betongglädje sa...

Men åh så spännande! Väntar med spänning hur det kommer att gå för dej!
Kommer bli mysigt!
Ha det gott!
KRAMIS

 
Klockan 13 mars 2013 kl. 12:23 , Blogger Rigmor sa...

Nu börjar det dra ihop sej...herre gud så spännande det är!! Kan nästan tro att jag är involverad i det hela...*skrattar*. Men något som verkligen får mej att gå igång, och ge rysningar, det är bilden på kopparna och den lilla gräddkannan. Precis en sådana kanna, och några koppar, stod vännen i torpet och jag och höll i för några år sedan på ett loppis, jag bara kände att jag var tvungen att ha dom, så vackra. Sen ställer jag ned dom på en bänk, råkar titta på lite annat, och vips så kommer det en k-rring och har dom i sin korg!! Det grämde mej veckor efteråt, och vi pratade om det länge och skrattade åt det, för mitt ansiktsuttryck hade tydligen varit väldigt talande...Så när jag väl kommer och fikar i ditt café, så hoppas jag att det blir ur en sådan kopp också...
Näe...vi skiter i vädret, inte värt att lägga krut på...och du, nästa gång står du på bromsen ordentligt när du ser skylten här på 52:an...Bergamon!!
Kram kram

 
Klockan 13 mars 2013 kl. 13:04 , Blogger Skaparglädje sa...

Så spännande med ditt café, roligt med alla förberedelser.
Och nog är våren på gång hos dig. Lökarna har kommit lång och redan krokus som blommar. Fint!
Kram!

 
Klockan 13 mars 2013 kl. 13:05 , Blogger Fru C sa...

Spännande....och då menar jag inte vädret ;-)

Kram//

 
Klockan 13 mars 2013 kl. 13:27 , Blogger Änglarna finns sa...

Gokväll vännen!!
Håller med dej om vädret..men måste ändå skriva..att vi fått snö idag..pust!
Se där en tur till Uddevalla...eller jag förstår att det blir Torp! Finns ju inte så mycket att ha här i stan!
Förstår att det är frustrerande att vänta på besked..men tänk såå mysigt när du fått det..och kan öppna..ditt lilla "fik"
Ha det gott!! Kram Annika

 
Klockan 13 mars 2013 kl. 23:10 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Spännande, de växer sig hos dig. Så kul. Man får ju nästan fara o dricka en kopp när du öppnat ju. En sommartripp kanske:)

Näää, nu blev jag nyfiken...inte locka fram fru Nilssons nyfikenhet så där. Nåja de e ju torsdag idag så snart...får jag veta..hahah

Vet du vad? jag vaknade av plogbilen idag, trodde jag drömde för igår vad de ju vår...ich. Men att ploga var lite överdrivet, han hade nog inget annat för sig.

Kramiz

 
Klockan 14 mars 2013 kl. 01:54 , Blogger Sirpa sa...

Hej Iréne! Mycket på gång där ser jag! Jag vet en plats här, vart det brukar komma mycket Krokusar, måste dit och titta om det har kommit upp nått!
Att måla är alltid roligt och ställningar kan variera:) Önskar er en skön dag i Uddevalla! Nyfiken vad du ska göra på fredag!
Kram Sirpa

 
Klockan 14 mars 2013 kl. 02:19 , Blogger Sirpa sa...

Vad roligt att du vill vara med i min utlottning! Lycka till!
Kram Sirpa

 
Klockan 14 mars 2013 kl. 02:34 , Blogger Härliga Livet sa...

Du ligger i du med ser jag... Fniss.
Här det soligt och vackert idag men svin kallt.
Ha en härlig torsdag.
Kram Pernilla

 
Klockan 14 mars 2013 kl. 04:58 , Blogger Maria sa...

Jag åker, vad jag tror, förbi "Smultronstället" när jag åkt till Håverud. Kikar så jag höll på å dra i diket men såg inte nåt hus som likna de på bilden. Man blir riktigt glad när de börjar spira i rabatten. Tror inte de finns så mycke blommor här men några snödroppar har kikat fram.
Hur de blir på museet vet ja inte än men blir de inget kanske jag kan arbetsträna i din bod.
Hoppas du fick en finfin dag med mor å syster.
Kramizar

 
Klockan 16 mars 2013 kl. 22:25 , Blogger katha´s kortmakeri sa...

Åh så mycket du fixar och donar med, ska bli härligt när portarna slås upp.
Ha de gott!
Kram Katha

 
Klockan 18 mars 2013 kl. 01:10 , Blogger Hjärtruds Stuga sa...

Du har mycket på gång just nu. Många bollar i luften så att säga. Härligt att det börjar gro i din rabatt. Hos mig är det massor med snö ännu så blommorna får jag nog vänta på.

Ha en fin vecka

Kram Karin

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida