tisdag 12 februari 2013

Målar, målar och målar lite till!

Hej alla vänner!
Här känns det som jag bor i verkstaden, kul att se saker växa fram och ändra sig när man målar!
Jag kan ju inte gå att vänta på att få ett helt OK utan måste ju förbereda olika saker, det jag målar å fixar med är sådant som ska få vara i lilla Boden så småningom! 
 Så här är stolen förre målning!
 Och här efter ny målarfärg!  Bilen i bakgrunden är en Oldsmobil från 1948, grannen som jag delar verkstad grejar med sådana saker.... han har renoverat den helt å hållet, plockat ner hela bilen och nu plockar han ihop den, ska vara körklar till sommaren!
 Slagbordet efter 2 målningar på undersidan och va pilligt med dessa svarade ben men känner mig ganska ok med det! Ska nu vända på det och översidan blir en pers... där får jag hålla tungan rätt i mun och bara dra penseln åt ett håll!! 
Var en tur ut till "Smultronstället" sjön där är förrädisk många har gått ner sig när de har varit ute på den å tror att isen håller, den är djup, mycket djup på vissa ställen och mycket grund på andra ställen!!
Ha en fin fortsatt vecka och Tack för alla härliga kommentarer jag får av er! 
Höll på att glömma.... jag har ju vunnit andra pris hos Camilla med bloggen Betongglädje, så roligt, så nu går jag i väntans tider att tavlan ska dimpa ner!  Kram Iréne

Etiketter: , ,

26 kommentarer:

Klockan 12 februari 2013 kl. 01:41 , Blogger Bettina Bäck sa...

Så flitig du är! Du verkar alltid vara i farten med något. Jag som är helt bilimmun gillar faktiskt att glutta på gamla bilar, det är något speciellt med dom ändå. Form och detaljer. :-)

 
Klockan 12 februari 2013 kl. 04:18 , Blogger Rosenhäxan sa...

Hej där... Men va härligt en egen verkstad. Och stolen blev ju väldans fin.
Förstår att du har mycket kul nu med alla planer för din bod.
Det är så fint med gamla möbler, renovera lite o måla och sen använda igen.
Är på jakt efter en gammal kökssoffa till torpet...så nu börjar ju alla loppisar sätta fart och har jag tur hittar jag kanske nån.
Ha det så bra
Kram Gittan

 
Klockan 12 februari 2013 kl. 04:47 , Blogger EM sa...

Titta så fint! Du är så duktig!
Imorgon ska jag en snabbsväng till Uddevalla för att visa upp bilen på verkstan, sen ska den åtgärdas... nästa vecka hoppas jag, det är det där med delar o sånt... sen så återgår livet till det normala med var sin fungerande bil... då, du, då kör vi...
kram elsamarianne

 
Klockan 12 februari 2013 kl. 04:53 , Blogger VillaKarlslund sa...

Så många fina målar projekt du har , nu blir jag lite sugen att hitta nåt att sätta slipmaskin o pensel på jag med:))

Slag bordet var jättefint:)

Önskar dig en fin dag:)
Kraam Tina.

Nu ska jag kika runt hos dig o läsa det jag har missat , för det var ett tag sen jag hälsade på hos dig:)))

 
Klockan 12 februari 2013 kl. 07:04 , Blogger Sirpa sa...

Hej! Så du håller på och målar också:) Fint det blev!
Grattis till vinsten!
Önskar dig en trevlig tisdag!
Kram Sirpa

 
Klockan 12 februari 2013 kl. 07:55 , Blogger Vardag och flärd sa...

Iréne, du/ni fick ett oerhört gott betyg av Johan med hans ord! Det ska du komma ihåg! Och så är det nog jag känner också att det liv vi gav våra barn vill vi ge barnbarnen också - fast bara det bästa förstås!! Era barnbarn har det ju så himla fint hos er, man önskar att fler barn fick ha det så.
Så fin stolen blev och bordet blir säkert jättefint när du är klar! Läcker bil i bakgrunden!
Ha det nu riktigt fint, vännen!
Kram Eva

 
Klockan 12 februari 2013 kl. 09:37 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Grattis till din fina vinst...och läcker bilen ser ut
kram Rosa

 
Klockan 12 februari 2013 kl. 09:38 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Så bra det blir..ännu en gång..tänk vad liote färg kan göra!!
Ja du..detta med isarna..jag förstår inte dom som ger sig ut...utan att veta om isen håller eller inte!!
Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

 
Klockan 12 februari 2013 kl. 09:55 , Blogger annika sa...

Bra att du förbereder dig så att mycket är gjort om/när du får ja. Vad skulle hindra? Kul då man målar och är nöjd. Jag gillar inte att måla men jag gillar målat...helst ska Någon måla. Jag slipar gärna men måla tycker jag inte att jag är bra på.
Snygg bil där i garaget.

Kram
annika

 
Klockan 12 februari 2013 kl. 10:40 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Så fint det blir!
Tänk om jag hade en sådan plats att måla på! Det är inte så kul att stå i vardagsrummet som jag har gjort nu när jag målade dörrar.
Och ja, jag är intresserad! Roligt! Hoppas att det blir en Bod!

Trevlig kväll!
Agneta

 
Klockan 12 februari 2013 kl. 11:48 , Blogger Viola sa...

Du är flitig som vanligt och fint blir det...måste oxå ta tag i ett par saker som ska målas men den här gången får det blir svart, ha de, kram från farmor VIOLA :-)

 
Klockan 12 februari 2013 kl. 12:18 , Blogger Annes vita rum sa...

Flitiga Lisa:) och så noggran sen,kommer ju bli kanon det där! ha de gott..kram

 
Klockan 12 februari 2013 kl. 12:38 , Blogger Fru C sa...

Skulle du få slut på objekt att måla är du välkommen till mig!

Kram//

 
Klockan 12 februari 2013 kl. 13:11 , Blogger Skaparglädje sa...

Så fina möblerna blir med lite ny färg och ny kulör.
Skönt att slippa stå inne i huset och måla.
Kram!

 
Klockan 12 februari 2013 kl. 20:55 , Blogger Anki sa...

Oj, så flitig och kreativ du är... och fint blir det! Så himla bra med en verkstad där du kan hålla till med dina projekt :)
Grattis till vinsten också!
Ha det gott!
Kram

 
Klockan 13 februari 2013 kl. 01:17 , Blogger Rigmor sa...

Ingen ska då beskylla dej för att sitta ned med armarna i kors...*skrattar*. och bara det borde ju göra att ingen ens vågar säga nej till din idé...Snyggt blir det också, det du renoverar och målar!! Snygg bil i bakgrunden också, sådana gillar jag, gamla fina bulliga bilar...
Isar har jag respekt för, man vet aldrig vad som lurar under...
Ha det gott och jag håller tummarna så knogarna är vita...!!
Kram kram

 
Klockan 13 februari 2013 kl. 04:02 , Anonymous Anonym sa...

Visst är det härligt och tacksamt med att måla om..snabbt blir det som nytt och fräscht! Jättesnyggt...och jag kan säga att jag är lite partisk där...vi har nämligen exakt samma blå nyans på våra köksmöbler...hihih..
Så duktig och flitig du är...jättefint :)
Hoppas du får en fin onsdag vännen <3
Ann-Louisekram

 
Klockan 13 februari 2013 kl. 09:31 , Blogger Elzie sa...

Snyggt du målar. Inte roligt med såna ben, men fint är det ju.
Grattis till vinsten. Ska bli kul att se vad du vann.
Hoppas du har en fin kväll.
Kram Elzie

 
Klockan 13 februari 2013 kl. 12:57 , Blogger Maria sa...

Ja du står i å fint blir de, tänk vad ny färg kan göra. Det blir mycket som skall ordnas å donas med innan du rott ditt projekt i land.
Ha en skön Alla Hjärtans Dag/kramen

 
Klockan 13 februari 2013 kl. 13:16 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Helt otroligt vad färg kan göra underverk o ge möbler o saker en helt ny klich.
Aha du har fått lite sällskap av bilar, gamla bilar - kul.
Ha nu en underbar Alla ❤-dag i morgon.
Kramiz

 
Klockan 13 februari 2013 kl. 13:53 , Blogger Bodil sa...

Jag känner likadant. Jag bara målar och målar.
Tack för din kommentar hos mig.
Kram Bodil.

 
Klockan 14 februari 2013 kl. 05:47 , Blogger Sirpa sa...

Vill önska dig en härlig Alla hjärtans dag!
Kram Sirpa <3

 
Klockan 14 februari 2013 kl. 15:17 , Blogger Ett ögonblick sa...

Hej!
Oj, vad Du grejar!! Stolen blev jättefin!! Jag håller på med ett nästan likadant bord, har bara inte bestämt färg än.
Vllken läcker bil!! kanske får du åka med en tur i sommar;)

Ha det gott och trevlig helg!!
kram lisamaja

 
Klockan 15 februari 2013 kl. 04:12 , Blogger Hjärtruds Stuga sa...

Vad du fixar och grejar. Tänk om jag hade lite av din energi.

Ha en skön helg

Kram Karin

 
Klockan 15 februari 2013 kl. 09:19 , Blogger Rosenhäxan sa...

Vill önska dej en fin helg. Tack för inspirationen om att måla stol. Tog fram en gammal furustol. Målade den i grön vårig pastell, sen sydde jag dyna till i samma grön med vita prickar. Gillar.
Ha en fin helg
Kram Gittan

 
Klockan 15 februari 2013 kl. 13:22 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad roligt att måla och fixa. Tänk vad färg kan förändra. Grattis till din vinst!
Ha en fin helg!
Kram,
Regina

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida