torsdag 7 februari 2013

Min bästa kompis!!!!

Hej alla vänner!
Idag kommer lite bilder på möbelrenovering! Först å främst så får ni inte titta på allt runt omkring ;) jag är ju i verkstaden å där blir det fort upp å ner!! Har hållit på å slipat i två dagar nu, igår så kändes håret som jag tömt en hel flaska spray i..... det var skönt att tvätta det sen! Idag tog jag mössa på mig.....
 Ett gammalt slagbord, vet inte var jag fått det ifrån, har stått här hemma, använts då å då, men nu har jag slipat det å ska måla med något som heter Grundslip, vad jag sett från sonen som gjort samma med ett bord så ser det gammalt ut, underfärgen lysser igenom, ja ni ska få se hur det blir!
 Soffan/sängen har jag köpt alldeles nyss, inget att göra på den, jag har bara satt dit lite schabloner!
Den här stolen har följt mig i många många år, kommer ihåg när den stod på mitt rum när jag var ca 7 år å skolkläderna skulle hängas upp på den! Tider dä! Den sista tiden har den ståt på personalrummet i ladugården..... så när jag städade där sist så tog jag med den och nu är den slipad och väntar på målning! 
Dessa underbara slipmaskiner, de är mina riktigt goa kompisar nu, finns en stor å en lite mindre som har en spetsig nos så man kommer in på små trånga ställen! Ja jag älskar dom, tänk om man skulle ha ståt å slipat för hand....!!!
Ha nu en skön helg alla goa vänner! Jag ska ta mig en tur till Susanne på Vassviken å se om hon fått in lite nya saker!
Kram Iréne

28 kommentarer:

Klockan 7 februari 2013 kl. 08:51 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

så fin soffa ...ska bli spännande att se bördet sen.
ha en trevlig helg
kram Rosa

 
Klockan 7 februari 2013 kl. 08:51 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Skrivfel...bordet ska det stå

 
Klockan 7 februari 2013 kl. 08:58 , Anonymous Anonym sa...

Jättefint och vackert att renovera gamla möbler....blir säkert hur vackert som helst när det är klart :)
Visst är det fint med bra grejer då...allt går ju så mycket fortare och lättare.
Ha det så fint du med :)
Ann-Louisekram

 
Klockan 7 februari 2013 kl. 09:39 , Anonymous Maria sa...

Ja tack för att dom maskinerna finns, de kommer bli så fint. Jag får lite inspiration av dig, har ju mitt pottskåp. Den där sängen var ju hur fin som helst. Du har mycke arbete framför dig men bara roligt.
Ha de gott/kramen

 
Klockan 7 februari 2013 kl. 09:42 , Blogger Annes vita rum sa...

Åhh,så fina!Bordet kommer att bli kanon,sen är du duktig tycker jag som gör det tråkiga underarbetet.Själv tycker jag att slipning är överskattat:) (ler)
önskar dig en finfin kväller... kram

 
Klockan 7 februari 2013 kl. 09:44 , Blogger Fröken Tindra sa...

Oj, som du slipar! Tur du har dina maskiner! Visst är de smidiga?!
Bordet kommer att bli så fint, så fint när du är klar. Även stolen. Det är jag övertygad om.
Kram!

 
Klockan 7 februari 2013 kl. 10:00 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Åhh så mycket fint du fixar med,blir lite avis på dej allt:) Tack för titten gumman...Jaa slipmöss är en dygd eller hur...*blink* Kraam Gunilla

 
Klockan 7 februari 2013 kl. 10:28 , Blogger Bettina Bäck sa...

Jag älskar maskiner! Min man har mycket roligt åt mig när vi åker till Clas Ohlson och Biltema och Jula. Han får nästan nypa tag i skjortkragen för att jag ska hålla mig lugn. Ha, ha! :-)

 
Klockan 7 februari 2013 kl. 10:33 , Blogger Rigmor sa...

Jädrans vilken snygg soffa!! Fynd...och många projekt är det. Och snart är det mars...var det inte då de bestämmande skulle bestämma...?? Hur svårt kan det va...?? Behöver de ens tänka på saken?? Så mycket enklare det vore om vi kvinnor satt med i fler styrelser...det skulle klubbas fort och ofta, inte vända och vrida på saker och ting i all oändlighet!!
Maskiner...det är mitt liv dä...har en liten slipmus (jo, jag tror den heter så...) och vi är riktigt goda vänner. Tyvärr har jag ingen plats att hållas vintertid.
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

 
Klockan 7 februari 2013 kl. 10:36 , Blogger Änglarna finns sa...

Vilken ljuvlig soffa/säng!!
Kul att slipa..och måla...fixa som man själv vill!!
Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

 
Klockan 7 februari 2013 kl. 11:47 , Blogger Vardag och flärd sa...

Nu vet jag att du har riktigt roligt, Iréne! Du får hållas och dona! Hoppas du visar bordet sen, är så nyfiken!
Slipmaskinen är en välsignelse!
Ha en riktigt fin helg!
Kram Eva

 
Klockan 7 februari 2013 kl. 12:38 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Vilka fina möbler! Ska bli roligt att se bordet sen när det är klart, älskar slagbord:)

Vad spännande med ert projekt på gården! Har vi vägarna förbi kommer jag gärna till din bod sen:)

Har en trappa här som behöver slipas, du får gärna hjälpa mig med den, hihi!

Kraam Jenny

 
Klockan 7 februari 2013 kl. 13:10 , Blogger fianathome sa...

Åh så mycket fint du donar med. Blir jätteroligt att se när bordet är klart.
ha en skön kväll
kramelikram
Fia

 
Klockan 7 februari 2013 kl. 13:15 , Blogger EM sa...

Så fina grejor du fixar till.
Vi får se om vi kan strukturera ihop det där med Torp. Det är två bilar, en hund och en gubbe som ska samordnas... + verkstan också,,, men sen så... hörs mer om detta igen
kram elsamarianne

 
Klockan 7 februari 2013 kl. 23:02 , Blogger Härliga Livet sa...

Oj oj vad du ligger i ;0) men fint blir det. Ska bli kul att se när det är klart.
Önskar dig nu en härlig helg.
Kram Pernilla

 
Klockan 8 februari 2013 kl. 01:51 , Blogger Rosenhäxan sa...

Förstår dej... Så kul med maskiner såsom ( slipmaskinen)
Gillar den fina soffan. Roligt att höra att du gör saker i betong. En härlig känsla att renovera gamla möbler.
Ha en toppen helg
Kram Gittan

 
Klockan 8 februari 2013 kl. 04:28 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Åh den som hade en egen verkstad....ha en underbar helg.
Kram Agneta

 
Klockan 8 februari 2013 kl. 06:17 , Blogger Sirpa sa...

Hej! Ur snygga möbler du har! Ja, den där maskinen gillas här också:) Stökigt får det blir när man håller på! Önskar dig en mysig fredag!
Kram Sirpa

 
Klockan 8 februari 2013 kl. 09:48 , Blogger Susanne sa...

Vilken fiiin soffa!!
Ja du slipmaskin och vit färg det måste man ha:)

Kram Susanne
Mormorsvita

 
Klockan 8 februari 2013 kl. 14:22 , Blogger annika sa...

Visst är det tur att slipmaskiner finns. Vi har några här också. Helst står jag utomhus och slipar och det är inte så skönt just nu :)

Trist att ni åkte på magsjukan :(
Kram
annika

 
Klockan 8 februari 2013 kl. 15:10 , Blogger Bodil sa...

Vilket jobb! Men tur att du har slipmaskin.

Jag hade en blogg som hette Morse Farm innan i flera år! Men avslutade alltid med från andra sidan plurret.
Ha en fin helg.
Kram Bodil.

 
Klockan 8 februari 2013 kl. 23:58 , Blogger Fru C sa...

Slipmaskiner...ja det verkar vara en bra gåva till mänskligheten för fyy vad det är tråkigt att slipa för hand!

Kram//

 
Klockan 9 februari 2013 kl. 08:15 , Blogger Vi i Villa Ville kulla sa...

Oj vilket arbete och va fint det blir!!!
tittar in för att önska dej en finfin helg!!!
Kramar Lotta

 
Klockan 10 februari 2013 kl. 00:58 , Blogger katha´s kortmakeri sa...

Du är som en liten trollfe,det du rör vid blir något vackert så bordet blir säkert inte något undantag.
Önskar dig en skön söndag.
Kram Katha

 
Klockan 10 februari 2013 kl. 05:12 , Blogger Betongglädje sa...

Oj vad du jobbar!
Man borde sluta jobba så man hann med sitt andra liv ;)
Du har en överraskning i min blogg, kika in!
Ha en fin söndag!
KRAM Camilla

 
Klockan 10 februari 2013 kl. 23:15 , Blogger Snögården sa...

Så mycket fint! Superfin soffa, alltid roligt med nostalgi. Du är superduktig. Kram Anni

 
Klockan 11 februari 2013 kl. 05:54 , Blogger Black Iris sa...

Ojoj vad mycket roligt du håller på med.. Jag älskar möbelrenovering..

Kram Maidi

 
Klockan 11 februari 2013 kl. 11:21 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Inte titta på allt omkring, skriver du! Och då tittar man så klart! Men det ser ju ut som det ska där man fixar med möbler. Så kul det ser ut!
Så roligt med delmål 1. Hoppas verkligen att det blir fortsättning på ditt projekt.

Kram Agneta

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida