söndag 17 februari 2013

Saknad av en vän!

Hej alla vänner!
Hoppas ni har haft en fin helg! Vi har haft våra barnbarn Gabriel och Elias här, så det har varit mycket bus, pulkaåkning och snöbollskrig!
Har inte varit i min målarverkstad alls under helgen men i fredags blev bordet klart, är jättesvårt att få en riktig bra bild att visa! Ni får se det när det är inflyttat i min Bod! Nu håller jag på med flera olika stolar som ska få ny färg och så har jag fixat tyg till alla stol sitsar och dynor! Det är ju nästan roligare att klä om då får man ju helheten!
 Så kom den här jättefina tavlan som jag vann hos Camilla med bloggen Betongglädje, den är så gullig, måste nu bara hitta en bra plats till den! Tusen Tack Camilla!
På min mail har jag ett mail från 2008.... från en arbetskamrat, ibland tar jag fram det och läser hennes rader, det enda som jag nu har kvar från henne, hon valde att avsluta sitt liv på sommaren 2008, 2 dagar efter att vi hade träffas och fikat här hemma hos mig. Vi jobbade ihop i ca 4 år, hon hade det nog väldigt tufft, har jag förståt så här efteråt, hon var svår att komma inpå livet, inte mycket man fick veta om henne, förrän jag fick mailet den där dagen i maj, hon hade då slutat hos oss och skulle flytta till ett annat ställe, semestertider... ja man hann inte riktigt med men när hon var här hos mig bestämde vi att gå till en gemensam kompis som fyllde år, 3 dagar senare, hon ger mig pengar till att köpa blommor...fast hon bor i köpingen å jag på landet, tänk om jag hade funderat på varför! Ja som ni förstår så blev det ju inte riktigt så men jag köpte blommor och skrev våra namn, för det var vad hon ville jag skulle göra!  Så ängla tavlan påminner mig om min arbetskompis, hoppas du har det så mycket bättre där du nu är!

Ha nu en fin vecka alla! Kram Iréne

Etiketter: , ,

24 kommentarer:

Klockan 17 februari 2013 kl. 10:08 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Grattis till din vinst..men gripande om din arbetskamrat..
ha det bra
kram Rosa

 
Klockan 17 februari 2013 kl. 10:41 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Ja grattis,grattis till vinsten..bordet blev ju såå snygt:))
Jaa usch har fått uppleva fler stycken som valt att avsluta sina liv.Förstår att det mailet betyder lite för dej!Usch förra v var det en tjej,ung som jag vet vem hon var som valde ett annat liv! Jaa ibland kan jag bli ledsen över allt ledsamt som händer men måste tänka på nåt positivt för det är så lätt att bli deppad tycker jag..kram på dej ♥ Gunilla

 
Klockan 17 februari 2013 kl. 10:49 , Blogger Unknown sa...

Hej! visst är det skoj att klä om stolar, kläde om mina här hemma i jultyg till jul. Kan ju tyckas lite onödigt men tog en gammal gardin som jag ändå inte använder längre och det blev så juligt och fint.
Ja det är så sorgligt när människor mår så dåligt att de inte vill leva, man skulle gärna vilja hjälpa dem men inte alltid helt lätt.
Nu känns det så roligt(trots att det snöat här i kväll)att våren närmar sig och första turen upp till stugan för i år. Jag har börjat längta lite dit. Hoppas på en varm och härlig sommar i år.
Önskar dig en fin vecka.
Kram/
Berit

 
Klockan 17 februari 2013 kl. 10:53 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Grattis till vinsten. Bordet ser ut att ha blivit jättefint!!
Men fy så ledsamt när människor har de så tufft att de väljer döden - de e ju fruktansvärt. Jag sa just de till en av mina svärdöttrar förra veckan, fb är ju faktiskt ett sätt att kunna återskap till personen hela tiden. En plats att besöka och minnas. Jag har själv en kusin som dog för ung i cancer hennes facebook sida finns kvar och den har blivit som en sorgeplats, där vi kan skriva och lätta våra hjärtan.
Kramiz

 
Klockan 17 februari 2013 kl. 10:59 , Blogger Vardag och flärd sa...

Jag blev illa berörd när jag läste, ibland tänker man om jag bara vetat, men det hade nog inte hjälpt, det var nog väldigt genomtänkt.
Ditt bord har blivit jättefint och grattis till vinsten!
Ha det fint vännen!
Kram Eva

 
Klockan 17 februari 2013 kl. 11:22 , Blogger Gröna Anemone sa...

Så roligt att du jobbar på med dina möbler. Spännande att se hur allt blir när du flyttar in din lilla (?) bod. Du skriver också så gripande om ett svårt ämne, att din arbetskompis inte längre finns. Nu önskar jag dig en fin vecka!

 
Klockan 17 februari 2013 kl. 11:54 , Blogger Rosenhäxan sa...

Hej Irene Blev rörd av din sorgliga berättelse om din vän. Väldigt fin tavla du vann. Grattis!
Va kul att ha besök av barnbarnen. Har själv 8st så hos oss är det ofta livat.
Den yngsta hade 1 års kalas idag och den äldsta är 20 år . Blev Mormor när jag va 38 år. ( oj oj vilken omställning det blev, men så underbart)
Du har mycket att göra nu till din bod, så roligt att få fixa med alla möbler.
Ha en fin vecka
Kram Gittan

 
Klockan 17 februari 2013 kl. 12:09 , Blogger Annes vita rum sa...

Grattis till din fina vinst!
Det var en sorglig historia du berättade,grep riktigt tag i mig..
Önskar dig en fin början på en ny vecka.. kram

 
Klockan 17 februari 2013 kl. 12:15 , Blogger Ewa`s Galleri sa...

Grattis till din fina tavla och till ditt fina bord du fixat till så fint
Har lite svprt att förstå de som tar sitt liv .men det finns säkert något tragisk t
Bakom
Ha en bra vecka

 
Klockan 17 februari 2013 kl. 12:57 , Blogger Godastunder-tokigaidéer sa...

Tittar in och vill berömma dit super fina och vackra hus, wow. Hittade dig via en annan blogg och var tvungen att se mer.

Anna

 
Klockan 17 februari 2013 kl. 14:15 , Blogger Sirpa sa...

Hej! Vad fint att du kommer ihåg henne och tänker på henne ibland! Bordet blev fin! Grattis till vinsten, härlig tavla! Önskar dig en trevlig kommande vecka!
Kram Sirpa

 
Klockan 17 februari 2013 kl. 23:21 , Blogger Anki sa...

En jättefin vinst - Grattis till den!
Och minnen... inte alltid så lätta att bära... frågor som aldrig får svar. Blir lite rörd när jag läser...
Bordet blev bra och nu hoppas vi att allt blir som du tänkt - håller tummarna!
Ha det gott!
Kram

 
Klockan 18 februari 2013 kl. 03:09 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Usch så sorgligt! Man vet aldrig vad människor tänker och känner allra längst in...
Kram
MArie

 
Klockan 18 februari 2013 kl. 03:33 , Blogger Här är gudagott att vara ! sa...

Tänk så många människoöden det finns...Så många som bär på så oerhört tunga bördor.
- Så fint att du hedrar hennes minne med hjälp av den tavlan ♥ Varma kramar till dej, och ha det så gott !
/Anneli

 
Klockan 18 februari 2013 kl. 06:28 , Blogger bakom berget sa...

Så ledsamt med din arbetskamrat. Bra att du uppfyllde hennes önskan med blommorna.
Åh vilken fin tavla du har vunnit! Hon gör så fina saker Camilla. Grattis till vinsten!
Ha en fin vecka nu!

Kram Åsa.

 
Klockan 18 februari 2013 kl. 08:33 , Blogger Elsa och Helena sa...

Fint bord du målar, det blir snyggt.

Usch så tråkigt med din arbetskamrat, det är svårt att veta hur andra människor egentligen mår inuti när det inte syns på utsidan.

Trevlig kväll...KRAM Helena

 
Klockan 18 februari 2013 kl. 09:07 , Anonymous kathas kortmakeri sa...

Åh vännen. Ja livet är tufft ibland för tufft,men skönt att du med tavlans hjälp minns i ditt hjärta.
Alla varma kramar till dig vännen.
Katha

 
Klockan 18 februari 2013 kl. 10:50 , Blogger Betongglädje sa...

Vad fint bordet såg ut att bli! Spännande att få se helheten senare! Jag hoppas du hittar en liten plats för tavlan, skönt att se att den kom fram hel i alla fall!
Stor kram! Ha en fin vecka/ Camilla

 
Klockan 18 februari 2013 kl. 12:28 , Blogger Maria sa...

Skall bli roligt att få se dina fina saker som blir färdiga efter hand. Ja kan tänka mig att barnen hade de bra här uppe i skolan, tur att den får vara kvar. Finfin tavla du fått.
Jag har också fått lite barnbarns mys i helgen inte dumt alls.
Ha en fin dag/kramen

 
Klockan 18 februari 2013 kl. 16:24 , Blogger Bodil sa...

Vilken fin tavla och vad jättefint bordet är.
Vad tragisk historia om din vän, väldigt trist.
Ha en fin tisdag!
Kram Bodil.

 
Klockan 18 februari 2013 kl. 22:31 , Blogger Fru C sa...

Jättefin tavla. Förstår att den kan betyda något extra för dig när jag läst din berättelse.

Kram//

 
Klockan 18 februari 2013 kl. 23:11 , Blogger Rigmor sa...

Bordet blev ju verkligen kanon, snygg modell dessutom!!
Men du...din kollega...tror du inte det var så att hon kände ett speciellt förtroende för dej, att hon behövde just det andningshålet när det var som värst, när hon egentligen redan hade bestämt sej?? Jag TROR att när man väl tagit beslutet, då infinner sej ett lugn inom en, man gör ett värdigt avslut med alla som man ändå har i sina tankar, som betytt något. Man kan aldrig lasta sej själv för att man inget förstod eller märkte, det är ett beslut som personen endast själv är ansvarig för. Det tillhör inte vår vardag, man kan inte förstå. Förstår att tavlan betyder något alldeles extra för dej!!
Nu sitter jag här och håller tummarna, nu är inte bara knogarna vita, hela armbågen börjar snart domna bort...måtte det snart vara mars och du får ett besked!!
Kram kram

 
Klockan 19 februari 2013 kl. 01:17 , Blogger Black Iris sa...

Tänk om man kunde förstå vad det är som driver vissa att avsluta sina liv.. Jag har nyligen mist en släkting på det sättet och det känns så "konstigt".. Varför, frågar man sig..

Kram Maidi

 
Klockan 19 februari 2013 kl. 01:32 , Blogger Viola sa...

Alltid så sorgligt när någon väljer den vägen...har precis förlorat en gammal vän i hemska sjukdomen cancer...man blir påmind mer och mer att livet är kort..hoppas allt är bra med dig, KRAM

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida