torsdag 7 mars 2013

Svårt att komma igång!!!

Hej alla!
Så var vi tillbaka i verkligheten efter vårat miljöombyte!  Vi har haft det så trevligt men vad svårt det är att komma igång här hemma med alla saker som ska göras! Tur det snart är helg!!!
 Visar lite bilder från Gästhemmet Sund nergården, bilden ovan är från glasvarandan ut mot sjön, här satt vi ibland på morgonen och intog frukosten, så fint!
 En bild på ett inbyggt skåp med detta fina mönster ingraverat på dörren. Finns en hel del sådana detaljer i huset. 
 Här intog vi middagarna ibland, vi fick så go mat, fast jag tror inte vi gick upp något nämnvärt i vikt..... för vi jobbade en del oxå *ler*!
 Detta skåp fick de tag på när de skulle köra skräp till tippen och samtidigt kom någon och skulle slänga skåpet, så innan de kom in på tippen så lastades det över till den andra kärran, man får ju inte ta saker som finns på tippen vad jag förstår!
 Lille Vilgot med mamma och pappa kom på besök en dag, här leker Vilgot och Margit, de skulle ha samma leksak förstås! 
En dag tog vi oss ledigt och för iväg till Viola på Vikbolandet, det var en Viola med stora ögon när jag klev in i hennes butik! Tack för en trevlig stund hos dig, Viola! Och tack för tipsen jag fick av dig till min lilla Bod! 
När vi åkte hem så var det ju 5 milen med Johan Olsson som pågick, var ju väldigt spännande så vi fick stanna till på en krog utefter vägen och hoppa in för att se slutet på TV.... å så blev det ju en fika också!
Jo som sagt så arbetade vi en del också, vi hjälpte till att hugga å rensa bort träd runt tomten, här släpar vi ris till brasan, detta ligger ju på isen så det var ju bara tvunget att få bort innan isen går upp! Deras hus är det som ni ser högst upp på bilden. 
Nu ska jag äta tårta.... en av killarna som jobbar här fyller år så han bjuder på tårta!
Ha nu en skön helg alla goa vänner och jag väntar på svar om Boden, fast jag räknar med att allt går i lås, tror det kommer något under nästa vecka!!
Kram Iréne

Etiketter: , , ,

22 kommentarer:

Klockan 8 mars 2013 kl. 00:23 , Blogger Rosenhäxan sa...

Hej vännen Vilka fina dagar du har haft. Miljöombyte behövs ibland.
Ett besök hos Violan , det var väl så inspirerande kan jag tro.
En gång har ja varit där. Så fint det va.
Tänkte åka dit 16-17 mars på vårmarknaden.
Håller tummen för dej ang boden.
Ha de bäst kram Gittan

 
Klockan 8 mars 2013 kl. 01:03 , Blogger Sirpa sa...

Hej! Vilka fina bilder du visar! Vad söta de är som vill leka tillsammans:) Önskar dig en mysig fredag!
Kram Sirpa

 
Klockan 8 mars 2013 kl. 02:36 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Det låter så härligt och det ser så fint ut. Den etsade glasdörren är ju helt bedårande!
Lev väl, kram
Agneta

 
Klockan 8 mars 2013 kl. 03:25 , Anonymous Anonym sa...

Ååå såå fint ni har det....och en jääättesöt liten Vilgot...hur fint som helst.
Vad fint Gästhemmet Sund var...ljuvligt!

Hoppas du får en alldeles underbar helg vännen
Ann-Louisekram

 
Klockan 8 mars 2013 kl. 03:34 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Åh vilka fina bilder du visar,gött att komma hemifrån lite då eller? Har du sol o underbart väder också tro? Ha det gott Kram ♥ Gunilla

 
Klockan 8 mars 2013 kl. 03:59 , Blogger Skaparglädje sa...

Tittar in för att önska dig en trevlig Helg!
Kram!

 
Klockan 8 mars 2013 kl. 05:44 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en trevlig helg
kram Rosa

 
Klockan 8 mars 2013 kl. 07:00 , Blogger Äppelblom sa...

Trevlig helg och kram!

 
Klockan 8 mars 2013 kl. 07:20 , Blogger Anki sa...

Du fick några fina dagar... även om det blev lite jobb också :)
Ha en fin helg!
Kram

 
Klockan 8 mars 2013 kl. 07:20 , Blogger Rigmor sa...

Åhh så vackert det verkar på Gästhemmet, många fina detaljer!! Glasverandan...oj oj säger jag bara...vill ha!!
Men sen är det alltid skönt att komma hem, där man har sina egna saker och sin egna lilla ordning...Och du har ju lite att pyssla med framöver...Det finns inte på kartan att det inte skulle gå i lås nämligen...
Bergamon...ja men då passerade du ju här!! Så nu vet du var du ska slå till på bromsen nästa gång. Och här är det fullt ös, och lite till...och jag tror att det är precis det vi behöver, få lite fart på livsandarna och inte slöa till...Att vara nybliven hundägare är inget latmansgöra!!
Ha en fin helg vännen!!
Kram kram

 
Klockan 8 mars 2013 kl. 07:33 , Blogger Änglarna finns sa...

Underbart med miljö ombyte..även om det för med sig lite jobb...!!
Ser verkligen mysigt ut!!
Håller tummarna för att allt går i lås med boden!!
Önskar dej en fortsatt härlig dag!!
Kram Annika

 
Klockan 8 mars 2013 kl. 10:19 , Blogger Gröna Anemone sa...

Så vackra foton du visar idag, blir inspirerad! Det är så härligt att äntligen hinna sitta ner framför datorn och läsa alla fina blogginlägg.
Ha ett finfint veckoslut!

 
Klockan 8 mars 2013 kl. 10:56 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Så fint ni har haft det! Vackert läge uppe på berget med vattnet nedanför. Skönt med lite utomhusjobb också.

Trevlig helg!
Kram Agneta

 
Klockan 8 mars 2013 kl. 11:56 , Blogger Vardag och flärd sa...

Vet var jag vill bo om jag åker åt det hållet! Tror nog att ni jobbade som det värsta när ni var hos dem.
Ja, vi hoppas du får svar snart om boden och att det blir positivt!
Ha en härlig helg, vännen!
Kram Eva

 
Klockan 8 mars 2013 kl. 12:30 , Blogger fianathome sa...

Åh så vacker veranda och glas. Vem vill inte äta frukost och middag så!
Härligt att kunna ta i med kroppen. Boden....låter långt bort....
Önskar dig en skön helg
KRAM
fia

 
Klockan 8 mars 2013 kl. 23:31 , Blogger Fru C sa...

Vilka fantastiska dörrar dom där med glas...helt underbara. Det är sådana detaljer som blir grädde på moset ;-)

Hoppas du får en skön helg!

Kram//

 
Klockan 9 mars 2013 kl. 00:31 , Blogger EM sa...

Fantastiskt ställe! Visst är det alltid lite roligare att jobba hos någon annan?
Nu är det alltså nära med beskedet. Så himla spännande...
och lyckos dig som kunde hälsa på hos Viola. Hittade du nåt?
Det blir nog en lugn helg här för oss...på måndag blir det sjukgymnast och då hoppas jag att jag får remiss till ortopeden så jag får ordning på min axel... 8 maj öppnar Ikea! Det är inte länge dit... Ska vi ses innan?
kram elsamarianne

 
Klockan 9 mars 2013 kl. 10:49 , Blogger Elsa och Helena sa...

Kan tänka att Violan gjorde stora ögon när du kom på besök. Nu hoppas jag vi ses snart vid något annat tillfälle!

KRAM Helena

 
Klockan 9 mars 2013 kl. 13:52 , Blogger nattugglan sa...

Hej..lycka till i min tävling!!! Vilket fint skåp,,att man slänger sånt..tur att du hann ta det!.Och matplatsen va så fin..Haha kan tänka mej att hunden o killen skulle ha samma leksak.ha en bra söndag!

 
Klockan 10 mars 2013 kl. 03:53 , Blogger Sirpa sa...

Hej! Vill önska dig en skön söndag!
Kram Sirpa

 
Klockan 11 mars 2013 kl. 08:23 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ fint det såg ut! Dit kanske man skulle åka...
Kram
Marie

 
Klockan 12 mars 2013 kl. 02:52 , Anonymous Anonym sa...

Kikar in för att berätta att jag lägger ner min blogg!
Förklaring finns på min blogg.
Tack kära du för den här tiden :)
Ann-Louisekram ♥

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida