tisdag 19 februari 2013

En Ragdoll!

Hej alla vänner!
Nu chockar jag mig nästan själv, ett nytt inlägg redan *ler*!
Men måste bara visa "vår" söta Ragdoll katt, Fanny har flyttat in hos yngsta dottern och hennes sambo, hon är 6 månadern och tycker det är väldigt konstigt och tyst ställe hon har kommit till, inga andra katter att leka med (ännu) lär nog bli fler så småningom! Hon är såååå söt!
 I morgon ska jag åka dit och hålla henne sällskap en stund, så hon inte behöver vara själv hela dagen!
 Annars så fortsätter jag i måleriet, har gjort klart några stolar till, de blev antikvita, tyvärr så glömde jag före bild..... men de var extremt fula, brun färg, skavda både här å där, så slipen har fått gjort sitt!
Har satt nytt tyg på dynerna till dom, vann tyget på Tradera och denna gång läste jag faktiskt hur mycket tyg jag budade på ( brukar glömma det ) så det räckte till 5 dynor och 3 löpare, allt till Boden, som jag räknar kallt med ska gå i lås!

I morgon ska jag göra något som jag inte gjort på nästan ett år.... ska åka å jobba i 3 timmar hos min gamla brukare, de andra tjejerna ska på möte och ringde till mig å frågade om jag kunde, ser fram emot det med skräckfylld förtjusning!! 
Ha nu en trevlig kväll och tack för er omtanke om min kollega, hon har det bäst där hon är nu!
Kram Iréne

Etiketter: , ,

27 kommentarer:

Klockan 19 februari 2013 kl. 11:27 , Blogger fianathome sa...

Härligt med målningsgrejs. Sånt pyssel älskar jag att hålla på med. Men nu känns vårt hus övermöblerat även om det är mysigt. Skulle haft lite större så allt jag gillar får ta plats.
Ha det riktigt gott och lycka till med "extraknäcket" :)
kram
Fia

 
Klockan 19 februari 2013 kl. 11:30 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Åh en sån söt liten Fanny:) Visade henne för min bonusdotter Tindra som sitter bredvid mig i soffan, hon älskar ragdollkatter!

Vad snygga stolarna blir, det där tygmönstret gillar, jag klassiskt!

Tråkigt med din vän..som du säger, hon har det bra där hon är nu..

Kraam Jenny

 
Klockan 19 februari 2013 kl. 11:42 , Blogger Vardag och flärd sa...

Åh, vilken vacker Fanny, mysigt att rå om henne en stund!
Din möbler till boden blir så fina, hoppas verkligen allt går i lås för dig!
Jaha, då var det jobb igen, men 3 timmat går ju fort.
Ha det fint, vännen!
Kram Eva

 
Klockan 19 februari 2013 kl. 11:59 , Blogger Rosenhäxan sa...

Gokväll Irene . Stolarna blir superfina.
Så söt katt.Väldigt fin.
Lycka till på jobbet i morgon. Det går säkert jättebra.
Jag är ledig imorgon , så det blir pyssel till torpet.
Ha det så bra
Kram Gittan

 
Klockan 19 februari 2013 kl. 12:34 , Blogger Skaparglädje sa...

Lycka Till på jobbet imorgon.

 
Klockan 19 februari 2013 kl. 12:59 , Blogger bakom berget sa...

Åhh en sån söt liten katt! Mysigt att få umgås med henne en stund.
Va det måste vara roligt att hålla på och fixa med grejer till den kommande boden.Stolarna kommer att bli jättesnygga!

Ha det så bra nu!

Kram Åsa.

 
Klockan 19 februari 2013 kl. 13:28 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Oh vad fint du gör, tyget känner jag igen, men från vad, min första tanke var en gammal madrass, ja alltså att man hade sånt tyg runt madrasser förr. Stämmer kanske. Häftigt att folk har gammalt tyg liggandes. Tradera är kul, jag har sålt lite där nu igen o köpt också (som vanligt) har lite till jag ska ha ut, de e kul. Blir nästan som gift.

kramiz

 
Klockan 19 februari 2013 kl. 15:23 , Blogger Sirpa sa...

Hej! Nyfiken sen att se hur stolarna blir! Lycka till jobbet! Ha en skön onsdag!
Kram Sirpa

 
Klockan 19 februari 2013 kl. 23:00 , Blogger Ett ögonblick sa...

Hej!!:)
Tack för dina gulliga kommentarer!!:)
Nu börjar jag förstå... har läst ikapp mig ordentligt! Vilken bra idé!!! det är ju som gjort för en "liten" verksamhet i det vackra huset.
Du frågade om ljusstakarna...ingenting är omöjligt!!! i nuläget vet jag inte hur mycket/många jag har kvar som är obehandlade men det händer hela tiden saker här och vi har ganska stora resurser på att göra och tillverka nya saker. Jag bistår jättegärna... vi kan väl hålla kontakt och ha det lite öppet... Du får gärna maila mig på listor511@hotmail.com

Så fina stolarna blir!! tur du hade på tradera, jag älskar det tyget. Min far tillverkade sängar och använde det tyget på dom så det finns mycket känslor för mig i både tyg och mönster.
Vi är nästa lite lika som håller på och målar och målar...;))

Vilken ljuvlig liten kissekatt!!

Ha det gott och lycka till på jobbet idag!!
kram lisamaja

 
Klockan 19 februari 2013 kl. 23:27 , Blogger Fru C sa...

Det tyget ger så många minnen från barndomen....det är verkligen fint! Fin är också lilla fröken Ragdoll ;-) Lycka till på jobbet idag!

 
Klockan 19 februari 2013 kl. 23:46 , Blogger Annes vita rum sa...

Du är verkligen duktig med dina möbler,älskar tyget.. ha de gott...kramiz

 
Klockan 19 februari 2013 kl. 23:55 , Blogger Anki sa...

Såå söt och fin katt - ser ut att finna sig väl till rätta där hon ligger och myser :) Du är flitig som en myra... målar och står i. Fint tyg du hittade - minns att det fanns kuddar och madrasser med liknande mönster hos farmor och farfar. Inte nog med att du jobbar hemma - du åtar dig också extrajobb - även om det bara är några timmar :)
Ha det gott!
Kram

 
Klockan 20 februari 2013 kl. 01:46 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Tänk att färg ännu en gång..gör så mycket! Tyget du budat hem..kommer jag ihåg att vi hade på madrasser när jag var barn...:)
Önskar dej en underbar dag..och måste säga att ragdollen..var så underbart söt!!
Kram Annika

 
Klockan 20 februari 2013 kl. 01:50 , Blogger EM sa...

Vilken underbar katt! Jag älskar katter, men är allergist, och jag skulle gärna ha en goding här hemma... men men.
Imorgon vet jag när vi får tid på verkstan m bilen,,, så jag återkommer.
Men det är ju inte så att du sitter o väntar och inte har nåt att göra, hihi.
kram elsamarianne

 
Klockan 20 februari 2013 kl. 03:17 , Blogger Här är gudagott att vara ! sa...

Hej pyssliga bloggvän !
-Oj vad du hinner med...Kan du skicka lite energi blev jag väldigt glad ;) !
Men vilken sötnos du har fotat !- Kan tänka vem som är i centrum i det huset just nu.
Ha en fin dag och ta hand om dej !
Kram Anneli

 
Klockan 20 februari 2013 kl. 03:54 , Anonymous Anonym sa...

Urfin misse!!! Skulle med vila ha en sån sötis!!

Ojoj så duktig du är med att fixa...tror du kommer få jättefint sen med allt det nyfixade och vilket snyggt tyg..kommer bli hur fint som helst :)


Tusen tack fina du för kryapåhälsningen jag fick♥

Det värmde ska du veta

Ta hand om dig
Ann-Louisekram♥

 
Klockan 20 februari 2013 kl. 12:28 , Blogger Rigmor sa...

Det var en riktig skönhet som flyttat in hos dottern!! Och hon ser ut att veta om det också...en dam med värdighet...
Snygga stolar, och tyget...påminner inte det om gamla tiders bäddmadrasser, fast det var blått...?? jättefint!!
Jag bokar in öppningsdagen...kommer att hänga på låset...med en flåsande hund i nacken...*skrattar*...!!
Kram kram

 
Klockan 21 februari 2013 kl. 04:20 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Fanny, hon vet det naturligtvis själv redan, men hon är väldigt snygg! Klart att en sådan fin pisse måste passas.
Stolarna är jättefina och kul att du vann så fint tyg. Jag brukar också glömma att läsa beskrivningarna när jag budar, jag vill ha det bara.....
Agneta kram

 
Klockan 21 februari 2013 kl. 07:50 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Vilken fin katt och så snyggt tyg
kram Rosa

 
Klockan 21 februari 2013 kl. 13:56 , Blogger Märta sa...

Vad fina stolar du kommer att få. Tyget är ju så snyggt! Gosig kisse är det ju också. Tyvärr är jag super allergisk mot katter. Så här bor katterna i ladugården.
Ha det gott! Kram! Märta

 
Klockan 22 februari 2013 kl. 00:17 , Anonymous kathas kortmakeri sa...

Åh vilken söt liten kisse och de är ju bara så härliga som blir lite slappa när man håller i dem.
Vilket fint tyg!!!
Ha de gott!
Kram Katha

 
Klockan 22 februari 2013 kl. 03:38 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Vilken katt! Så söt hon är! Mysigt att få hålla henne sällskap.
Så snyggt tyget är till dynorna! Tradera är bra.

Trevlig helg!
Kram Agneta

 
Klockan 22 februari 2013 kl. 05:08 , Blogger Norr om Köpenhamn sa...

Tack snälla för hälsningen till mitt nya jobb :) Du kan tro att jag trivs!!
Så gulligt av dig att hålla katten lite sällskap....fin den är!
Ha nu en mysig helg!!
Kram
Ulrika

 
Klockan 23 februari 2013 kl. 08:42 , Blogger Sirpa sa...

Hej! Vill önska dig en skön lördag kväll!
Kram sirpa

 
Klockan 23 februari 2013 kl. 08:52 , Blogger Maria sa...

Tyget passar fint till stolarna, jo men de e väl klart att de ska bli en liten bod.
Söt hon var den lilla katten.
Önskar dig en skön helg/kramen

 
Klockan 24 februari 2013 kl. 10:22 , Blogger Unknown sa...

Hej!
Ljuvlig liten kisse.Fint du målar och grejar.
Hoppas du har det bra där uppe och nu känns det lite vårigt i luften , så vi har pratat lite om att åka upp snart, skall bli så skoj.
ha det fint.
Kram/
Berit

 
Klockan 25 februari 2013 kl. 00:58 , Blogger Black Iris sa...

Härlig misse som flyttat in..
Tyget du vunnit gillar jag skarpt..

Kram Maidi

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida