tisdag 2 april 2013

Nu köööör vi!

Hej alla vänner!
Ja så var Påsken över, under två dagar åt jag konstant:) resten jobbade jag ihärdigt!
Först så vill jag berätta att vi fått JA på renoveringen, så nu är fönster beställda och blästrarna kommer inom kort! Sedan är det ju min tur med allt, beställa varor, öppna konton, namn, kyldisk och kaffemaskin ska fixas!! 
 Så efter att vi ätit i två dagar, så tog vi vid här, syrenhäcken fick sig en omgång, lilla Boden ligger till vänster precis utanför bilden! Mannen i huset sågade, högg och körde bort, jag krattade och där emellan rev jag tapeter i Boden. Rigmor med bloggen Paradiset Bergamon tipsade om att spara tapeter och göra en tavla av dessa, så nu Rigmor ligger det en hög med tapeter här å väntar ;)! Vilka fantastiska tapeter jag hittade, minst tre lager i varje rum och små söta bårder upptill!
På påskafton var vi på lunch hos dessa två juveler, ett stort påskägg utan godis fick de, kläder och pengar är bättre! Här spelar de något dataspel, mormor är ju inte så insatt i detta men ser ni den lilla mojängen på golvet mellan pojkarna, sätter man olika figurer där.... så hux flux är de på TV och man kan spela med dom, ja någon sladd finns nog säkert där emellan *ler*
Denna utemöbel fick vi bröllopspresent, har hängt med i 36 år, många olika färger har den haft, sne och rostig, tänkte slänga..... men kom på att jag behöver ju sådana möbler nu, så här har skrapats rost, målats med rostfärg och inhandlats ny färg, denna gången i en grön nyans!
Precis innan Påsk kom ett stort paket, jag vann en tävling om att gissa rätt på ett ägg, vad det var för djur som lagt det, inte för att jag gissade rätt och ingen annan heller så jag hade turen att bli dragen! Oj vad fina saker jag fick från Kathas kortmakeri, Tusen Tack vännen!
Sist men inte minst så blommar dessa underbara blommor i söderväggen här hemma!  Och i går kväll när jag gick ut å skulle kvällsfodra hästarna, så kändes som riktig VÅR i luften, inte kallt (just då) fåglarna kvittrade och jag stod bara å njöt!
Nix bäst att sätta igång med alla saker! Kram Iréne

Etiketter: , , , ,

24 kommentarer:

Klockan 3 april 2013 kl. 00:13 , Blogger Sirpa sa...

Här har det hänt mycket!:) Grattis till vinsten och grattis till renoveringen! Vad roligt att ni kan börja röja:) Nyfiken att se vilka härliga gamla tapeter du hittar!
Här har det varit bara sol ganska många dagar nu, vårligt och härligt!
Har det bra!
Kram Sirpa♥

 
Klockan 3 april 2013 kl. 00:34 , Blogger bakom berget sa...

Grattis! Ja nu förstår jag att du har energi när något såå roligt väntar. Vilken tur att du inte slängde de vackra utemöblerna. De är ju jättefina.Lycka till med ditt fortsatta arbete med din Bod. Hoppas jag ska ha vägarna förbi någon dag :o)

Kram Åsa.

 
Klockan 3 april 2013 kl. 00:36 , Blogger nattugglan sa...

ÅHH så spännande tid du har framför dej...med "boden" o att måla utemöbler..hihi.;O)..Så härligt..jag vill oxå ha en lite affär med allt möljigt man har skapat...men jag tror inte det skulle funka här,,för långt från stan o för långt från "stora vägen"...o ett litet mysigt café skulle oxå va härligt at ha.. men jag fortsätter att drömma..Så fina krokusar du har..mina syns inte än..O(( ha en bra dag!

 
Klockan 3 april 2013 kl. 01:01 , Blogger Rigmor sa...

YEEES!! Jag visste det, kände på mej, det skulle hända saker!! Blir så glad för din skull, människor med din energi och kreativitet ska få spelrum, så är det bara!! NU väntar en spännande vår och försommar...sen ska jag sitta där på en stol, smutta på gott kaffe och bara le, hon kan hon min bloggvän!!
För övrigt var det ju trevligt att din påsk blev bra...*skrattar*, det höll jag alldeles på att glömma...!!
Grattis och verkligen lycka till nu!!
Kram kram

 
Klockan 3 april 2013 kl. 01:28 , Blogger EM sa...

Grattis! Då har du att göra... men vi kan kila in lite tid emellan häråt...
jag ska kolla m gubben och almanackan och så återkommer jag med förslag.
kram elsamarianne

 
Klockan 3 april 2013 kl. 03:18 , Blogger Här är gudagott att vara ! sa...

Grattis till att ditt stora projekt kommer att bli av !! -Mycket arbete som väntar men resultatet kommer att ge både dej och andra så mycket glädje!
-Lycka till med allt ♥
Kram Anneli

 
Klockan 3 april 2013 kl. 05:14 , Blogger Solglittret sa...

Grattis vännen!

Så härligt inlägg med massor med vååår!!

Tänk så bra kvalitet det var på grejerna/möblerna förr i tiden, härligt när bruksföremål (som man nog kan kalla din gamla trädgårdsmöbel)...hihi.. kan hänga med så länge!

Hoppas du har en finfin dag i solen vännen <3
Kram Lollo

 
Klockan 3 april 2013 kl. 07:39 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Grattis...så kul..att dina planer gått i lås!! Förstår att det skall bli både spännande och kul..att starta upp!
Ja du..vem har inte ätit...hi hi...!!!
Vilka dagar vi har...så ljuvligt att solen nu visat sig..i flera dagar!!
Önskar dej en fortsatt mysig dag!!
Kram Annika

 
Klockan 3 april 2013 kl. 07:43 , Blogger Vardag och flärd sa...

Tack vännen, för dina fina hälsnigar!
Stort Grattis till att ni nu kan sätta igång på riktigt! Så roligt!
Mina krokusar hittar jag inte, de har inte visat sig än men visst känns det som vår i luften.
Ha det fint, vännen!
Kram Eva

 
Klockan 3 april 2013 kl. 08:11 , Blogger Maria sa...

De är så spännande att riva tapeter i ett gammalt hus...hur många lager som helst och ibland slutar det med gamla tidningar som kan vara roliga å läsa...ja det som går å se. Jo tack kikar nog förbi någon dag å ser hur de går för er.
Ha de gott i vårsolen/kramen

 
Klockan 3 april 2013 kl. 10:17 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Hej Irene
Hjääääälp har försnillat ditt mail som kom nyss. Kan du skicka det igen är du gullig. Och örhängena var en liten present till dig
kram Agneta

 
Klockan 3 april 2013 kl. 11:58 , Blogger Betongglädje sa...

Åh vad roligt och ännu bättre när man slipper betala själv! =)
Grattis till vinsten också!
Ska bli spännande att följa din bod och kafeet!
Ha en bra vecka!
KRAMIS Camilla

 
Klockan 3 april 2013 kl. 14:46 , Blogger Rosenhäxan sa...

Vad roligt för dej att du nu kan sätta fart med din bod.
Fina vårbilder du visar.
Tack för din inbjudan i sommar. Skulle vara roligt att träffa dej.
Många gaffel och skedkramar
Gittan
Ps skissade på skiffertavlor ikväll....roligt.

 
Klockan 3 april 2013 kl. 22:29 , Blogger Skaparglädje sa...

Ett så positivt och härligt inlägg du har idag.
Så roligt att du fått klartecken till din bod. Skönt att få sätta gång på allvar.
Fina krokusar har du också, mina har inte börjat blomma än.
Kram från Anne-Lie!

 
Klockan 4 april 2013 kl. 00:21 , Blogger Anki sa...

Grattis - så bra att allt går åt rätt håll! Massor med jobb återstår, men snart... snart är din dröm uppnådd! Bra idé som Rigmor kom med - spännande med gamla tapeter... tänk om de kunde berätta...
Kommer och hälsar på när du är klar!
Kram

 
Klockan 4 april 2013 kl. 01:02 , Anonymous kathas kortmakeri sa...

Rätta takter vännen bara att köra på.... Kommer att bli så bra!
Kram Katha

 
Klockan 4 april 2013 kl. 03:09 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Ja kör på bara...blir jättebra när det är klart .
Och så mycket fint du fick i paketet
ha en bra dag
kram Rosa

 
Klockan 4 april 2013 kl. 11:13 , Blogger Gröna Anemone sa...

Grattis! Jätteskoj att ditt projekt går framåt! Påsken har ni firat precis på samma sätt som vi gjorde, med mycket och god mat och så massor av utomhusjobb. Mina krokusar ligger gömda under massor av snö ännu, så man blir ju så glad att få se dina fina blommor! Ha en fin vecka!

 
Klockan 5 april 2013 kl. 11:00 , Blogger HWIT BLOGG sa...

Kommer att bli sååå bra när det är klart! Nu får våren sätta fart, här på Öland har vi snö och nordliga vindar - med andra ord, iskallt!

Ha en skön helg!
Titti

 
Klockan 6 april 2013 kl. 00:32 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad roligt att ni fick ja! Det ska verkligen bli spännande att följa renoveringen. Grattis till din fina vinst! Den här mormor'n är inte heller så haj på TV-spel, men barnbarnen har rasansvärt roligt när hon (jag) försöker=)
Kram,
Regina

 
Klockan 8 april 2013 kl. 01:05 , Blogger Black Iris sa...

Jag kan förstå att du har mycket jobb framför dig nu och mycket som ska fixas men gud så roligt jobb..
Tänk vad nöjd du är när allt är klart och då kanske jag kommer förbi och tar en kopp :)

Kram Maidi

 
Klockan 8 april 2013 kl. 03:06 , Anonymous Anonym sa...

Härligt, härlig. Tur du inte slängde den där utegruppen, de är ju hypermoderna nu o snordyra i inköp:) Nu ska de hända grejer!!!!!!!

Jag har stängt min blogg, en tid, eller för evigt vi får se. Ha de gott.
Kramiz Herr Nilssons Fru

 
Klockan 8 april 2013 kl. 06:03 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Här händer det grejer hela tiden märker jag. Förstår att det är massor med jobb nu en tid framöver.
Kram
Marie

 
Klockan 9 april 2013 kl. 00:21 , Anonymous Anonym sa...

Va roligt!!Grattis!!Detta tror jag verkligen på .Önskar dig Lycka till.Kramar från Birgitta

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida