måndag 8 april 2013

Pretty Women och loppis!

Hej alla vänner!
Har under helgen varit lite kulturell......
 ...har varit och sett Showskolans uppsättning av Pretty Women, på Kulturbruket här i Mellerud, ja jag bara njöt, så bra, vilket gäng! Killen som spelade "Edward" var bara 16 år men vilken röst, ja man bara rös när han sjöng " When a man loves a wommen"!  
 Söndagen tillbringade jag på en stor loppis i Vänersborg på den berömda ;) arenan! Förutsättning var att - jag ska inget handla..... hm. Hade med mig dottern och en väninna och de började prata på kakburkar till mitt café.... förstår inte riktigt det!!!! 
 Men...ja vad tror ni, ja ni ser två olika eller 4 kan man ju säga hihi och fler blev det, den dyraste kostade 100 kr å billigast 20 kr!
 En söt bricka slank med oxå, ska ju ha olika brickor i caféet!
Enligt väninna skulle jag köpa sådana här söta flaskor å ha i fönstren, jaja 2 blev det! Undrar om de manipulerade mig på något sätt......;)!!
Tog tid den där loppisen, så jag fick skicka mannen i huset och hämta 2 bord som jag inhandlat på ett annat loppis, de skulle hämtas innan 16 på söndag, en förkyld man fick kliva upp från soffan och åka iväg, nu ligger han helt pall, feber och riktigt tätt och snuvig...kan väl aldrig bero på färden igår, väl??!  Så nu har jag inhandlat alla medikament jag hittade till älsklingen, bara jag nu klarar mig!!!
Tack för alla goa kommentarer jag får från er, hoppas att jag får se några av er här under sommaren!
Kram Iréne

Etiketter: , , ,

28 kommentarer:

Klockan 8 april 2013 kl. 09:43 , Blogger Anneli sa...

Jaha, du var också där.
Mysig loppis men de flesta sålde ganska dyrt tyckte jag...........
Men fick med mig en del hem ändå.......är ju så svårt att låta bli.

Ha det gott,
Kram Anneli

 
Klockan 8 april 2013 kl. 10:03 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Vad mycket fint du hittade...de flaskorna blir jättefina att sätta en blomma i ..skulle var kul att hälsa på i ditt cafe
kram Rosa

 
Klockan 8 april 2013 kl. 10:06 , Blogger Anki sa...

Oj, vilken fantastiskt trevlig helg du haft! Och vilka trevliga fynd!
Jag räknar med att ta mig till dig vid tillfälle i alla fall - har du plats med en husbil på parkeringen?
Hoppas mannen kryar på sig och att du slipper att drabbas!
Ha det gott!
Kram

 
Klockan 8 april 2013 kl. 10:06 , Blogger Sirpa sa...

Så mycket fina saker du har fyndat! Hoppas din man kryar på sig!:)
Vet inte riktigt hur långt det är från Örebro till din café!?
Önskar dig en skön kväll!
Kram Sirpa♥

 
Klockan 8 april 2013 kl. 10:15 , Blogger Skaparglädje sa...

På loppis kan man verkligen fynda. Min mamma hade en sån där vånings kakburk, fast enfärgad.
Kram!

 
Klockan 8 april 2013 kl. 10:46 , Blogger Vardag och flärd sa...

Hihi, är du lättpåverkad, Iréne? Men det är väl bättre att handla på loppis än att handla nya, dyra grejer, nu kommer din bod att bli mycket mer personlig. Brickan är ju ljuvlig, tänk att bli serverad kaffe på den! Jag kommer i sommar!
Stackars din man, men jag tror han gör nästan vad som helst för dig!
Ha det fint i dina bestyr!
Kram Eva

 
Klockan 8 april 2013 kl. 10:50 , Blogger Gröna Anemone sa...

Kakburkar och serveringsbricka, det börjar arta sig...! Tur att man har dom där karlarna i alla fall, för hur skulle man annars hinna med allting... (hihi)? Du har haft en jättetrevligt veckoslut, det behöver man ibland! Ha en fortsatt fin vecka!

 
Klockan 8 april 2013 kl. 11:12 , Blogger Viola sa...

Nog fyndade du alltid :) hoppas verkligen att du kommer loss i juli, kram och ha en fin vecka, kram

 
Klockan 8 april 2013 kl. 11:37 , Blogger Här är gudagott att vara ! sa...

Hej Irené !
Vilken tur att dom "tvingade" dej att köpa dessa fina grejer ! ;)
-Det kommer att bli så mysigt på ditt café !!!
Synd att det är 1064 km till Mellerud ....
-Hoppas din man kryar på sej och inte skickar bacillerna till någon annan !
Kram Anneli ♥

 
Klockan 8 april 2013 kl. 12:05 , Blogger Rosenhäxan sa...

Men vilka fynd du kom över. Så fina burkar.
Och mannen din vilken hjälte , förkyld o allt. Ändå klev han upp
ur sjuksängen o hjälpte till med transporten..
Alla vet vi ju hur sjuk en man är när de blir förkylda ( hhiiiiii)
Har tagit det lugnt hela dagen, det känns bra.
Imorgon jobbar jag. På onsdag ska det målas på skiffer .
Ha en fin vecka o må så gott

Kramas Gittan

 
Klockan 8 april 2013 kl. 12:05 , Blogger Cajsas Faster sa...

Så det ska bli Café. har visst inte hängt med riktigt!

Låter mysigt och kommer bli jättefint med alla dina fynd!

Kram Marie

 
Klockan 8 april 2013 kl. 22:47 , Blogger EM sa...

Vilka fynd! Behöver du dukar?
kram elsamarianne

 
Klockan 8 april 2013 kl. 23:04 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Vilka trevliga fynd. Kommer att bli så fint på ditt café. Ha en fin dag.
Snön är borta men det är kallt.
Kram Agneta

 
Klockan 9 april 2013 kl. 01:04 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Klart att du skall ha både burkar och flaskor...fniss...
Burken som är i tre färger...jag har en likadan...som först farmor hade kakor i..och sedan övertog mamma den..och nu står den tom..!! I mitt skåp...
Ha nu en underbar dag..och hoppas du klarar dej från förkylningen!!
Kram Annika

 
Klockan 9 april 2013 kl. 01:34 , Blogger Elzie sa...

Den där kakburken, den tredelade, känner jag igen. Sån hade vi hemma men nu är den totalt borta. Undrar vem som norpat den, haha?
Ha en fin tisdag och hoppas att gubben piggat på sig.
Kram Elzie

 
Klockan 9 april 2013 kl. 02:02 , Anonymous kathas kortmakeri sa...

Lurad eller inte underbart fina fynd gjorde du,brickan är bara så söt. Längtar efter att kunna göra ett besök.
Kram Katha

 
Klockan 9 april 2013 kl. 02:21 , Blogger Solglittret sa...

Jättefina fynd du gjort!!
Den söta brickan blev genast min favorit :)

Tack för dina alltid så goa kommentarer hos mig :)
Hoppas du får en finfin vecka vännen
Kram Lollo

 
Klockan 9 april 2013 kl. 02:38 , Blogger Rigmor sa...

Vilka fynd på loppiset!! Och de runda kakburkarna, dels är det nostalgi för min del (mormor hade sådana...) och sen har jag en uppsättning också som står över skåpen i köket, tyvärr har någon skrivit på dom, men det försöker jag vända in mot väggen...
Förstår att det är mycket nu som ska ske och som snurrar runt i ditt huvud, bara du andas emellanåt också...*skrattar*!!
Å musikalen...hur avundsjuk som helst blev jag!! Tänk så många dolda talanger det ryms i vårt land, måtte de få smaka lite av berömmelsen också!! Det är de verkligen värda, så mycken tid som de lägger ned på förberedelserna.
Ha nu en riktigt bra fortsättning på veckan vännen!! Det är sååå spännande att följa din framfart...*skrattar*...!!
Kram kram

 
Klockan 9 april 2013 kl. 08:50 , Blogger Stina sa...

Fina gamla saker du hittat.:-) Kram Stina

 
Klockan 9 april 2013 kl. 10:53 , Blogger Bettina Bäck sa...

Mumsiga fynd! :-)

 
Klockan 10 april 2013 kl. 09:48 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Se där ja, vilka fynd. Oh billigt med, grattis. Nä men inte trodde du väl att man kan gå på loppis o se alla fynd o inget handla?? :)

Brickan tycker jag var väldigt charmig.

Kramiz

 
Klockan 11 april 2013 kl. 05:03 , Anonymous Elin sa...

Häftigt, jag älskar musikaler! Och så mycket fint du hittat!

 
Klockan 11 april 2013 kl. 10:38 , Blogger Maria sa...

Gamla burkar är roligt att ha, fick utav mamma en sådan där med 3 på höjd. Hoppas gubben kryat på sig och att du slapp bli dålig.
Ha de gott/kramen

 
Klockan 12 april 2013 kl. 00:01 , Blogger Betongglädje sa...

Vilka fina fynd du gjort på loppisen!
Ditt kafe kommer att bli underbart!
Ha en fin helg! Själv fick jag en extra ledig dag men hör regnar det, blir innepyssel idag!
Kramis Camilla

 
Klockan 12 april 2013 kl. 04:35 , Blogger Elsa och Helena sa...

Härliga fynd på loppisen, de kommer att passa perfekt. Den där våningskakburken känner jag igen...har en själv (någonstans bland alla saker som jag inte vet vart jag lagt:)

Härlig helg o KRAM Helena

 
Klockan 12 april 2013 kl. 08:28 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Så roligt att du kan sätta igång på riktigt nu!
Det var ju bara bra saker du köpte på loppisen som du kommer att behöva. Kul att du tänker ha olika brickor på caféet.

Trevlig helg!
Kram Agneta

 
Klockan 12 april 2013 kl. 10:57 , Blogger Christina sa...

Det är så kul med loppisar!! Man ska aldrig köp, bara titta!! Och sen har man bilden full!/Lila-Christina

 
Klockan 14 april 2013 kl. 04:32 , Blogger Black Iris sa...

Vad synd att jag inte visste om den loppisen för där hade jag velat shoppa loss.
Burkar älskar jag och jag fyller dem med allt möjligt..
Dina burkar kommer att bli så fina på ditt café..

Kram Maidi

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida