torsdag 18 april 2013

Lantligt Anno 1785!

Hej alla vänner!
Japp så var namnet äntligen klart.... tog lite tid för Bolagsverket ville inte som jag!!
Sökte först på Skifferboden men ett enda namn i Västra Götalands län hade skiffer med i sitt namn och bedrev ungefär lika som jag ska göra! Så där blev det stopp, och då får man en blockout haha kom inte på något vi funderade å funderade och till slut så kom jag på att boden är ju byggd 1785 och så la vi till Lantligt Anno 1785! Så nu finns jag!!
 Kortet här under är så otroligt intet sägande... var ute å gick en dag med kameran (för en gångs skull) då flög några Kanada Gäss upp fram för mig jag lyfte kameran å tryckte, så prickarna ni ser är fåglar och resten himmel! 
 Minna gamla trädgårds möbler som jag skulle kasta på tippen, inte var de fagra...
 ...men med lite färg så ser de då bättre ut, de kommer säkert till stor användning under sommaren!
Har även kommit igång med lite betong gjutning, har samlat på mig många olika formar under vintern, så igår var jag tvungen att prova några! Bilder kommer!
Här har vi full storm, vet knappt om jag vågar mig ut å ta in hästarna om en stund!
Jag har även gjort de första beställningarna till affären idag, lite läskigt men ändå en skön känsla!
Ha nu en fin kväll alla goa vänner! Kram Iréne

Etiketter: , ,

23 kommentarer:

Klockan 18 april 2013 kl. 07:27 , Blogger Rosenhäxan sa...

Klockrent Irene! Vilket fint namn på din bod.
Trädgårdsmöblerna blev så fina. Min favoritfärg (hihi )
Åh va spännande det måste kännas nu... Beställa de första varorna.
Min dotter hälsar till mannen din. Att det räcker med 500 kg sten
(Hahaaaa......)
I helgen ska det fixas klart med dina stenar , fixa vid torpet med lite trädgård .
Grattis till det fyndiga namnet
Ha en bra helg med mycket sol
Kram Gittan

 
Klockan 18 april 2013 kl. 07:34 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Skönt att du finns! Det var väl ett bra namn.
Och möblerna blev fina i grönt!
Så roligt att ha kommit en bit till!

Kram Agneta

 
Klockan 18 april 2013 kl. 08:40 , Blogger Sirpa sa...

Hej! Vilket fin namn det blev! Möblerna ser mycket fina ut...lite färg så allt blir som nytt igen:)
Det blåste här igår så att man fick hålla i tupén:)
Har en skön kväll!
Kram Sirpa♥

 
Klockan 18 april 2013 kl. 08:43 , Blogger Skaparglädje sa...

Mycket passande namn. Vilken förändring det blev på trädgårdsmöblerna, tänk att lite färg kan göra sånt underverk.
Haha...jag trodde du hade fotat snö, men tack för förklaringen...nu ser jag att det är gäss :)
Idag har vi haft sommarvärme +18 grader, det har blåst ordentligt men det har varit ljumma vindar. Bara att njuta.
Kram!

 
Klockan 18 april 2013 kl. 09:43 , Blogger EM sa...

Har ju redan skrivit att namnet är ju hur bra som helst,,, visserligen hade skifferboden varit fint också,,, men det här namnet låter nästan lite finare,,, gammalt fint beprövat...
Blåst o hästar går inte ihop. Händer det nåt så händer det när det blåser. Rida i skogen är knappt att tänka på... de ser spöken och när de får blåst under svansen :-)))) usch ja... Lilleman blir också lite lekfull då. Värst är ju när löven snurrar, då får han tokspel och då är det inte lätt att hålla den stollen... Ska bli så roligt att ses!
kram elsamarianne

 
Klockan 18 april 2013 kl. 11:01 , Blogger Vardag och flärd sa...

Namnet är ju perfekt, lätt att komma ihåg också!
Möblerna blev ju om nya i den läckra färgen! Hoppas vädret blir fint så det kan sitta fikagäster där varje dag!
Ha en riktigt fin helg, vännen!
Kram Eva

 
Klockan 18 april 2013 kl. 11:07 , Blogger Rigmor sa...

Men...vilket bra namn!! Där satte du liksom pricken över I:et. Eller möjligen att pricken skulle kunna vara de gröna trädgårdsmöblerna också...såna där läckra som man sitter så skönt i. En sådan måste jag ju prova...
En svala gör ingen sommar...men två gäss gör faktiskt att bilden blir vårlik!! Här stod jag och Zambos förra matte idag och tittade på gässen, och det blåste så när de skulle flyga iväg fick de göra som flygplanen, de fick ändra rutt...
Ha det så gott vännen, och nu är det spännande att följa ditt nya projekt!!
Kram kram

 
Klockan 18 april 2013 kl. 11:39 , Blogger annika sa...

Du det namnet gillade jag. Vilken tur att de sa nej till det första förslaget.
Oj så mycket du grejar nu inför öppningen. Jag upptäckte att jag har missat en massa inlägg här.
Trädgårdsmöblerna ser inbjudande ut. Skönt att sitta och gunga lite lätt då man tar en paus och en fika.

Kram
annika

 
Klockan 18 april 2013 kl. 11:56 , Blogger fianathome sa...

Grattis till namnet och jag önskar LYCKA TILL med din bod!!Synd du bor så långt bort...
Coolt namn måste jag säga.
Här blåser det också. Allt vattnet i havet har sugits ut och det är strand som är bar. Mycket märkligt ser det ut.
Ha en skön kväll
kram
Fia

 
Klockan 18 april 2013 kl. 12:17 , Blogger Elzie sa...

Vad kul att komma igång, men kan tänka mig att det är läskigt innan man vet hur det går.
Här blåser det också. Inget jag gillar precis. Och jag hoppas verkligen det lugnat ner sig tills vi ska ut med husvagnen i morron.
Ha en fin helg.
Kram Elzie

 
Klockan 18 april 2013 kl. 12:56 , Blogger Unknown sa...

Vilket fint namn och vilka härliga saker du hittat på loppisen kakburkarna, brickan och bqara älskar såna små flaskor. I närheten av där jag bor har det precis öppnat ett cafe´och om jag inte minns fel( fick en bild i huvudet, nu när jag såg din fina flaska) så har jag för mig att de hade vita hyllor på väggarna som var fulla med liknande flaskor och det var så fint. Ååå va jag skulle viljat visa dig. Får kanske ta mig en tur dit någon dag.
Tack för grattiset:)
Kram/
Berit

 
Klockan 18 april 2013 kl. 22:05 , Blogger Anki sa...

Grattis! Ett jättebra namn - tycker faktiskt det är bättre än det du först ville ha. Väcker i alla fall min nyfikenhet på ett mer påtagligt sätt - Lantligt Anno 1785 - hm... undrar vad det är för spännande? (så reagerade jag :))
De där gamla trädgårdsmöblerna kommer att bli kanon! Har redan bestämt med Lasse att vi ska åka till dig i sommar :)
Önskar dig allt gott!
Kram

 
Klockan 19 april 2013 kl. 01:01 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Tittar in för att önska dig en fin helg.
Sköt om dig
kram Agneta

 
Klockan 19 april 2013 kl. 02:34 , Blogger Sirpa sa...

Tittar in och önskar dig en mysig fredag!
Kram Sirpa♥

 
Klockan 19 april 2013 kl. 09:35 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

ett jättebra namn tycker jag
ha en trevlig helg
kram Rosa

 
Klockan 20 april 2013 kl. 02:58 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Jättefiint namn,passar som handsken tycker jag!
Åhh blir avis på möblerna! Tur du INTE kasta dom..Kram på dej ♥ Gunilla

 
Klockan 20 april 2013 kl. 05:37 , Blogger Gröna Anemone sa...

Jag tycker namnet är klockrent! Bodde jag närmare, skulle jag garanterat besöka din bod. Nu får jag istället glädja mig åt att läsa om ditt projekt och se dina foton.
God fortsättning!

 
Klockan 20 april 2013 kl. 22:04 , Blogger Solglittret sa...

Såå härligt och fint allting:)
Grattis till fina namnet..hihi

Underbara bilder!
Hoppas du har det fortsatt fint i våren vännen

Kram Lollo

 
Klockan 21 april 2013 kl. 06:41 , Blogger Maria sa...

Va fina utemöblerna blev fin färg.
Namnet lät ju kanon kommer säkert locka till sig många många besökare i sommar.
Ha en skön vecka/kramen

 
Klockan 22 april 2013 kl. 12:31 , Blogger Viola sa...

Vilket fint namn det blev till slut :) kommer du loss den 20/7, det hoppas jag, kram

 
Klockan 22 april 2013 kl. 13:56 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Det var ett fint namn! Spännande!
Agneta kram

 
Klockan 23 april 2013 kl. 00:21 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Men vilket härligt namn.
Oh vad fina möblerna blev - som nya.
Oj vad spännande saker du har framför dig nu.
Kuligt....kuligt.

Kramiz

 
Klockan 23 april 2013 kl. 00:45 , Blogger Black Iris sa...

Jättefint namn blev det till slut.. Jag förstår att allt är så superspännande innan allt är klart. Klart man ser att det är fåglar på himlen där..

Kram Maidi

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida