tisdag 23 april 2013

Jag visste det.......

Hej alla goa vänner!
Nu undrar ni säkert vad det var jag visste...... jo i fjol så lovade jag dyrt och heligt att aldrig sätta fröer, hmmmmmm
 ..... ja ni ser! Här står de, blir ibland så trött på mig själv men nu sticker de då upp både tagetes och luktärtor! Ifjol så kom det inte upp något av värde men i år byte jag fönster, så det hjälpte kanske!
 Har även gjutit lite saker, en del misslyckades men de flesta blev väl OK! Denna tavla här ovanför blev för en gångs skull bra, har inte lyckats med den förr!
 Här är lite mera betong, hihi alla som kommer in och kollar i Flygen kommer med sååå goda idéer, nu gäller det en trappa som min väninna sa att där ska dina betongsaker stå! Jag tar emot alla förslag!
I söndags åkte jag och väninnan upp till Susanne på Vassvikens Antik och loppis och vad stod inte där.... jo detta så fina Gnistskydd, det var ju bara mitt!
Till torsdagen ska jag ut å träffa en kompis i Uddevalla, ja vi lärde känna varandra utan och innan under en bilresa från Falköping till Vikbolandet en helg i Maj förra året! Vi skulle till Viola på bloggträff och under 4 timmar så hinner man prata mycket! Marianne har efter detta gått igenom en resa utan dess like, jag har bett henne ha en ros i knapphållet!! Läs gärna hennes blogg www.elsamariannes.blogspot.se
ska bli så kul att träffas!
Tack för era kommentarer om mitt namn, så härligt att läsa allt från er!
Kram Iréne

Etiketter: , ,

19 kommentarer:

Klockan 23 april 2013 kl. 03:45 , Blogger Änglarna finns sa...

Man skall aldrig säga aldrig..fniss...
Men förstår dej...jag har sagt likadant om luktärtor...!! Aldrig mera att jag skall så...när det bara kommer upp ngt frö!! Men sen är man där ändå...alltid kul att se..när eller om det sticker..fniss.
Trevligt med en tur till Uddevalla...:)
Ha nu en fortsatt mysig dag!!
Kram Annika

 
Klockan 23 april 2013 kl. 06:10 , Blogger Skaparglädje sa...

Det går liksom inte att hålla sig borta från att så en massa fröer. Det är så roligt.

 
Klockan 23 april 2013 kl. 06:35 , Blogger EM sa...

Ja å va kul det ska bli att ses igen och riktigt stöta o blöta allt som hänt oss båda sen sist.
kram elsamarianne

 
Klockan 23 april 2013 kl. 07:16 , Blogger Rosenhäxan sa...

Hej vännen. Roligt att du gilla min kristallkrona. Härligt med all din energi, är likadan just nu. ( skratt)
Gillar din betongplatta. Jättefin!
Kul med din väninna . Hoppas ni får riktigt kul.
Jag o dotter är snart klara med skifferplattorna. Bilder kommer. Och nu ska jag ut och gräva ner rosor o annat vid torpet. Och därefter plantera fröer av olika sorter.
Fullt ös!
Kramen
Gittan

 
Klockan 23 april 2013 kl. 11:24 , Blogger Vardag och flärd sa...

Haha, jag har också lovat mig själv att jag inte ska så något inne - och jag har inte gjort det heller!
Så mycket betong du gjutit och plattan är jättefin, du är energisk!
Ska titta mer hos elsamarianne för hon bor ju "nästgårds" till vårt sommarhus. Lite kul.
Nej du, ingen bebis än, nu blir det snart dag för igångsättning.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

 
Klockan 23 april 2013 kl. 11:56 , Blogger Bettina Bäck sa...

Det ÄR kul med betong! Och det där gnist eller strålningshetta-skyddet är fantastiskt. Oj, oj. Vackert.

 
Klockan 23 april 2013 kl. 21:30 , Blogger Anki sa...

Vilket snyggt gnistskydd... kommer säkert att passa jättebra hos dig :)
Såå duktig du är med dina betongarbeten - får se dem lite närmare när vi kommer :)
Dalsland har vi varit tidigare och det är ett fantastiskt landskap.
Ha det gott!
Kram

 
Klockan 23 april 2013 kl. 21:32 , Blogger fianathome sa...

Du är duktig med betongen Irene!!
Gnistskyddet var flott. Sånt skulle jag också kunna tänka mig ha :)
Fröer har jag gett upp. Det går inte här. Måste ha ett litet växthus isåfall...:)))
Ha det så roligt med vännerna <3
kramelikram
Fia

 
Klockan 24 april 2013 kl. 01:07 , Blogger Anneli sa...

Gjuta betong skulle jag verkligen vilja lära mig!
Ser svårt ut, tycker jag.

Marianne skulle jag gärna vilja träffa, verkar vara en mycket fin person.
Hälsa gärna från Hemlyckan om ni träffas...........

Kram Anneli

 
Klockan 24 april 2013 kl. 01:22 , Blogger Sirpa sa...

Hej Iréne! Så mycket fint här! Att ser sina små odlingar att växa är så härligt!
Gjuta betong, beundrans värd och ser att många har börjat göra detta och ni gör så fina saker!
Önskar dig en skön dag!
Kram Sirpa♥

 
Klockan 24 april 2013 kl. 02:35 , Blogger Rigmor sa...

Jösses...så lika vi är!! Fröer...sticklingar...jag har nästan svurit vid bibeln att nu får det vara nog (förra våren...), och nu är vartenda fönster knökfullt, girväxta eftersom våren är sen, varför lär jag mej aldrig...?? Och vem ska vattna när vi sätter oss i husbilen sen i sommar...?? Mina barn har för länge sen tappat tålamodet...*skrattar*...
Bra tips om trappan...och gnistskyddet...hade passat bra här också om du inte hunnit före...!! Följer intresserat fortsättningen...!!
Kram kram

 
Klockan 24 april 2013 kl. 04:18 , Blogger Solglittret sa...

Vad häftigt gammalt gnistskydd du hittat!
Man ska ha tur ibland:)

Det var inte dåligt så mycket du sått....snart kommer det växa och frodas hos dig ...hihi.

Ha det gott i våren vännen
Kram Lollo♥

 
Klockan 24 april 2013 kl. 07:46 , Blogger annika sa...

Härligt att se då det växer. Gnistskyddet passade väl alldeles utmärkt hos dig. Du har varit flitig med gjutningen också.

Kram
annika

 
Klockan 24 april 2013 kl. 09:17 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Ja men såå skoj när man väl satt ner det i jorden:)JAG har inte fått ner ett endaste frö i år än...
Jaa du DET gick få in garderoben,inte helt smärtfritt för dom men tror att dom vill att det ska låte lite besvärligt också,hahahaha..Ha det gott vännen ♥ Gunilla

 
Klockan 24 april 2013 kl. 10:16 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Kul när det växer...och ha det så roligt i Uddevalla ..hon visar alltid så fina bilder därifrån
kram Rosa

 
Klockan 24 april 2013 kl. 15:32 , Blogger Maria sa...

Om du visste vad jag sagt samma sak om frösättning men lik förbenat försöker man sig på det igen.
Hoppas ni får en finfin dag imorgon.
Kramizar

 
Klockan 26 april 2013 kl. 00:30 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Du är så duktig vännen. Tittar in för att önska dig en mysig helg.
Kram Agneta

 
Klockan 26 april 2013 kl. 06:17 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

JAg har inte satt ett enda frö, så du har nog sått för mig också :)
Ja, dessa bloggträffar... man lär känna så mycket härliga människor!
Kram
Marie

 
Klockan 26 april 2013 kl. 08:26 , Blogger Elsa och Helena sa...

Vad roligt att du träffat EM...hoppas vi syns i sommar hos Violan.

KRAMAR och trevlig helg...Helena

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida