torsdag 2 maj 2013

Det värsta jag vet.....

Hej alla vänner!
Det värsta jag vet...frånsett oärliga människor och människor som grinar för att få vad de vill....
så är det BLÅST!  Jag kan ta regn, hagel, snö och jättevarmt men denna blåst, alltså det bara snurrar i huvudet (mer än vanligt) på mig när jag är ute och det blåser, och då bor jag som sagt lite högt och öppet!! Slut på klagandet *ler*
 Här kommer mina första rabarberblad till betong gjutningen, ja inte är de stora men så härligt att se, nu är det väl Vår!
 Hos oss kallas denna blomma för " Pärlgosse" varför vet jag inte men väldigt söt är den!
 Några stånd utefter en skyddad vägg står dessa skönheter, några lite utslagna andra i knopp!
 Har tillbringat lite tid i betong verkstaden, har samlat på mig formar under vintern, några små söta fåglar som kan användas till fågelbaden och lite ljusstakar!
 Ett hjärta som jag klistrat på en bild, lite söt de oxå!
Och i Boden har all blästrings grus sopats ut och nu inväntas snickaren! 
Detta beslag sitter på en av dörrarna, tycker det är så läckert, gammalt, slitet och rostigt!
Idag har jag planterat om mina frön i större krukor, oj vad de har växt...måste bero på att de fick ett nytt fönster att stå i..... *ler*

I morgon ska jag å äldsta dottern åka och kolla på lite saker, ska bege mig till PB homes showrum som det så fint heter. PB home ligger i Trollhättan så det är ju nästan ett måste att åka ditt!

Nu måste jag nog gå ut i blåsten, hästar vill in, tror jag tar mössa på mig!!!
Kram Iréne

Etiketter: ,

17 kommentarer:

Klockan 2 maj 2013 kl. 09:27 , Blogger Änglarna finns sa...

Håller med dej vännen! HATAR blåsten...så även om solen skiner..så är det kallt!!
Men idag har jag och en god vän suttit i lä och fikat..och då märker man..hur varm och skön solen..ändå är!!
Önskar dej en mysig kväll!
Kram Annika

 
Klockan 2 maj 2013 kl. 10:07 , Blogger Sirpa sa...

Hej Iréne! Tack för din hälsning! Ja, usch, jag gillar inte heller när det blåser!
Vad fina och söta saker du har gjutit!
Har en skön kväll!
Kram Sirpa♥
Ps.Jag la just en inlägg om min lilla "resa":)

 
Klockan 2 maj 2013 kl. 10:13 , Blogger Skaparglädje sa...

Jag gillar inte heller blåsten, fruktansvärt jobbigt att vara ute i. Du gör så mycket fint i betong.
Kram!

 
Klockan 2 maj 2013 kl. 10:48 , Blogger Vardag och flärd sa...

Håller fullständigt med dig om blåsten, jag blir så trött och får ont i huvudet!
Du visar så mycket fint - hjärtat är så rart och beslaget är ju underbart!
Ha en fin shoppingtur imorgon, du har väl släpkärran?
Kramar Eva

 
Klockan 2 maj 2013 kl. 10:53 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag gillar blåsten...fast bara när jag är inomhus. Det bästa jag vet är att somna till blåstens sus i trädtopparna. Vad mycket fint du har gjort i betong.

Ha det gott!
Kram,
Regina

 
Klockan 2 maj 2013 kl. 10:59 , Blogger Anneli sa...

Nä, blåst är inget vidare!
Jag bor också högt och här blåser så det skallrar i rutorna............

Jaha, ligger PB home i Trollhättan, då kanske man kan ta sig dit någongång.

Ha en fin tur,
Kram Anneli

 
Klockan 2 maj 2013 kl. 11:11 , Anonymous EvaB sa...

Tack för rar hälsning! Pärlgosse - rart namn! Så mångsidig du är med betonggjutning o allt.
Kram från blåsiga Halland...

 
Klockan 2 maj 2013 kl. 12:16 , Blogger Bettina Bäck sa...

Jag blir osannolikt grinig när det blåser. Det hjälper lite med mössa, men det känns liksom som man inte kommer undan någonstans. Min man har föreslagit en sån där huva i ludd som man sätter på en mikrofon, fast i gigantformat för mitt huvud. Det blir fint.
Och tack för häst-pepp! :-)

 
Klockan 2 maj 2013 kl. 12:49 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Åh så mycket fiint du visar...Tack för titten Irene,jaa jag kanske ror detta i hamn med jordkällare,åh har du en alltså? Avis,avis,avis..Kramis Gunilla

 
Klockan 2 maj 2013 kl. 13:55 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Gillar inte heller storm (som blåst kallas här, bara det vindar lite så kallas det storm) och som det blåser denna vår. Usch, ja.
Kram

 
Klockan 2 maj 2013 kl. 22:39 , Blogger Rigmor sa...

Ja, jag inte bara avskyr jag HATAR blåst! Å vad sjutton blåser det på våren för...hösten räcker väl?
Nu har du verkligen fått upp ångan ser jag, gjutit...inhandlad...förnyat...förändrat och gud vet vad!! Och det gamla beslaget...wooow säger jag!! Sen har jag ofta nu för tiden funderat på en sak, det som vi idag inhandlar som nytt till våra hem, undrar just hur mycket som kommer att finnas kvar till efterkommande...?? Och i vilket skick...gamla plastburkar som går sönder innan man ens tagit i dom, möbler från Ikea som kanske inte håller så många år...de måtte tro att vi var ett primitivt folk som inget annat hade råd med...!!
Hoppas du fyndar mycket roligt i Trollhättan och ha en riktigt bra helg, här blir det premiär tur till Dalarna med husbilen, och en fisande hund...!!
Kram kram

 
Klockan 2 maj 2013 kl. 23:56 , Blogger Solglittret sa...

Håller med dig i varenda liten bokstav där....
Usch och fy för blåst och så kalla vindar det varit också....bbbrrr...

Önskar dig en fin och solig och riktigt varm och vindstilla skönamaj-helg :)
Kram Lollo♥

 
Klockan 3 maj 2013 kl. 00:44 , Blogger nattugglan sa...

Hallååå javisst blåser det,o det är inget vidare, samma sak här, Håret står på ändan då man går ut.Ända positiva med det är att tvätten torkar snabbare.Nu äntligen fungerar bloggintresserade igen för mej..så nu är jag med...;O)

 
Klockan 3 maj 2013 kl. 09:10 , Blogger fianathome sa...

Urk för blåst. Man brukar säga det här nere i södern att det till och med kan regna underifrån eftersom det blåser. Hatar också blåst. Det förtar allt.
Tjusiga betongkonstföremål du tillverkar :)
Ha det riktigt gott och trevlig helg önskar jag dig.
<3
Fia

 
Klockan 4 maj 2013 kl. 01:36 , Blogger EM sa...

Ja usch för blåsten! Mössa på här också. Min Gbgs-resa gick över förväntan. Äntligen nöjd efter frissabesök. Och massor av positivt från läkaren... är så himla glad. Ser fram emot måndagens "begivenhet" nu, inte det minsta nervös (än). Lovar att fotografera sen ;-))))
Så snart du fått ok om resan, så kan vi väl boka?
kram elsamarianne

 
Klockan 4 maj 2013 kl. 03:35 , Blogger Snögården sa...

Hej, blåst ja fyyy tusan!! Vilka fina alster du har gjort.
Nu är det vår smart sommar och rabarberpaj!
Kram Anni

 
Klockan 4 maj 2013 kl. 23:05 , Anonymous kathas kortmakeri sa...

Ja du blåst är inte kul och idag viner det om knuten.
Vilka fina betongfåglar!
Även här skapas det, kort och traskronor ska fota så du får se :)
Ha de gott vännen!
Kram Katha

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida