fredag 27 december 2013

Gott Nytt År och mitt beslut!

Hej alla vänner!
Som det har varit det sista halvåret,  så syns jag inte till här så mycket! Min lilla affär och café har tagit all min tid, men så roligt har jag haft, alla underbara människor jag har träffat, all respons jag fått, helt otroligt!
 Här kommer lite bilder från julmarknaden den 23 nov, vi räknade med ca 400-500 besökare hos oss, bara det helt otroligt!
 Vi hade 15 utställare hos oss allt från brända mandlar, kransar, tyger, kläder,tavlor, smycken, målade porslinsaker, honung, bröd, julpyssel, småkakor, antika möbler, shabby chick m.m.m
 Vi sålde korv å bröd, glögg, kolbullar, kaffe, lussebullar och allt gick åt med en strykande åtgång! Några packade ihop 1 timme innan det var slut för då hade de sålt slut på allt!
 Vädret var med oss hela tiden, fint, lagom kallt och det var vindstilla! 
 Kl 15.00 bjöd vår svärson Niklas Andersson på skönsjungande sång från trappan till stora huset, massor av folk hade då kommit ca 100 bilar fanns det vid parkeringen framme hos oss och vid kyrkan innan Niklas tog ton!
Inne i affären var det ibland så "knökfullt" så man kom varken in eller ut! Tur att jag hade 4 st som hjälpte mig hela dagen, jag sprang mest fram å tillbaka!

Och redan har det pratats om en uppföljning!

Nu har jag stängt affären för några månade, öppnar till Påsk igen! Ska till Formex och inhandla nya saker *ler*
Jag har under de här månaderna funderat å funderat och har då kommit fram till ett beslut... jag kommer till att avsluta min blogg! Det var inget lätt beslut, för NI alla härliga vänner jag lärt känna under dessa åren är Guld värda för mig, så rik som jag känt mig för att jag har haft er, så rik kommer jag aldrig till att bli mera! Men var sak har sin tid och bloggen tar sin tid, som jag nu känner att jag inte hinner med! 
Men vem vet....kanske den uppstår men i en annan tappning!
Jag finns på FB både som Iréne Eriksson och Lantligt Anno 1785 och på IG som LantligtAnno1785, leta gärna upp mig där!

Önskar er alla Ett Gott Nytt År! Många kramar till er/ Iréne

15 kommentarer:

Klockan 27 december 2013 kl. 10:00 , Blogger Elzie sa...

Tråkigt beslut - tycker jag - men det är ju så, man hinner inte allt här i världen. Och det är väl kul att din lilla butik går bra. Önskar dig lycka till i framtiden också och vi "ses" ju inne på fb.
Ett gott slut och ett lika gott nytt önskar jag dig.
Kram Elzie

 
Klockan 27 december 2013 kl. 11:36 , Blogger Vardag och flärd sa...

Iréne, jag har nog hört om din butik och julmarknaden, du ska bsolut ägna dig åt detta! Ska leta upp dig på FB och ska ju hälsa på dig nån gång (mamma är inte så bra så när jag är hemma lägger jag min tid hos henne).
All lycka till dig och vi ses så småningom!
Kramar Eva

 
Klockan 27 december 2013 kl. 12:21 , Blogger Rigmor sa...

Men så sorgligt, men jag förstår...och jag har ju "koll" på dej via Fb och IG, så helt kommer du ju inte undan...*blink,blink*...det har ju blivit en del kommentarer både här och där genom åren!! Fast jag kommer att sakna din blogg...men jag förstår mer än väl att allt inte kan hinnas med. Sen vart det oerhört kul att besöka dej i somras, och vem vet...nästa sommar kanske jag står där igen!! Sen är det synd att det är så långt till ditt café och din butik, för det var en upplevelse att besöka, och så roligt att träffa dej. Jag har ju följt dina tankar från början, och hur det sen har utvecklats, och jag förstår känslan nu när du ser att det du drömde och hoppades på verkligen ha slagit in, och det med råge!! Och julmarknaden, ja den hade jag mer än gärna besökt!!
Önskar dej all lycka och framgång i fortsättningen också, och som sagt va, vi hörs ju av...
Kram kram

 
Klockan 27 december 2013 kl. 13:19 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Vad kul att din affär går så bra - härligt. Men trist du lägger ner bloggen, funderade själv en tag på detta men beslöt mig att inte göra de. Ha de gott o lycka till i framtiden.
Kramiz

 
Klockan 27 december 2013 kl. 13:30 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Gokväll Irene! Förstår dej absolut även om det blir tråkigt här utan dej!Men jag träffar dej ju på både IG o F.b Lycka till vännen med allt! Fiina bilder du:) Kram Gunilla

 
Klockan 27 december 2013 kl. 23:03 , Blogger Anki sa...

Lite trist är det allt... men det låg nog i luften... och jag förstår dig - man hinner inte med allt.
Följer dig ju redan på FB och Instagram... och tänker fortsätta med det :)
Ha det gott!
Kram

 
Klockan 28 december 2013 kl. 04:15 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!
Är så glad för din skull, att du vågade ta steget och öppna "eget"!!
Förstår om inte tiden räcker till, men jag "hänger" med dej på IG..:-)
Ha nu Ett Gott Slut och Ett Riktigt Gott Nytt År!! Kram Annika

 
Klockan 28 december 2013 kl. 06:05 , Blogger EM sa...

Var sak har sin tid... känner att min blogg haltar rejält nu, men jag kan i alla fall inte skylla på tidsbrist... allt är lugnt o fint nu, bara det allra sista kvar på ön, en vända med städning, sen så kan man tagga ner totalt. Vi får höras via andra media. Må så jättegott, vännen
kram elsamarianne

 
Klockan 28 december 2013 kl. 11:50 , Blogger fianathome sa...

Det var trist att höra. Vilken tur jag har som redan har dig på facebok och på IG :)
Gott slut och gott nytt år!
Lycka till med affären. <3
kram
Fia

 
Klockan 29 december 2013 kl. 06:03 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Trist men förstår dig och vi ses ju på fb och IG ändå och hoppas att vi ses framemot sommaren
Lycka till med allt och gott nytt år
kram Rosa

 
Klockan 30 december 2013 kl. 22:40 , Blogger Solglittret sa...

Kommer att sakna dig..det har varit trevligt att ha dig som bloggvän :) Men var sak har sin tid..så jag förstår verkligen!

Önskar dig och de dina allt gott i framtiden och ett riktigt

Gott Nytt År!!

Stor nyårskram från Lollo

 
Klockan 31 december 2013 kl. 01:38 , Blogger Maria sa...

Önskar dig Ett Gott Nytt År.
Kramen

 
Klockan 8 januari 2014 kl. 06:09 , Blogger nattugglan sa...

Gott nytt år till dej också..synd med att du ska sluta blogga, men det är sant allt har sin tid..Jag har inte skrivit så ofta nu heller, tycker jag inte hinner med, det är mycket på gång ute med kossorna som kalvar o ja allt anant också.Kul då så många besökare på marknaden! o kul också att din affär går bra!sköt om dej o kram!!!

 
Klockan 29 december 2014 kl. 10:31 , Blogger Vardag och flärd sa...

Iréne, så roligt att höra av dig! Hoppas allt är bra och du har säkert fullt upp med din bod och med barnbarnen. Åker ganska ofta till Mld, mamma behöver ses om och jag behöver henne, det känner jag varje gång jag är där, tror alltid att det är sista gången.
Ha det så bra och hoppas höra av dig igen!
Kramar Eva

 
Klockan 4 april 2022 kl. 09:50 , Blogger Aqur Printing Jakarta sa...

You made some decent points there. I looked on the internet for that problem and located most people will go in addition to with the web site.
percetakan murah di Jakarta timur
cetak murah di Jakarta timur
percetakan online Jakarta timur
cetak online di Jakarta timur
digital printing Jakarta timur
digital printing online timur
percetakan murah Jakarta timur
cetak murah Jakarta timur
cetak online Jakarta timur

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida