söndag 26 maj 2013

Fortsättning renovering och målning!

Hej alla vänner!
Hoppas ni alla har en fin mors dag! Jag fick frukost på sängen och mina älsklingsblommor, liljekonvalj, när barnen var små så var de alltid med och plockade dessa blommor på morgonen till lilla mamma (jag), så i ca 30 år har jag alltid fått en bukett av dessa blommor på mors dag!
 Annars är allt som vanligt, jag målar trädgårdsmöbler, skriver lite text på några!
 Kanske gör det någon glad att läsa dessa ord! 
 Fönstren är klara på utsidan, insidan ska klaras av under veckan och så en bänk till mig och en dörr, ja sedan är nog snickarna klara! Elektrikern har börjat, nu hänger det på mannen i huset och gräva så strömmen kommer fram till lilla Boden!
 När man kommer in precis vid dörren så var golvet väldigt mycket sönder, så vi fick ta bort det, så vi tog vad som fanns till hands och la stora skifferplattor som vi gjöt fast, den största vägde ca 400 kg! Ska försöka att börja skrapa de stora gula dörrarna och måla dom under veckan, de får  eller måste ha den gula herrgårdsfärgen!
Mitt körsbärsträd blommar för fullt, så fint, allt är så skirt ute nu, grönskan är så härlig!
Nu inväntar jag Gabbe och Elias om en stund, de är hos sin farfar och han ska köra hit dom och så inväntar vi mamma Linda!

Ha nu en fin söndag och kommande vecka alla härliga vänner! Kram Iréne

Etiketter: , ,

24 kommentarer:

Klockan 26 maj 2013 kl. 01:52 , Blogger Annes vita rum sa...

Så mysigt du gör det! Och det är så roligt att följa din lilla (stora) resa....Det kommer att bli kanon:)Önskar dig en fin söndag,utan regn för det har vi.Massor...kramizar

 
Klockan 26 maj 2013 kl. 01:54 , Blogger bakom berget sa...

Va kul det låter att få fixa och dona med alla förberedelser med din bod. Jag hoppas jag kommer att få se den på riktigt nån gång.
Ha en skön fortsättning på söndan nu.

Kram från Åsa.

 
Klockan 26 maj 2013 kl. 02:30 , Blogger nattugglan sa...

OJ så fint du gör...stolarna o soffan med text va ju så häftiga!!!Oj så du har också best boken från svalan...ja den va bra! och många fina tips..allt behöver inte va nytt..Ja du får läsa sen!ha en bra dag!

 
Klockan 26 maj 2013 kl. 08:16 , Blogger Rosenhäxan sa...

Så fint med skiffer till golv.
Och trädgårdsmöbler med text gillar jag oxå.
Ska bli så roligt att besöka din bod i sommar.
Ha en fortsatt fin söndag.
Kram Gittan

 
Klockan 26 maj 2013 kl. 08:43 , Blogger Gröna Anemone sa...

Njut-stolen är min favorit! Kommer jag på besök till dig en vacker dag, då är den stolen min för en dag! Här hos oss uppe i norr blommor också körsbärsträden, för vi har haft två härliga maj-veckor med runt + 25 grader. Jag bara njuter!
Ha en fin fortsättning med ditt projekt!

 
Klockan 26 maj 2013 kl. 09:31 , Blogger Elsa och Helena sa...

Så fint det blir men så jobbar du och står i också!

Önskar dig en fin kväll...KRA Helena

 
Klockan 26 maj 2013 kl. 10:04 , Blogger Rigmor sa...

Jo...jag har nog förstått det...det är inte bara en dans på rosor att få i ordning allt!! Och som jag sa när jag startade eget en gång...tur att man inte vet vad man ger sej in på...då skulle det inte finnas många egna företagare!! Men...man brinner som sjutton för sin sak så man hinner inte känna efter hur jobbigt det är tidvis, eller hur trött man är...
Här har vi haft en helg med 50% barnbarn, och tur med vädret blev det också...ända tills idag när vi skulle dricka morsdagskaffet...tur man har en glasveranda att knö ihop sej på!!
Ha det så gott vännen, och jag har sagt det förr...men...andas ut någon gång och vila!!
Kram kram

 
Klockan 26 maj 2013 kl. 10:20 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Hejsan hoppas dagen varit bra
kram Rosa

 
Klockan 26 maj 2013 kl. 11:16 , Blogger Vardag och flärd sa...

Oj, så det går framåt! Jättesnygga fönster! Och så roligt att du skriver några ord på möblerna, det blir lite speciellt!
Ha det riktigt fint, vännen!
Kramar Eva

 
Klockan 26 maj 2013 kl. 12:23 , Blogger Betongglädje sa...

Häftigt målande du har utför!!! Blir nog fint i den där boden =) Vår gård är på 600 hektar. Planen är nog köttdjur som betar på hela strandängen i framtiden. Men den är för tillfället utarrenderad till grannen som har ekologiska köttdjur.

Ha det gott!
KRAM Camilla

 
Klockan 26 maj 2013 kl. 12:33 , Blogger Ett ögonblick sa...

Hej!!
Oj, vad du grejar och donar, och fint blir det!!
Gillade idén om att skriva ord på stolar och bord! Det kommer att bli fint i din butik och det går fort till 1 juni. Kanske blir det en tur till dig i sommar... för det är ju inte så väldigt långt upp till Dalsland.

Må så gott!!
kram lisamaja

 
Klockan 26 maj 2013 kl. 12:55 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Vad fint det kommer att bli i din bod! :)

Liljekonvaljer, kan man få finare blommor på mors dag? :)

Kraam Jenny

 
Klockan 26 maj 2013 kl. 13:11 , Blogger EM sa...

Så otroligt läckert det blir! Jag måste komma upp o se hur du har det,alltså,,, när du får det klart...
Paket på väg snart, också
kram elsamarianne

 
Klockan 26 maj 2013 kl. 13:57 , Blogger annika sa...

Undrar just om du har öppnat till 6:e juni. Då tänkte vi passera hos kompisen i Brålanda. Kanske att vi kan titta in hos dig då?

Ha en bra vecka nu och hoppas på lite värme.

Kram annika

 
Klockan 26 maj 2013 kl. 21:03 , Blogger Browneyedgirl sa...

Så fint det blir =) Skoj att fixa och dona.
Liljekonvaljer är så fina, doftar ljuvligt med.
Ha en toppen dag, kramen

 
Klockan 27 maj 2013 kl. 00:16 , Blogger Änglarna finns sa...

God morgon!
Ja du..tänk dessa liljekonvaljer..! Det var precis det jag också alltid plockade och gav min mamma på mors dag!
Det går verkligen fort nu...med caféet...så mysigt!! Skall bli så kul...att se när det är klart!
När har du tänkt..att slå upp portarna??
Ha en underbar måndag!
Kram Annika

 
Klockan 27 maj 2013 kl. 03:47 , Blogger Solglittret sa...

Så fint och härligt allting....häftigt med lite text på möblerna ..som inbjuder till en stunds njutning :)

Önskar dig en fin vecka i majsol vännen
Kram Lollo

 
Klockan 27 maj 2013 kl. 05:13 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Såååå spännande vännen och perfekt med en text på stolarna. Jag målade ju mina stolar på landet förra sommaren och skrev "Vila en stund" på dem :O)
Sköt om dig
Kram Agneta

 
Klockan 27 maj 2013 kl. 23:57 , Blogger Äppelblom sa...

En liten förmiddagshälsning!
Så piffigt med text på trädgårdsmöblerna.
Ha det gott och kram!

 
Klockan 28 maj 2013 kl. 14:09 , Blogger Unknown sa...

Skifferplattor är vackra. ja nu blommar körsbärsträdeb för fullt, borde bli bra med körsbär i år. Första året vi ägde stugan fick vi mängder , förra året inga så nu hoppas vi på varannan års modellen.
Ha det fint.
Kram/
Berit

 
Klockan 29 maj 2013 kl. 03:59 , Blogger Sirpa sa...

Hej Iréne! Vad roligt att du skriver på möbler så, jätte fina! Glad för din skull att allt går så bra! Mycket snygg golv vid dörren!
Önskar dig en skön onsdag!
Kram Sirpa♥

 
Klockan 30 maj 2013 kl. 00:44 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Åh, så fint det blir!
Snyggt med texten på möblerna och så bra med skifferplattorna vid ingången.

Kram Agneta

 
Klockan 30 maj 2013 kl. 09:41 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Så fint det blir! Fast å andra sidan hade jag inte trott nåt annat heller. Det där med orden på borden och stolarna var ju väldigt snitsigt! Kul idé!

Och fönstren är verkligen vackra och golvet också! Men vad ska du med en bänk till, du kommer inte att få tid att vila en sekund! Skojar!

Agneta kram

 
Klockan 2 juni 2013 kl. 03:58 , Blogger Black Iris sa...

Oj, vad du jobbar och står i men jag förstår att det är ett roligt och spännande jobb.. Roligt med lite ord på möblerna också..

Kram Maidi

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida